geluid blijft hangen bij song fl

okdan

Stamgast
hallo allemaal ,
ik werk met fl 7 ,en als ik een song wil maken met effecten erbij op verschillende kanalen ,blijft het geluid wel eens stotteren , heel irritant .
nu is mijn vraag moet mijn werk geheugen omhoog e/o een andere geluids kaart ???
zoja wat zijn de kosten hiervoor ????
ik heb een xp home edition
versie 2002
service pack 3
packard bell computer
amd athlon (tm)xp 2800+
kloksnelheid 2.09 ghz,960 mb
geluidskaart is realtek ac 97

ik heb gehoord andere geluidskaart , zijn jullie het daar ook mee eens?????

mvrgr,

Ja, en nee,

zowieso LATENCY aanpassen, zodat de kraakjes weg zijn ...

volgens mij is deze vraag wel meerdere keren voorbij gekomen hiero;

ff zoeken dus :)

suc6!

PS; 1 gig werkgeheugen is niet echt veel voor audioproductie ...

onzin antwoorden..

met effecten e.d. werken met een realtek geluidskaart is gewoon niet slim.
dan ga je boven de 1024 werken en dat is ook niet bepaald een pretje.

Ik zou gewoon lekker naar een nieuwe kaart gaan kijken.

Ja, dat kan ook en is aan te raden, maar dit is de cheapo 'oplossing', niet iedereen heeft bakken met geld om uit te geven. (En mocht de op dat wel hebben dan zou ik, als ik hem was, gelijk de hele pc een upgrade geven)
Ik heb in m'n laptop zo'n realtec gevalletje zitten en hoewel het beperkt en frustrerend kan zijn, je raakt er wel.

2e hand kan je al best goeie geluidskaarten kopen voor niet teveel.
topicstarter geeft ook niet aan hoeveel/weinig hij eraan wil uitgeven.

dank voor de snelle reakties,

latency heb ik geprobeerd op verschillende punten en help niet voor dit probleem,( kraakjes heb ik niet, alleen als ik de latency heel kort houd natuurlijk )
asio ook al geprobeerd help ook niet .

ik heb op advies van een gerespecteerde winkel de geluidskaart gekocht e-mu interface 0404 (99euro),...schijnt heel goed te zijn .
morgen komt iemand hem er voor mij goed in zetten (ben totaal niet bekent met dit soort dingen )