Mogelijke problemen powercore firewire met volgende setup?

Eurynom3

Ouwe rot
Ik lees op internet dat de powercore firewire niet erg compatible is met m-audio kaarten. Omdat ik op het punt sta een powercore firewire aan te schaffen wil ik graag weten of ik problemen kan verwachten.

Ben in het bezit van het volgende:

Moederbord: Asus P5N32-E SLI
Geluidskaart: M-audio delta 1010
Besturing: Windows XP
Sequencer: Cubase 5

Het is altijd een beetje zoeken naar het juiste setje firewire
en interface .
Een firewire kaart met een Texas Instruments chipset zijn
meestal wel goed.

Misschien een stomme vraag maar: hoe zit het dan met een aansluiten? De powercore firewire wordt namelijk aangesloten op het moederbord. De geluidskaart heeft een pci kaart in de pc en nog een deel extern (voor de in- en outputs). Ik kan de powercore firewire hopelijk gewoon als een FX laden in Cubase waarbij de geluidskaart hem herkent?

Misschien dat iemand iets meer erover kan vertellen?

Misschien een stomme vraag maar: hoe zit het dan met een aansluiten? De powercore firewire wordt namelijk aangesloten op het moederbord. De geluidskaart heeft een pci kaart in de pc en nog een deel extern (voor de in- en outputs). Ik kan de powercore firewire hopelijk gewoon als een FX laden in Cubase waarbij de geluidskaart hem herkent?

Misschien dat iemand iets meer erover kan vertellen?

aha zit dat zo :) ja dan moet het toch gaan denk ik.
Hoe het echter in Cubase zit weet ik niet maar 80% van de leden gebruiken
Cubase dus ik denk dat die je wel verder kunnen helpen.

Enig idee of zowel het inkomende als het uitgaande signaal via 1 kabel gaat? Dit zou betekenen dat je aan 1 firewire aansluiting genoeg hebt.

Enig idee of zowel het inkomende als het uitgaande signaal via 1 kabel gaat? Dit zou betekenen dat je aan 1 firewire aansluiting genoeg hebt.

Yep (zo werkt dat gelukkig :eureka: met firewire).

En je powercore effecten laad je gewoon in als een plugin, en kun je dus gewoon zoals gewend naar je outputs blijven sturen.

Geweldig :okdan: Krijg hem als goed is volgende week.. Ben benieuwd!

(Arno, je woont trouwens 4 km van me af ;))

ok,
ik heb veel gewerkt met een audiophile fw van m-audio met de poco fw, nooit problemen mee gehad. dus ik denk dat t qua drivers van m-audio wel goed zit. en ja t worden gewoon plugs in cubase netzoals de native plugs. prima ding die poco maar wel wat bankrekening intensief voor wat je krijgt zou ik zeggen.

Back