vette compressor limiter oid voor analoge drums

Plaatje van de binnenkant zou ook leuk zijn.

Hey Radiance, aanvankelijk waren de IGS 1176 en SSL type buscompressor op die Gyraf/groupdiy schema's gebaseerd. Nu hoewel daar niks mis mee is ,die mensen hebben daar ook geen patenten op (het zijn op zich al replica's)en copyright is ook een andere zaak, heb ik toch gevraagd om nieuwe/andere versies te maken. Momenteel liggen die 1176 en S-type ontwerpen dus terug op de tafel, maar ik verwacht redelijk snel de nieuwe versies.

zow dat is een mooi lijstje gear zeg...

Ziet er interssant uit dat IGS.

Hey Radiance, aanvankelijk waren de IGS 1176 en SSL type buscompressor op die Gyraf/groupdiy schema's gebaseerd. Nu hoewel daar niks mis mee is ,die mensen hebben daar ook geen patenten op (het zijn op zich al replica's)en copyright is ook een andere zaak, heb ik toch gevraagd om nieuwe/andere versies te maken. Momenteel liggen die 1176 en S-type ontwerpen dus terug op de tafel, maar ik verwacht redelijk snel de nieuwe versies.

Ja, da's idd beter. Gyraf heeft geen copyright ofzo maar er staat wel uitdrukkelijk op z'n site dat de pcb ontwerpen niet voor commerciële doeleinden mogen worden gebruikt.
Kleine moeite om ff een nieuw pcb ontwerp te maken. Er kan namelijk nog wel e.a. worden verbeterd.

Ff voor de duidelijkheid: m'n eerste loop is door een gyraf gehaald. De tweede door een revision D kloon .
http://www.geocities.com/m_natsume/1176_revision_d
Dit is zeg maar dezelfde versie als de Purple...
Qua klank zit wel verschil tussen de rev. d en de Gyraf maar ze zijn allebei leuk.
Zit hem vooral in het feit dat de rev. D class A is, en in de transformers....

@ hazes wat kost zo'n valley 610?

Wat RSB zegt klopt volgens mij aardig. Zowel wat betreft prijs als beschikbaarheid op de tweedehandsmarkt ;) Weet eerlijk gezegd niet meer precies wat ik voor de mijn heb betaald, zou ik voor moeten gaan zoeken. Omdat je ze zo weinig ziet, is het ook een beetje wat de gek ervoor geeft.

hier dezelfde 606 loop door m'n Joemeek SC3 met een paar verschillende settings. Eerst het origineel, daarna een paar keer met compressie. Persoonlijk vind ik de Joemeek hier wat minder goed uit de verf komen. 't Ding is ook niet echt bedoeld voor individuele drumtracks maar meer voor op een hele mix.

Attachments

• 606loop door sc3.mp3
    2 MB · Bekeken: 101
ik weet niet waar je die prijzen kan vinden maar als Toon die 606 loop door een 2176 hetzelfde kan laten klinken als door de 1176 van radiance heeftie direkt een klant voor dat geld.

Et voila :D

Attachments

• 2176_IGS_Quadrant_Audio.mp3
    940,8 KB · Bekeken: 101
Ik heb nog even 2 loopjes door wat ranzige compressie gehaald :) De eerste is het welbekende 606 loopje met extreme setttings. Het tweede loopje is een 909 loop met dezelfde compressiesettings en getweak als de eerste loop.

Begin en eind van de loops is een stukje zonder compressie, maar wel genormalized.

De compressie is een combinatie van de mclass compressor en de scream unit op 'tape' setting. (Reason dus)

Attachments

• compressie loop C.mp3
    3 MB · Bekeken: 97
  • compressie loop 909.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
ja erg tof allemaal. en die IGS audio apparaten interesseren mij wel. vooral die eerste vari mu drums klinken heel goed.
ik heb op dit moment al een vari-mu ding in aanbouw, maar toch :)

Back