Maak een stukje Schranz

Schranz is Chris Liebing-stijl. Hardere techno :)

Schranz is voor wat mij betreft echt heerlijk ergens aan het einde van een dik feest.
Maar DJ Rush is voor mij nog steeds een topdj!!
Ik weet niet wie er naar Defqon 2006 is geweest maar daar draaide DJ Rush en echt...gabbers, techno liefhebbers, trancers, hardstylers, clubbers...ALLES ging los!!!!
Toen kwam Technoboy en die was toch slap!!! Iedereen ging weg :P

Ik weet niet hoe oud jij bent maar Rush zuigt behoorlijk de laatste tijd....ben nou echt al drie keer in zijn set weggelopen......hoort nou echt niemand al die fouten die ie maakt? Man die gozer krijgt ze platen geeneens gelijk.....hij teert echt en puur alleen op zijn naam en al die schaapjes erachteraan.....:doei:
Rush is een topproducer maar het draaien moet ie echt laten.....

Ik ben van de tijd van the stunned guys: fuck u'r s off, althans.. dat was zo rond het einde van mijn tijd... ook chosen few chosen paradise.. ... ben een keer hier vlak over de grens naar een halve legale feest geweest daar draaide toen ook smash of zoiets (ist diese bassdrum korrekt).. daarna heb ik het niet meer bijgehouden....

Ik ben van de tijd van the stunned guys: fuck u'r s off, althans.. dat was zo rond het einde van mijn tijd...

Ben ik ook wel fan van geweest....heb nog steeds veel platen van ze.....maar Max Monopoli heeft ook veel uitgebracht onder andere namen.....Wasting Program - You Have Nothing Left But Destruction dikke knaller op VHU (Very Hard Unresistable).....dat was trouwens ook het einde van mijn hakke tijd......toen kwam ineens Tracid Traxxx opzetten ook dikke shizzle.
Maar eh dit is totally off-topic allemaal.:D

.......hij teert echt en puur alleen op zijn naam en al die schaapjes erachteraan.....:doei:
Rush is een topproducer maar het draaien moet ie echt laten.....

Dat vind ik dus van Dave Clarke de laatste paar keer..

Ik ben van de tijd van the stunned guys: fuck u'r s off, althans.. dat was zo rond het einde van mijn tijd... ook chosen few chosen paradise.. ... ben een keer hier vlak over de grens naar een halve legale feest geweest daar draaide toen ook smash of zoiets (ist diese bassdrum korrekt).. daarna heb ik het niet meer bijgehouden....

Die is eigenlijk van Marc Trauner oftewel Marc Acardipane....mister PCP samen met Miro Pajic......die maakt tegenwoordig trenz ofzo...8)
Ik hem hier liggen....ist diese bassdrum korrekt?? :okdan:

Dat vind ik dus van Dave Clarke de laatste paar keer..

idd 1 pot nat.....die gasten zijn over hun toppunt heen....maar ja als organisator ben je wel bijna zeker dat je feest uitverkoopt als je ze boekt....moet je trouwens wel een kruiwagen met geld meenemen......

Ik ben zelf nu bezig en in bespreking met Dj ESP aka WoodyMcBride om die naar Amsterdam te halen.......mister DropBassNetwork:halleluja

Die is eigenlijk van Marc Trauner oftewel Marc Acardipane....mister PCP samen met Miro Pajic......die maakt tegenwoordig trenz ofzo...8)
Ik hem hier liggen....ist diese bassdrum korrekt?? :okdan:
Ja maar daar draaiden ze/hij een halve avond van het zelfde als "diese bassdrum" en dat werd een beetje saai...

Dat komt al meer in de richting:okdan:....maar 2 minuten hetzelfde??? okee ik weet dat je ermee bezig bent maar ik hoorde echt geen verandering in die 2 minuten....

Khad em idd wel wat korter mogen maken maja :P
Er is ondertussen al wat verder aan gewerkt, het voorlopige idee is te horen op http://www.myspace.com/jordandeux

De beat is eigenlijk ook helemaal herwerkt nzo
Grts!

Hoe maak je eigenlijk zo een goede schranz kick drum?
Het lijkt mij een kick drum met een lange decay waarop een goeie delay werkt de kick heeft ook veel sublaag.. En met een goeie (sub)bass laag die gesidchained (soms overstuurd) wordt? De hihates lijken mij ook altijd wat overstuurd. Ik heb altijd zo'n gevoel dat schranz een beetje afmixen is op O/L wat de drums betreft dan.. Maar het is wel heel dik. Heb me vet geamuseerd op Q-Basis USB stage dit jaar.

Ben nog niet aan mijn proefstuk gekomen maar ik vraag het me eigenlijk af.. Iemand ideeën?

Had er nog nooit van gehoord, ik lees dat het al sinds 1994 bestaat... stamt dus uit mijn tijd ;)

Wij noemden het vroegah 'Tekno met een K', en als je die grap niet begrijpt dan hou je van ' 'Tekno met een K'

Totaal niet mijn ding, lijkt wel een beetje op de mononom herrie van toen...

Het lijkt mij een kick drum met een lange decay waarop een goeie delay werkt de kick heeft ook veel sublaag.. En met een goeie (sub)bass laag die gesidchained (soms overstuurd) wordt? De hihates lijken mij ook altijd wat overstuurd. Ik heb altijd zo'n gevoel dat schranz een beetje afmixen is op O/L wat de drums betreft dan.. Maar het is wel heel dik. Heb me vet geamuseerd op Q-Basis USB stage dit jaar.

Ik heb het idee dat het juist helemaal niet zo laag gaat en de kick zich meer onderin het mid-gebied bevind eigenlijk... en flink gelayerd plus inderdaad wat delay. Ultimate Schranz Board stage was weer leuk inderdaad!

Back