Is dit nou GOA?

Bass

Gepokt en gemazeld
Nou een hele goede vriendin van mij vindt GOA leuke muziek.
Nu wilde ik eigenlijk een nummer voor dr maken een beetje in goa stijl, alleen ik weet niet zo heel goed de hoofdingredienten ervan.
Ik dacht wel dat het een redelijk hoog tempo had...
ik heb geprobeerd beetje zoiets te maken...

iemand nog tips wat betreft goa stijl?

Thanx :biertje:

Attachments

• isditnougoa.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 85
Ja das goa....en de hoofd ingredienten heb je al te pakken.....ik zou hier en daar nog een leuke vette burst erin gooien.......ter afwisseling...
en de beat mag echt nog veel meer pompen.......
er was een regel voor het goa basslijntje... A=0 D=2-4 S=0 R=0 zoiets...maar jou basslijn zit al dicht in de buurt.....
maar download anders ergens wat of kijk even op myspace......

Wat artiesten die je zou kunnen browsen: Infected Mushroom :halleluja , Skazi :halleluja , Protoculture :halleluja s ff kijken in me cd map.... Ibojima, Juno Reactor...... goeie goa cd's zijn Goahead, Destination Goa, Dragonfly :halleluja
Ach zo kom je wel even verder.....

@RSB dit is absoluut niet chaotische goa ik ken veel ingewikkeldere goa dan dit....

uiteraardheb je nog verschillende stijlen hier in, progressive, meestal met een tempo tussen de 130 en 140 met veel mooie tapijtlagen en herkenbare melodie groepen, in het algemeen een stuk minder plat dan de tiestotrance. dan heb je full on, zit duidelijk een stuk hoger qua tempo meestal vanaf 145 bpm, en heeft een veel stuwendere bass.
dan heb je nog dark, dit klinkt een beetje alsof er een olifant in je kachel zit die er hoognodig uit wil.. vaak minimale donkere geluiden en een stuwende beat

En gitaren!
GOA is mozaiek muziek. Zou eerst effe 'n fles Jagermeister in je hoofd kiepen voordat je da begint te maken.

Minder cutoff op de baslijn. Die zijn nooit zo hard. Nu is het meer mislukte electro..
Maar verder ben je wel op de goeie weg :)

Ik heb er geen flauw idee van, maar het klinkt sowieso wel okee als stapmuziek. :)

Ik vind hem wel lekker.

wat een mega regel zeg, een simpele envelope instelling :confused:

tja het is niet anders en anders is het geen goa...het moet allemaal hetzelfde klinken.....lsd in je mik en gaan.....*D
anders herkennen die vage figuren niet dat ze op een goa feestje zijn.....

en het is geen regel okee, maar als je dat basslijntje wilt hebben dan kom je gewoon bij die instellingen in de buurt.....pfffff

Beetje te simpel voor de echte Goa, maar qua sounds kom je redelijk in de buurt. Goa is vaak 'dieper', dus meer lagen, meer fills en dat soort dingen.

Maar ik vind het wel OK klinken en ik hou ook van Goa :okdan:

Niemand heeft nog wat over de kick gezegd.. Nou, die is niet best, verder loopt met met de resonance hier en daar nogal uit de hand, dus ja, het lijkt op GOA, maar ik vond je drone beter.

kvind em lekker
oldskool goatrance, kga net naar zo'n feesje vanavond

enkel die omwisseling halverwege is niet echt representatief voor het genre.

zoals vcovca zei, minder cutoff misschien.. het genre moet minimaal en duister blijven, je beats bvb ook zijn veel te gedefinieerd., nou ja soms, ik vind die bassline lekker klinken zo, en die beats zijn ook wel leuk zo.

klinkt lekker, maar niet vaag genoeg (te dope-loos) voor Goa of Psy.
de type 16th lijntjes van jou klinken net iets meer Cyber.

Voor Goa wat weinig plok in de kick en te weinig spacey/freak fx geluidjes,
remix't met de kick door je Sherman , en het is Cyber.
(grunt er zelf nog iets doorheen over moord en doodslag...(liefst auf Deutsch)

Die break is ontzettend House btw, like it;s nineteen ninty two.

Laatst gewijzigd:
en de beat mag echt nog veel meer pompen.......

Niemand heeft nog wat over de kick gezegd.. Nou, die is niet best, verder loopt met met de resonance hier en daar nogal uit de hand, dus ja, het lijkt op GOA, maar ik vond je drone beter.

Hmmmmm dacht t wel.....maar ja kick/beat what's in a name.....8)

kvind em lekker
oldskool goatrance, kga net naar zo'n feesje vanavond

enkel die omwisseling halverwege is niet echt representatief voor het genre.

zoals vcovca zei, minder cutoff misschien.. het genre moet minimaal en duister blijven, je beats bvb ook zijn veel te gedefinieerd., nou ja soms, ik vind die bassline lekker klinken zo, en die beats zijn ook wel leuk zo.
zaandam oevallig??

zaandam oevallig??

Is daar dan een feestje Bliep? En ik denk dat Rvooh lekker in België naar een goa feestje gaat...die kunnen er ook wat van.....heb zelf wel s in Fort 4 gedraaid in Antwerpen...dikke goa shizzle...vage belgen..:D

OK ik ben er nog niet, meer laagjes ok..

Ben wel blij dat ik dit al uit mn EMX1 heb weten te pompen, is toch wel goede bak voor dancy dingen :koffie:

Back