System Shock
Ingeburgerd
Hallo iedereen!
Momenteel ben ik bezig met 2 andere maten van me om een live-act op te zetten.
We zijn druk bezig met het produceren van nr's en deze te gebruiken in Ableton.
Echter, zijn hier mensen die ervaring hebben met optredens in de vorm van een live-act?
Ik heb het dan voornamenlijk over de zaken waar je met je gear/setup over zou kunnen struikelen.
We hebben Ableton gekozen omdat dit super werkt met het manipuleren van de tracks d.m.v. midi-controllers.
We hebben een laptop waar Ableton prima op draait.
Een EMU 0202 USB geluidsbakje.
Drie losse Midi controllers waaronder de PadKontrol van Korg, een mengpaneel om de nr's te manipuleren en een kleine midi controller met wat pad's om extra kick, percussie en overige geluiden door heen te janken.
Zijn er mensen die zoiets hebben als "heb je hier wel eens aan gedacht?".
Dan heb ik het niet over rare maskers, pruiken of andere visuel en aankleding gebeuren maar eerder geluidstechnisch.
b.v. zal ik een soort versterker moeten hebben buiten deze setup (voor de geluidstechnici) om het fatsoenlijk te laten klinken, of voldoet de EMU 0202 al wel hier voor.
Ik noem maar wat. (dit is tevens ook een vraag...
)
Don't shoot me, ik ben ook maar een beginner als het hier om gaat.
Maar het lijkt me leuk om ook van andere te leren!
Momenteel ben ik bezig met 2 andere maten van me om een live-act op te zetten.
We zijn druk bezig met het produceren van nr's en deze te gebruiken in Ableton.
Echter, zijn hier mensen die ervaring hebben met optredens in de vorm van een live-act?
Ik heb het dan voornamenlijk over de zaken waar je met je gear/setup over zou kunnen struikelen.
We hebben Ableton gekozen omdat dit super werkt met het manipuleren van de tracks d.m.v. midi-controllers.
We hebben een laptop waar Ableton prima op draait.
Een EMU 0202 USB geluidsbakje.
Drie losse Midi controllers waaronder de PadKontrol van Korg, een mengpaneel om de nr's te manipuleren en een kleine midi controller met wat pad's om extra kick, percussie en overige geluiden door heen te janken.
Zijn er mensen die zoiets hebben als "heb je hier wel eens aan gedacht?".
Dan heb ik het niet over rare maskers, pruiken of andere visuel en aankleding gebeuren maar eerder geluidstechnisch.
b.v. zal ik een soort versterker moeten hebben buiten deze setup (voor de geluidstechnici) om het fatsoenlijk te laten klinken, of voldoet de EMU 0202 al wel hier voor.
Ik noem maar wat. (dit is tevens ook een vraag...
)Don't shoot me, ik ben ook maar een beginner als het hier om gaat.
Maar het lijkt me leuk om ook van andere te leren!