[MFB] synth lite "de harde waarheid"

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Dit is toch wel iets minder leuk om te lezen na de aanschaf van dit (overigens toch wel geweldige) monosynthje.

De MFBsynth heeft gewoon digitale oscillatoren... dus geen VCO's geen DCO's maar gewoon digitaal :(

op de volgende pagina volledig beschreven:

http://www.retrosynth.com/gear/synthlite/

Tegenvaller

Tegenvaller

Is inderdaad een tegenvaller.. vooral omdat er overal beweerd wordt dat het om een analoge synth gaat. Hoe zou dat bij de grotere MFB Synth zitten ?

zijn grote broer heb ik al open gehad... die heeft wel analoge osc's VCO's dus...

Jah idd een tegenvaller... maar zoals ik al zij, het blijft een lekker synthje! Klinkt gewoon goed door het filter.

Daar betaalt je toch voor? (in dit geval minder dan)

En ik heb ook een synth met digitale oscillatoren en de rest analoog. Is prima mee te werken hoor. Ik zie het probleem niet zo. Als je de MFB lekkerder vindt dan spaart je toch ff door?

Origineel geplaatst door fuse
Daar betaalt je toch voor? (in dit geval minder dan)

En ik heb ook een synth met digitale oscillatoren en de rest analoog. Is prima mee te werken hoor. Ik zie het probleem niet zo. Als je de MFB lekkerder vindt dan spaart je toch ff door?

helemaal mee eens..het probleem is echter dat je als koper wordt opgelicht....er wordt nl gezegd dat er analoge osc's inzitten....

Origineel geplaatst door olafmol
helemaal mee eens..het probleem is echter dat je als koper wordt opgelicht....er wordt nl gezegd dat er analoge osc's inzitten....

Juist dat wilde ik net zeggen :)

gaat niet zo zeer om digi osc's... ik bedoel ik heb een MS2000....

Grote broer heb ik al dus ik vind het niet erg...

maar zeggen dat er analoge osc's inzitten terwijl er digi osc's inzitten is laag, en Manfred is nog wel zo'n fijne kerel 8o)

Re: [MFB] synth lite "de harde waarheid"

Origineel geplaatst door STicKX
Dit is toch wel iets minder leuk om te lezen na de aanschaf van dit (overigens toch wel geweldige) monosynthje.

De MFBsynth heeft gewoon digitale oscillatoren... dus geen VCO's geen DCO's maar gewoon digitaal :(

op de volgende pagina volledig beschreven:

http://www.retrosynth.com/gear/synthlite/

k vind dat er te véél gehyped wordt, omtrent anal-digi
(beetje fundamentalistische islam stuff ; heilige oorlog tegen digitaal)

De vraag: "klink hij goed of niet" zou ik gepaster vinden.
...maar dat is natuurlijk ook weer subjectief (mits objectiviteit niet bestaat).

gr jzz

Re: Re: [MFB] synth lite "de harde waarheid"

Origineel geplaatst door JazzMann

De vraag: "klink hij goed of niet" zou ik gepaster vinden.
...maar dat is natuurlijk ook weer subjectief (mits objectiviteit niet bestaat).

gr jzz

Daar gaat het totaal niet om... en zoals je kunt lezen heb ik daar al op geantwoord :)

Het gaat erom dat ze zeggen dat er VCO's in zitten terwijl de oscilaltors dus helemaal niet met voltages worden aangestuurt en digitaal is ipv analoog... niet dat analoog beter klintk... maar dat ze bij MFB de waarheid niet spreken.

Re: Re: Re: [MFB] synth lite "de harde waarheid"

Origineel geplaatst door STicKX
Daar gaat het totaal niet om... en zoals je kunt lezen heb ik daar al op geantwoord :)

Het gaat erom dat ze zeggen dat er VCO's in zitten terwijl de oscilaltors dus helemaal niet met voltages worden aangestuurt en digitaal is ipv analoog... niet dat analoog beter klintk... maar dat ze bij MFB de waarheid niet spreken.

ah ok... xqs me

ja dat is dan gewoon een onterechte verkooptruk naar de VC* hype toe...
...zo zit commerce nu eenmaal in elkaar :erm:

gr jzz

De link werkt niet (meer)

Zitten er daadwerkelijk digitale OSCs in (heb jij dat gezien) of beweert die site het?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
De link werkt niet (meer)

Zitten er daadwerkelijk digitale OSCs in (heb jij dat gezien) of beweert die site het?

zitten er werkelijk in...

links in de oscillator sectie zie je nauwlijks componenten terwijl dat rechts bij de filter bijv wel het geval is.
je ziet links ook een CPU/DSP achtig geval... een digi chip.

en nu hopen dat het plaatje het doet anders is mijn verhaal een beetje nutteloos ;)

plaatje:

http://www.retrosynth.com/gear/synthlite/synthlite_pcb_labeled.jpg

tis wel een grote. :)

Origineel geplaatst door JazzMann
gr jzz

andesrom kan je ook zeggen dat jij een heilige oorlog houdt tegen anoloog
lees het stukje van Sherman maar eens goed daar wordt het verschil goed uitgelegd.

Origineel geplaatst door bounce
andesrom kan je ook zeggen dat jij een heilige oorlog houdt tegen anoloog
lees het stukje van Sherman maar eens goed daar wordt het verschil goed uitgelegd.

(offtopic)
nee helemaal niet, we hebben hier zelf 6 analoogjes staan.
...k vind het eerder een luxe (zoals verwarmde autozetels), maar niet echt een noodzaak.
(ontopic)

..waarbij k nog steeds vind dat fabrikanten niet mogen liegen

Altijd als er analoog vs digitaal discussie zijn komen er ringmodulators opduiken. Persoonlijk heb ik nog niet heel veel met dat type geluid, maar misschien komt dat wel. Ik denk dat als je dat type geluid niet wilt (bijvoorbeeld in nette, cleane producties) dat je dan net zo goed een digitale kunt pakken, maar als je het wel wilt, dat je dan verder moet kijken en naar analoog moet gaan. Het een is niet beter als het andere.

Nou ja die Fujitsu chip is een microcontroller die je zelf voor verschillende doeleinden kunt gebruiken.

Maar volgens mij zijn de filters wel analoog en da's wel grappig. :)

Altijd als er analoog vs digitaal discussie zijn komen er ringmodulators opduiken.

de ringmodulator wordt alleen maar genoemd omdat daarmee duidelijk aantoonbaar gemaakt kan worden dat anoloog geluid een groter dynamisch bereik heeft dan digitaal. Ik vind digitale synths ook koel, vooral als ze ranzig en nasty klinken maar om te zeggen dat het verschil niks uitmaakt vind ik nogal ver gaan.

BEHOORLIJK off topic:
...Het een is niet beter als het andere.
Amen! Ik heb (nog?) wel niet zoveel AnAloog staan, maar ik vind 't een niet BETER dan de ander!!
Ze hebben allebei hun voor- & nadelen!!

On topic(toch nog!!):
Als ZELFS de fabricanten ons al voor de gek gaan houden..
Verkopers wist ik al => bij ons in 't dorp beweerde een verkoper dat de TB-303 NIET AnAloog was,
en in Bergen op Zoom beweerde er een dat de Poly800 AnAloog was, al stond er groot DCO
e.d. op...

Triest!

DCO is gewoon analoog hoor (alleen digitaal aangestuurd)..of is de Roland Juno serie ook digitaal?

Back