geluid blijft hangen bij song fl

okdan

Stamgast
hallo allemaal ,
ik werk met fl 7 ,en als ik een song wil maken met effecten erbij op verschillende kanalen ,blijft het geluid wel eens stotteren , heel irritant .
nu is mijn vraag moet mijn werk geheugen omhoog e/o een andere geluids kaart ???
zoja wat zijn de kosten hiervoor ????
ik heb een xp home edition
versie 2002
service pack 3
packard bell computer
amd athlon (tm)xp 2800+
kloksnelheid 2.09 ghz,960 mb
geluidskaart is realtek ac 97

ik heb gehoord andere geluidskaart , zijn jullie het daar ook mee eens?????

mvrgr,

Ja, en nee,

zowieso LATENCY aanpassen, zodat de kraakjes weg zijn ...

volgens mij is deze vraag wel meerdere keren voorbij gekomen hiero;

ff zoeken dus :)

suc6!

PS; 1 gig werkgeheugen is niet echt veel voor audioproductie ...

onzin antwoorden..

met effecten e.d. werken met een realtek geluidskaart is gewoon niet slim.
dan ga je boven de 1024 werken en dat is ook niet bepaald een pretje.

Ik zou gewoon lekker naar een nieuwe kaart gaan kijken.

Ja, dat kan ook en is aan te raden, maar dit is de cheapo 'oplossing', niet iedereen heeft bakken met geld om uit te geven. (En mocht de op dat wel hebben dan zou ik, als ik hem was, gelijk de hele pc een upgrade geven)
Ik heb in m'n laptop zo'n realtec gevalletje zitten en hoewel het beperkt en frustrerend kan zijn, je raakt er wel.

2e hand kan je al best goeie geluidskaarten kopen voor niet teveel.
topicstarter geeft ook niet aan hoeveel/weinig hij eraan wil uitgeven.

dank voor de snelle reakties,

latency heb ik geprobeerd op verschillende punten en help niet voor dit probleem,( kraakjes heb ik niet, alleen als ik de latency heel kort houd natuurlijk )
asio ook al geprobeerd help ook niet .

ik heb op advies van een gerespecteerde winkel de geluidskaart gekocht e-mu interface 0404 (99euro),...schijnt heel goed te zijn .
morgen komt iemand hem er voor mij goed in zetten (ben totaal niet bekent met dit soort dingen )
ik laat later ook nog mijn werkgeheugen uitbreiden naar totaal 2 gb ,is denk ik ook altijd handig.

wat denken jullie , heb een goede keus gemaakt ????

iemand ervaring met de 0404????
ben wel heel nieuwsgierig .....

mvrgr,

okdan

Kort opmerking:
ik heb op advies van een gerespecteerde winkel de geluidskaart gekocht e-mu interface 0404 (99euro),...schijnt heel goed te zijn .

Hmmm....dit zei de verkoper? :)
Serieus, heb je het internet afgezocht naar ervaringen en reviews? Of heb je zomaar iets gekocht en vraag je nu de mening van anderen?

eigenlijk een beetje het laatste ,ik had twee mogelijkheden een van 85 euro en heb toen gevraagd of er een nog betere was ,deze heb ook gebalanceerde uit gangen dat was dan deze .

dit is comentaar van een winkel ,

EMU 0404 PCI

PCI Audio/Midi interface voor Mac en PC< werkt op 24 bit bij 192 kHz. Is compatible met alle midi/audio software en wordt voor de volledigheid geleverd compleet met Steinberg Cubasis software. Voorzien van twee analoge in- en uitgangen, S/Pdif aansluiting zowel coax als optisch en een midi-interface met 16 kanalen in/uit. Digitale in- en uitgangen zijn omschakelbaar van AES/EBU naar S?Pdif. De on-board E-DSP chipset is er voor het nesturen van de 20 effectplugins met meer dan 500 presets. Het hele systeem draait met zero-latency en is een absolute aanrader in deze prijsklasse.

ik lees ook wat negatieve reakies over de 0404 ingewikkeld ,geluid dingen .

kan ik anders beter voor deze gaan ????

