minimoog Model D 1970

Toon

Ursa Major
Ik kan een minimoog model D kopen voor 1500€, dat is toch geen geld hé, of zie ik hier iets over het hoofd? Het klinkt alleszins te goed om waar te zijn :confused:

tja euhh..
als je een "analoog" fundamentalist bent...

voor dat geld koop ik liever een triton, die heeft naar mijn smaak toch net iets meer concrete toepassingen.

gr jzz

Origineel geplaatst door bounce
je gaat tegen iemand die een aston martin wil kopen toch niet zeggen dat een opel praktisher is ;)

nee.. idd
tenzij hij me vraagt wat ik er persoonlijk van denk...

Nette prijs

Nette prijs

Om even op het onderwerp terug te komen.. 1500 Euro is een nette prijs voor een model D. Zorg wél dat ie in orde is.. want anders kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven voor een "D" in goede staat.

Re: minimoog Model D 1970

Origineel geplaatst door Toon
Ik kan een minimoog model D kopen voor 1500€, dat is toch geen geld hé, of zie ik hier iets over het hoofd?

Ik zie ze voor dit geld wel s van de Ebay gaan, een nette prijs denk ik.
Check wel de uiterlijke en de innerlijke conditie, vraag of je even IN de Moog mag kijken. Kan je zien of er recentelijk nog tin op gekliederd is. Als ie weigert de Mini open te schroeven weet je genoeg...

Even doorsparen voor een Performer is natuurlijk ook een optie :)

1500 is een mooie prijs, zeker als 'ie in goeie staat is, ik zie ze wel voor meer weggaan, vraag idd wel of ze 'm ff openmaken.... 10x liever 1500 voor een mini als voor een triton, IMHO...:)

Als ik dit bv. vergelijk met een spectral audio synth van 500€, dan geef ik graag 1500€ voor zo'n Moog. Als ik de minimoog dan vergelijk met een Alesis A6 dan begin je te twijfelen ;) , hoewel de Moog alleszins véél vetter klinkt

Origineel geplaatst door Leo
ik vind het anders niet weinig voor een monofone synth.

... DAT beweer ik ook niet... Ik vind het zelfs een belachelijke prijs voor een monosintje, maarrrrr de wet van vraag en aanbod dicteert ons allen, niewaar Leo? Vergeleken met de prijzen die men voor de 808/909/303 durft te vragen, is een Mini voor 1500.- eg wel een koopje...

af en toe begrijp ik jullie niet.
het was maar een grapje.

beetje afhankelijk van de staat is de een minimoog voor 1500 euro die je om de hoek kan halen (en beluisteren) een koopje.
het wordt alweer iets anders als-ie goed verpakt en vlot uit bv de usa moet komen, dan moet je zelfs met een fraai lage douanewaarde al snel op 1900 euro rekenen en als-ie dan een oud oscillatorbord heeft, de knoppen niet allemaal origineel zijn, de kast wankel, de schakelaars los, de potmeters kraken, het toetsenbord schots en scheef en zonder de modificatie die het stabiel maakt, de synth vals, enz...tja, dan is het weer niet echt een koopje.

Origineel geplaatst door Leo
........en als-ie dan een oud oscillatorbord heeft, de knoppen niet allemaal origineel zijn, de kast wankel, de schakelaars los, de potmeters kraken, het toetsenbord schots en scheef en zonder de modificatie die het stabiel maakt,.....

Het is een Model D; deze heeft reeds de modificaties om de pitch stabiel te houden. Enne... qua kast en pots is een Minimoog de meest degelijke synthesizer ooit gebouwd. Alsof er een timmerman aan het werk is geweest!

Wat de prijs betreft: ga luisteren. Vind je 'm mooi klinken dan is hij dat bedrag dubbel dwars waard. Maar ik ken ook mannen die "het" niet hoorden. Die vonden (inderdaad) een Trinity mooier...
Het is maar waar je voor kiest: de mini is verschrikkelijk goed op een klein gebied - de substractieve synthese.
Een Trinity (of andere ROM player) klinkt aardig over een zeer breed gebied. Hou er rekening mee dat je óók nog een midi interface nodig hebt.

Origineel geplaatst door Pim
Een Trinity (of andere ROM player) klinkt aardig over een zeer breed gebied. Hou er rekening mee dat je óók nog een midi interface nodig hebt.

mwoah... de Trinity wordt sinds een paar jaar al met midi geleverd... :D

Wow man, echt wel de vetste bak die ik tot nu toe heb, ik dacht dat hij qua geluid dicht bij m'n Prodigy ging aanleunen maar dat is dus niet het geval! De mini klinkt echt stukken vetter.

Weet iemand per toeval waar ik zo'n stekker kan halen voor de S-trig en CV aansluitingen van de Mini? Achteraan zijn er 2 "fichkes" (2 platte kleine aansluitingen) met daaronder: Ext en S-trig (ik veronderstel dat dit de juiste aansluitingen zijn voor m'n midi-cv convertor?).

Helaas is er ook één toets die niet de originele is, dus mocht iemand nog een minimoog toets hebben (of iemand kennen die er nog heeft liggen) laat dan iets weten a.u.b.

Origineel geplaatst door Toon

Helaas is er ook één toets die niet de originele is, dus mocht iemand nog een minimoog toets hebben (of iemand kennen die er nog heeft liggen) laat dan iets weten a.u.b.

Zoe heeft er een stuk of wat te koop; ze staan de de marktplaats van dit forum.

Gefeliciteerd overigens :)

Back