[video] Shared Point Of View

Ik vind em weer erg fijn.
senks man! :mega:

Waarom open je geen account op Virb, daar kun je volgens mij in hogere kwaliteit uploaden.
Nou, de upgeloade video naar youtube was 1gb groot, in retestrakke kwaliteit, maar volgens mij kan de codec van youtube echt niet overweg met blokjes en lijntjes en al helemaal niet op fast speeds...

of dailymotion...
verder natuurlijk wel een keer de moeite waard om beide te proberen...

Het origineel is namelijk wel ECHT retestrak :D:o:

Nou, de upgeloade video naar youtube was 1gb groot, in retestrakke kwaliteit, maar volgens mij kan de codec van youtube echt niet overweg met blokjes en lijntjes en al helemaal niet op fast speeds...
Volgens mij heeft dat vrij weinig met codec te maken, wat youtube (denk ik) doet, is je video comprimeren zodat van jou 1gb filmpje uit eindelijk 10mb (ofzo) overblijft.

Het voordeel van virb is dat die compressie een stuk lager is wat een betere beeld/geluid kwaliteit geeft. Ander voordeel van virb is dat je profiel pagina heel uitgebreid valt te verfraaien, en dat je met verschillende pagina's kunt werken.

Hier vind je aantal filmpjes op virb en in mijn signature vind je mijn (vrij saaie) pagina.

Hoppaaa

YouTube gebruikte voornamelijk MPEG1 compressie. Dat is een interframe compressie. Het slaat de verandering van beeld op. Hoe groter de verandering des te hoger de compressie, oftewel hoe meer beweging hoe hoger de compressie en slechter de kwaliteit. Sinds een tijdje ondersteund YouTube ook het flash codec. Dit is veel betere kwaliteit.

Ook zou ik je beeld in de hoogte uitrekken zodat je de zwarte balken kwijt bent. Dan zeg je tegen YouTube dat 't 16x9 anamorph is en dan wordt 't beeld uitgerekt naar de zijkanten die nu ook zwart zijn. Dat geeft ook een betere beeldkwaliteit.

Als laatste kan je beter zelf het beeld in flv of mpg comprimeren zodat je alle settings onder control hebt en niet in de default van YouTube geduwd wordt.

Back