Product:
M-Audio Audiophile 2496 PCI audio interface
Algemeen:
De Audiophile 2496 PCI van M-Audio is een compacte audio en MIDI interface die de Best Soundcard Award van Computer Music magazine heeft gekregen. AC-powered componenten zorgen voor een goede frequentie response en voor een wijde dynamische range. De Audiophile bevat een digitale in/uit, evenals de mogelijkheid om AC-3 en DTS surround sound signalen te verwerken.
Specificaties:
- 2 analoge lijnen
- 2 analoge uitgangen w/level knob
- S/PDIF digitale in/uit w/PCM, AC-3 en DTS
- stereo hoofdtelefoon uit w/level knobs
- 1 x 1 MIDI in/uit
- inclusief Ableton Live Lite muziek productie software
Garantietermijn:
Op dit product krijgt u 2 jaar garantie.

Die audiophile werkt veel prettiger vind ik. Ik heb toch vaak problemen met de drivers van de EMU.

ok ,kijken of er nog meer positieve reakties komen over de M-Audio Audiophile 2496

Nou ik wil geen roet in je eten gooien,
maar ik vind m-audio lijkt mij niet echt prettig.

Kijk eens naar merken zoals ECHO, RME of MOTU

Het geluidskaartje bepaalt toch voor een groot gedeelte de klankleur
lijkt mij niet geheel onbelangrijk, en ik denk dat de door mij genoemde audio interfaces
zich zelf wel hebben bewezen in de afgelopen jaren.

holly macaroni shit !!!!!!!!

te hoog boven mijn buget , maar ik geloof je helemaal dat dit heel heeeel goed spul is maar ,....dat mag ook wel voor dit geld .

voorlopig niet ,...toch bedankt voor de reactie.

verder iemand over de audiophile of de 0404???????

De Audiophile is wel een oudere kaart (2001 dacht ik) dus eventuele ontwikkelingen in converter-land zijn dus niet meer van toepassing.

Ik denk niet dat het veel verschil maakt op dat prijsniveau; je bent in beide gevallen stukken beter af dan met je AC97. Ga gewoon hier mee aan de slag, kies de ASIO drivers in FL Studio, en hoppatee. Negatieve ervaringen met drivers; kan gerust, alle computerhardware heeft z'n kuren.

Ik heb hier in ieder geval nog nooit problemen gehad met m'n 1212m (ook een E-mu kaart, alleen een tikje hoger), en als jij geen gezeur hebt gehad met je 0404 zou ik die vooral lekker houden :).

Wat je misschien wel even wil lezen is dit verhaal over PatchMix DSP: http://www.soundonsound.com/sos/nov05/articles/emupatchmix.htm

yoozer ,ik kan ook nog voor de 1212 gaan ,kost 149 ,-. is voor mij nog te doen .

0404 is nog niet uit doos ,...word morgen vastgemaakt , dus ik kan nog op tijd een andere keus maken en terug gaan .

is deze niet zo ingewikkeld als ze zeggen over de 0404 ,ik hoef niet te veel poespas eraan van wat ik er aan begrijp over 0404 ,..maakt het voor mij alleen maar moeilijker , effecten pas ik toe van uit fl.

zolang alles goed blijft lopen en het geluid goed is ben ik tevreden .

De 1212m is wat dat betreft ingewikkelder - meer aansluitingen ;). Het zijn ook 2 kaarten i.p.v. 1. De A/D - D/A converters zijn van hogere kwaliteit (of je dat hoort als je geen goede monitors en dikke studio hebt is een tweede) en in plaats van zo'n break-out kabels zitten er een aantal aansluitingen op de kaart zelf.

De Patchmix software is identiek voor alle E-mu kaarten, dus daar schiet je in ieder geval niets mee op.

Wil je er ook nog hardware-synthesizers of andere instrumenten mee gaan opnemen?

Back