ik zoek een bak die analoge drums (606/80 direkt rauw en vet maakt met het liefst het minimum aan knoppen. zo op het eerste gezicht lijkt de culture vulture me prima geschikt maar ik sta open voor goede tips.
die kleine half 19" dingen van ze bedoel je? heb ze nooit echt gehoord maar had altijd de indruk dat die nogal ghetto waren en ik wil wel iets dat tevens vol en vet klinkt dus dacht eigenlijk aan wat meer hi-end stuff maar ik laat me graag verassen dus als je een linkje/type nr kan geven wil ik er graag wat meer info over vergaren.
Eerste 16 tellen compressor UIT, de 16 tellen daarna AAN.
Attack en release beide op z'n snelst. Ratio op 1:8. De input net zover opengedraaid tot het net gaat oversturen, maar lichtjes dan. De ongecompresste (moeilijk woord) en de gecompresste file allebei genormalized en daarna achter elkaar gezet en gebounced.
Nee daar moet je geen D&R voor hebben.....die zijn te transparant, wel smeuig btw...
Ik denk idd wat Radiance zegt die 1176 is een goeie bak..klinkt wel nijg die 808
Ik vind de Focusrite Compounder altijd lekker pompen op drums.
Ik gebruik hem zelf regelmatig met 808 (en heb de 606 er in het verleden ook meermaals doorheen gegooid). Qua prijs is de Compounder ook prima betaalbaar (ongeveer 300 euro).
ik heb vanmiddag die draad van dione nog eens doorgespit (hi end eq compressors enzo). daar werd ergens gezegd dat de distressor minder ruig was als z'n naam deed vermoeden. ik heb tevens al een soort 1176 kloon staan. prima compressor maar je beats worden er niet instant ruig/vet/vol van. het effekt op die loop van hierboven klinkt me zeg maar bekend in de oren. best okee maar niet wereldschokkend.
thx dennis, klinkt okee. ik denk dat ik ook eerder op zoek ben naar een limiter als naar een compressor. distortion werkt in principe ook nogal limiting dus ook de culture vulture lijkt me een aangenaam ding. als iemand daar eens een tr loopje doorheen wil jagen, graag.
compounder heeft overigens ook een tijd op m'n lijstje gestaan maar ik ben een beetje afgeknapt op het "goedkope range" van een in principe duur merk idee. tc electronic is ook zo'n voorbeeld. je mist gewoon de kwaliteit die je wel in hun duurdere zooi hoort.
Je kan beter goeie pre amps hebben met een klein randje en dan transparant drumbus compressen met 3:1. dbx 160 range is mijn fav als je het over weinig knoppen en instant resultaat wil hebben.
ja, ik had jouw dingen al bekeken maar die lijken me te clean. overigens heb ik niet voor niks "oid" in de titel staan, ik zoek dus gewoon een apparaat waar je drums clean ingooit en waar ze dik/vet/vol weer uitkomen.
budget tot aan de 1500 euro (voor dat bedrag moet het overigens wel moddervet worden)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.