Walkman+joystick = FUN

ElektracidZ

Ouwe rot
Ik heb m'n vriendin haar walkman ge circuit bend (met toestemming!), zie hier het resultaat.

Met de joystick kan het geluid geluid worden versneld: 1 heel snelle stand en 2 verschillende langzamer standen (1 stukje langzamer, de andere extreem langzaam). Met de vuurknoppen kan er een soort van tremolo/filter modulatie effect aan en uit worden gezet. 2 standen: linker vuurknop snel, rechter langzaam. Als laatste nog een stand waarbij er snerpende digitale bijgeluiden klinken.

Moet nu nog bandjes maken met een loop erin! Deze walkman kan helaas niet opnemen, dat is de volgende stap. Kan je mooi in extreem langzame stand opnames maken en later nog langzamer afspelen (als iemand er 1 kan missen dan houd ik me graag aanbevolen!).

Attachments

• walkman.jpg
    walkman.jpg
    136 KB · Bekeken: 124
  • sine.mp3
    672,2 KB · Bekeken: 102
  • drum.mp3
    852,2 KB · Bekeken: 108
Leuk! :)

Ik heb m'n vriendin haar walkman ge circuit bend (met toestemming!), zie hier het resultaat.

Met de joystick kan het geluid geluid worden versneld: 1 heel snelle stand en 2 verschillende langzamer standen (1 stukje langzamer, de andere extreem langzaam). Met de vuurknoppen kan er een soort van tremolo/filter modulatie effect aan en uit worden gezet. 2 standen: linker vuurknop snel, rechter langzaam. Als laatste nog een stand waarbij er snerpende digitale bijgeluiden klinken.

Moet nu nog bandjes maken met een loop erin! Deze walkman kan helaas niet opnemen, dat is de volgende stap. Kan je mooi in extreem langzame stand opnames maken en later nog langzamer afspelen (als iemand er 1 kan missen dan houd ik me graag aanbevolen!).

deze is wel leuk bedacht er zwerven wel meer you tubes over gasten die een mekllotron nabouwen met een heleboel casseteplayers
leuk

Ik vind zulke projectjes ook altijd wel leuk.
Overigens...endless casettes kun je nog gewoon kopen.
Een paar jaar geleden ook nog wat gekocht [zijn wel wat duurder]
nog even een zoekopdracht voor jou.........http://www.musicboxspa.it/gen_endless.html
succes ermee.

Ik heb ooit eens een cassette kop viool gemaakt.
dus een soort van viool met een afspeel kop erop ...en aan de strijkkstok een 4 sporen tape met opgenomen geluid.
Erg vaag :D

Tjeetje.... hebben ze weer een idee van mij gestolen ;)
Ik had er patent op aan moeten vragen.
Aan de andere kant...geniale geesten hebben vaak de zelfde geniale gedachten :D

Ook een ideetje voor de topic starter, plaats de tape eens achterste voren, of een reverse schakelaartje om de motor om te keren.

bedankt voor de reacties!

Die mellotron is erg tof inderdaad. Het lijkt me wel leuk om met 1 joystick meerdere tapes te kunnen besturen, maar een 'mellotron' die zou ik niet zo snel maken.

Tja, Laurie Anderson, die is aardig bekend ja ;-)
@hilltree: bedankt voor het linkje! Ga ook eens kijken of ik die zelf kan maken, die looptapes. Dat mistte er nog aan ja, een reverse functie. Ik heb nog plek over op mijn joystick (beweging naar links), hoe maak je zoiets?

Ik wil er nu eerst een maken met een walkman met record functie (heeft iemand er 1?) en 1 met in plaats van een joystick een licht weerstand (als een soort van theremin maar dan met de snelheid van de tape). Die zal ik dan ook posten als ik ze klaar heb.

Tjeetje.... hebben ze weer een idee van mij gestolen ;)
Ik had er patent op aan moeten vragen.
Aan de andere kant...geniale geesten hebben vaak de zelfde geniale gedachten :D

Yep, had t idee al ergens in 2001. Liep een beetje stuk op goeie cassetteband-tape-loops maken :frons:

Vindt de joystick-mod wel meesterlijk trouwens..

ps. merk net dat ik verkeerd lees, bedoelde het walk-a-tron idee..

Laatst gewijzigd:
@dender: ja die kende ik al!
Dank AdDM.
Over die tape viool: "The tape-bow violin is an instrument created by Laurie Anderson in 1977". Ze was iedereen hier denk ik een tijdje voor ;-)

@dender: ja die kende ik al!
Dank AdDM.
Over die tape viool: "The tape-bow violin is an instrument created by Laurie Anderson in 1977". Ze was iedereen hier denk ik een tijdje voor ;-)

Nou....ik zal er niet veel naast hebben gezeten :D
Toen had iedereen nog geen internet , en het eerste wat ik echt zag van lauri anderson was een groot stuk over haar in de musicmaker [ begin jaren 80 volgens mij.]

uit een walkman valt ook nog wel een ranzige distortion te halen,
mischien zelfs wel slechts door aan een trimpot te draaien, maar dat weet ik niet zeker meer..

had zelf ooit het idee om een pak te beplakken met bespeelde tape,
en dan erover aaien met afspeelkoppen op handschoenen gemonteerd,
als performance ofzo.. maar je hebt al snel een shielding probleem
met die kopjes..

maar die viool is pas echt een tof idee:biertje:

begin al maar rekenmachinetjes te zoeken,
deze had de mogelijkheid 2 externe signalen te ontvangen/verneuken, en ik heb ergs nog een filmpje waarin ie als theremin reageerde op men hand terwijl ik aan het spelen was.
don't ask how, just plain luck.

Attachments

• Kalkulator béta.jpg
    Kalkulator béta.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 99
het kan natuurlijk ook met rekenmachines, of eigenlijk welke vorm van knoppen dan ook. Ziet er leuk uit! Mooie c64 ook :-)

Hoe ontving ie eigenlijk 2 externe signalen? Zat er een mic ingang op?

Back