blues imrovisatie

@ Hermax > Als je het vergelijkt met de eerste poging aan het begin van deze thread is 'ie echt tien keer beter gelukt. Geef hem een beetje slack - het is een in orde poging. Als hij nou in dit tempo blijft verbeteren kan het alleen maar de goede kant op gaan toch? :D Het is nou in ieder geval veel beter afgemixt dan in het begin.

@ Gitarken > Ja, ik heb een computer met geluid gevonden :D Hij is wel veel beter dan de eerste, vooral qua geluidskwaliteit. Ik ben het wel met Hermax eens dat 't een beetje langdradig is. De eerste versie had wel zeker meer pit, dat mag er best terug bij. En ik ben ook benieuwd waar je de vocals gaat laten.

En ach, in orde, in orde... 't Kan natuurlijk altijd beter :D Maar ik zou zeggen, als je tevreden bent met deze track in de zin dat je hem zo hebt als je hem ongeveer had willen hebben? Niet te veel tijd in stoppen om deze op te poetsen, lekker aan een nieuw project beginnen, en een beetje peper in den reedt :) Zorg in ieder geval inderdaad voor een drum die goed op ritme is en een vette groove heeft. Of een bas. Iets laags dat het nummer kan dragen. Dan kan de rest lekker 'kwelen'. Althans dat zou ik proberen.

EN SLUIT DIE MIKE AAN! :D

ok maar ik wou geen perfecte song maken ik wou gwn effe een improvisatie opnemen en dit is uitgedraaid naar een beetje een song.
ik ben nu alles aan het masteren en maandag doe ik de vocals.
en dan kom ik in de buurt :p

Ik moet zeggen dat het sfeertje goed gelukt is. Ben zelf nog al een voorstander van Piano in Blues muziek. Maar dit spreekt mij toch ook wel aan. Voor mij mag de drum nog wel wat 'luier' gespeeld worden. Past hier wel bij. En wellicht ook iets meer nootjes door de bassline. Maar dat is een kwestie van smaak. Iig erg leuk om hier weer eens een stukje blues te horen.

Wat de mix betreft ben ik het eens met de eerdere posters. Maar hopelijk lukt het bij de volgende opnamen wel goed, want nu klinkt het allemaal erg krakend.

ik kan er moeilijk een walking basline opzetten he :p
kzal op het einde nog even overgaan naar G en dan heb ik 2 akkoordes tog al :p
grtz ken
alvast bedankt

Ow das recht voor zn raap zeg.
Subtiliteit is ver te zoeken. Wel eerlijk.
Ik vind hem aardig.
Idd die timing kan nog wat beter.
Ik zou de intro wat korter maken maar de sfeer is goed!
Lekker voor de zondagmiddag.
Ow dat is het nu ha ha.
Ik heb een loungetrack gemaakt die nu (nog) op de voorpagina staat.
Zou je die ook willen beluisteren en beoordelen?

mijn stem is bijna klaar en nog wat verbeterd de tracks dus bijna de goede versie!
grtz ken
alvast bedankt

Lol, dat is alweer een tijdje terug :) Ben je nou nog steeds met diezelfde improvisatie bezig? Is dan niet echt meer een improvisatie te noemen toch? ;) Ik hoop dat de mike bevalt.

inderdaad je hebt gelijk het is van een improv naar een song gegaan.
grtz ken
alvast bedankt

Back