vette compressor limiter oid voor analoge drums

Wat een beat!

Het zou interessant zijn als je de originele loop ook onderhanden zou nemen :D
In de kick zit nu niet veel laag, ik weet niet of dat komt omdat je de kick een vrij korte decay hebt gegeven, of omdat de ibanez het laag op vreet.

Dat klopt wel wat dat laag betreft. De 909 kick is beter ervoor aangezien die harder gaat.

Ik kon het niet laten om dit stukje ook maar even te posten.
Die toms :{

Attachments

• 606TomsUE400.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 114
Hier koedie's beat door een 1176 rev. D. Eerst droog, dan gecompressed.
Attack + release beide op z'n snelst. ratio 1:20.
Beide files zijn genormalized. De dus gecompressde versie is niet nog eens door een limiter gehaald. Hoewel,...de 1176 is eigenlijk een soort limiter met die snelle attack en release tijden. Hij heet ook de "1176LN limiting Amplefier"

Attachments

• 6061176.mp3
    938,8 KB · Bekeken: 105
Harstikke bedankt gasten! vooral die 1176 is echt dik, zo op het eerste gehoor het best-klinkend van alle voorbeelden totnutoe.
CV valt ook genoeg mee te beleven, er zit in die file op 28 seconden even heel kort een stukje waartie mijns inziens erg lekker klinkt. jammer dat je'm direkt wegschakelt daar. Buiten dat is het een prima voorbeeld van wat die CV zo'n beetje kan dus ik ben er sowieso erg blij mee dat je de moeite hebt genomen.

RSB maakt toffe beats maar voor deze test niet echt geschikt. ik vind't ook te plat gecompressed maar dat is een kwestie van smaak (zoals we eerder al overeen kwamen).

mijn 606 is trouwens gemod, vandaar de lange kick-decay. ik heb door die mods geen toms meer over. misschien koop ik er ooit nog een 606 bij om dat gemis op te vangen.

ja het is heel moeilijk om een echt goede demo te geven, hij heeft best een breed bereik aan effect wat je kan doen, van harmonix toevoegen, buizenrand, gating effects en weet ik allemaal niet meer, en als je die overdrive switch overhaald is het gewoon instant mayhem :)

Ik heb ook een paar speeltjes van mij erop los gelaten:

1 is een prototype van de dna dymand, standje snel, limiting
2 is een barth dynaset op standje snel, limiting
3 is voor de grap de barth op standje positieve compressie, ratio 1:2 :biertje:

Attachments

• Burnie (DNA) limiting.mp3
    689,6 KB · Bekeken: 117
  • Barth limiting.mp3
    624,2 KB · Bekeken: 116
  • Barth positieve compressie.mp3
    611,3 KB · Bekeken: 117
ik heb zojuist die EMT limiter die mono-poly aanraadde op e-bay gewonnen. alstie binnen is kunnen we'm mooi vergelijken met die Barth Dynaset van Tactic. :)

ik zit na die 1176 sample wel zwaar te denken over het in de toekomst toch aanschaffen van de API lunchbox. daar kun je purple audio MC77 modules voor kopen die goed lijkend schijnen te klinken. Zo'n vintage 1176 gaat tegenwoordig voor $3000 en dan moet je maar hopen dattie goed klinkt want dat schijnt nogal heel veel te kunnen schelen.

5x wat gebfrobel met de 606 loop door de Valley 610.

Attachments

• 606loop door 610.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 118
606 loop door een IGS Variable Mu.
Daarna op een nummer, komt ie iets beter tot z'n recht (telkens uit/aan)

Die Valley People heeft ook wel iets Hazes.

Attachments

• 606_varimu.mp3
    843,6 KB · Bekeken: 114
  • OPM_boys_varimu.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 108
blijf vooral dorgaan met die voorbeelden mensen. erg interessant om de verschillen te horen. ik blijf overigens die 1176 het mooiste vinden totnutoe. die maakt het ook niet plat maar juist de bas vetter. zou dat het effekt van voornamelijk limiten zijn?

..... die maakt het ook niet plat maar juist de bas vetter. zou dat het effekt van voornamelijk limiten zijn?

Dat zijn de snelle attack én vooral de zeer snelle release tijd.
Als je die iets langzamer zet klinkt de 1176 meer als je gewent bent van een compressor.
Die 1176 rev. D is hetzelfde als die van Purple audio, zelfde schema, originele transformers en attenuator. Dit is de meest gewilde versie.
Ik zou zelf niet voor een originele gaan. Alles wat ze bijzonder maakt zit ook in de Purple maar dan nieuw :-)

Dat zijn de snelle attack én vooral de zeer snelle release tijd.
Als je die iets langzamer zet klinkt de 1176 meer als je gewent bent van een compressor.
Die 1176 rev. D is hetzelfde als die van Purple audio, zelfde schema, originele transformers en attenuator. Dit is de meest gewilde versie.
Ik zou zelf niet voor een originele gaan. Alles wat ze bijzonder maakt zit ook in de Purple maar dan nieuw :-)

Met een ratio van 20:1 ben je natuurlijk ook meer aan het limiten dan compressen. De sound van een 1176 zit denk ik ook meer in het feit dat het een Fet compressor is, die timing karakteristieken haal je met een VCA compressor ook. Veel Fet compressors zijn echte trashers(en ruis bakken), bv. de op de Shure level-loc gebaseerde compressors/limiters :

http://www.atomisonic.com/
http://www.standard-audio.com/home.html

Wil je toch iets 1176's kan je ook kijken naar IGS audio . Ik verkoop die toestellen , moest iemand interesse hebben PM me maar .

Back