Valse Synth

reignofchaos

Totale wanorde!
Heej...

Hoe krijg ik een synth lekker vals als dit?
Detunen? Lfo op de pitch? Of zit het in de portamento?

Het gaat om het stukje rond de 04:05.

Alvast mucho gracias. :halleluja

Als basis hoor ik voornamelijk een zaagtand. Misschien iets gedetuned, maar niet veel.

Duidelijk gevalletje van envelopes!

Ik hoor een lichte envelope op de pitch.
Ook zit er een bijna zelfde envelope op het filter.

Bij het filterenvelope is er wel meer sprake van een langere attacktijd.

Ik krijg wel een beetje het idee dat dit geluid opgewekt is met een oude analoge bak. Lekker vies, dit zal niet makkelijk na te maken zijn met een softsynth. Kan wel, maar hij zal dan toch minder 'vies' klinken.

Thank you Sub!!!!

Daar was ik al bang voor!
Die filter klinkt beestachtig lekker.

Wat voor synth zou zoiets kunnen benaderen?

Wat voor synth zou zoiets kunnen benaderen?

Op een of andere manier zie ik de hele tijd een Jupiter 4 voor me... weet ook niet waarom :)

Maar ook met een juno 6/60, misschien ook 106 zou je dit makkelijk kunnen maken.

Qua VA's zou je dit makkelijk kunnen maken op bv. een Virus, of een JP8000.

Sound is zeer zwaar door distortion gegooid. Probeer eens Ohmicide, daarmee kan je zeker zo'n dirty sound moeten krijgen.

met een juno kan je niet detunen... maar dat geluid is hoofdzakelijk een blokgolf...

Nee Juno kan niet detunen nee, maar Juno heeft wel de geniale chorus die het geluid zo lekker dik maakt!

En hoofdzakelijk blokgolf? Neeeeh!
Blokgolf klinkt veel meer "รบรบรบรบ" van zichzelf, dit knettert veel meer, komt meer in de buurt van een zaagtand, maar niet helemaal clean.

Nee Juno kan niet detunen nee, maar Juno heeft wel de geniale chorus die het geluid zo lekker dik maakt!
detune kan je alleen bewerkstelligen met 2 (of meer) oscs... chorus is wat anders...

En hoofdzakelijk blokgolf? Neeeeh!
het klinkt anders vrij hol... dat vieze is disto... maar misschien zit er nog een sub onder die blokgolf...

Back