Software VU-meter

Kraan

Ouwe rot
Wie weet een softwarematige VU-meter waarmee je de audio-in van je geluidskaart meteen (bij voorkeur mooi groot) op je scherm krijgt? Een frequentie-analyser erbij zou helemaal mooi zijn.

En ow ja..... Voor nop graag... :maffia:

Laatst gewijzigd:
als je op mac zit en geld teveel hebt:

Electroacoustics Toolbox

kan wel veeeeeeeeeeeeeeel meer dan dat :)

Tnx voor de antwoorden! :okdan:

Van boven naar beneden:

Protohuman: Is dat niet meer bedoeld voor meet-toepassingen voor elektrotechniek? Ik mis ook een beetje de peak-meter. Ik ga het sowieso even proberen.

Hanz: Ik heb helaas geen RME, maar een oude Koreaanse audio-interface. De andere twee opties zijn precies wat ik zoek, maar me echt te duur. Een heel hoogwaardige toepassing krijgt het niet.

Rbooh: Helaas (?) ook geen Mac.... En geld helaas (!) ook niet teveel....

Ik zoek ook zoiets, maar dan eigenlijk zonder alle scales en andere poespas. Ik wil iets dat er visueel leuk uitziet en mooi geprojecteerd kan worden op een muur.

Yep, dit zag ik gisteren nog en ik was nog van plan het te installeren en er vandaag op te reageren. Alleen gisteren toch weer in de kroeg beland. Vanavond (Koninginnenacht) waarschijnlijk ook, morgen (Koninginnedag) waarschijnlijk ook, daarna is het vrijdagavond, dus dan waarschijnlijk ook, dus zaterdag ga ik het proberen! :biertje:

Ik zoek ook zoiets, maar dan eigenlijk zonder alle scales en andere poespas. Ik wil iets dat er visueel leuk uitziet en mooi geprojecteerd kan worden op een muur.

Ik heb een beetje dezelfde reden, ik heb vanwege de beperkte ruimte in huis in de studio een PC staan die ik als download-machine/HD-server/videorecorder gebruik. Als deze dan toch aanstaat, kan hij ook wel even mooi als monitor van het geluid fungeren...

Het is dus vooral een functioneel aardigheidje. Daarom mag het ook niets kosten.

bij IK Multimedia T-Racks 3 zit er eentje
die is ook los verkrijgbaar
alleen kost ie dan een euro of 75

tip; het pakket met galmpies voor iets van 110 euro op de kop tikken

Ik wil zoiets als dit aan mijn muur, maar dan met projectie of een paar schermpjes
Amnesia_Ibiza_2006.jpg

(sorry voor mega pic hehe)

Op de site van ssl schijn je een gratis meter te kunnen downen.

Back