Cubase solo automation?

solo kun je niet automaten, track mutes wel

Geen idee hoe cubase werkt dus mischien moet ik gewoon me kop houden maar kan je de audio die je niet wil horen er niet uitknippen bij de break?

Geen idee hoe cubase werkt dus mischien moet ik gewoon me kop houden maar kan je de audio die je niet wil horen er niet uitknippen bij de break?

Nee, omdat ik wil dat alle fx en sounds met een langere release ook echt afgekapt worden.
Ik zou mischien alle fx channels audio channels ed kunnen gaan muten.. maar het zijn er best wat. hmmm dat is wel een oplossing denk ik.

Klinkt niet zo fijn :(

Nee, omdat ik wil dat alle fx en sounds met een langere release ook echt afgekapt worden.
Ik zou mischien alle fx channels audio channels ed kunnen gaan muten.. maar het zijn er best wat. hmmm dat is wel een oplossing denk ik.

2 bussen maken, hele mix naar 1 bus, en het kanaal wat je solo wilt naar een andere bus ?

Waarom is dat denk je?
Ik wil in een break dus een track solo'en en dat kan dus niet. Behalve handmatig dan.

ik weet niet waarom je solo niet kan automaten, hij is gewoon niet beschikbaar, dus kan het niet.

overigens zijn er veel oplossingen voor je probleem natuurlijk.
je kunt:
- arrangement tracks gebruiken om 1 track bijvoorbeeld te solo-en in een break.
- een mute spoor maken bij 1 spoor en die kopieren naar de overige automation sporen
- 1 group channel maken waardoor je alles heen gooit behalve de solo track, dan mute je die group channel in de break en dan solo je dus die andere track op die manier
- je maakt gewoon het arrangement via copy patterns om je track te maken
- en nog vele andere wegen naar soloing methods ......

Het is dus niet vanwege een technisch iets dat het niet mogelijk is.
Zal mischien eens posten als request op het Cubase forum.

Ik denk dat een mute spoor maken bij 1 spoor en die kopieren naar de overige automation sporen het handigst is voor mij.

Zal morgen eens wat gaan proberen.

Thnx!

ik weet niet waarom je solo niet kan automaten, hij is gewoon niet beschikbaar, dus kan het niet.

overigens zijn er veel oplossingen voor je probleem natuurlijk.
je kunt:
- arrangement tracks gebruiken om 1 track bijvoorbeeld te solo-en in een break.
- een mute spoor maken bij 1 spoor en die kopieren naar de overige automation sporen
- 1 group channel maken waardoor je alles heen gooit behalve de solo track, dan mute je die group channel in de break en dan solo je dus die andere track op die manier
- je maakt gewoon het arrangement via copy patterns om je track te maken
- en nog vele andere wegen naar soloing methods ......

Ik denk dat een mute spoor maken bij 1 spoor en die kopieren naar de overige automation sporen het handigst is voor mij.

ik zelf zou in jouw voorbeeld gaan voor de group channel mute oplossing, VEEL simpeler en veel handiger te editten mocht je het anders willen.

Back