Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik vind het ook niet mooi nee.. in combinatie met dat oranje![]()
Blauw en oranje zijn elkaars complementaire kleuren dus kunnen goed met elkaar samen. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste kleuren combi's net als paars met geel.

Lees hetzelf hier...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complementaire_kleur
ik quote: In het minder wetenschappelijke traditionele kleursysteem dat bijvoorbeeld door schilders soms gehanteerd wordt, zijn de complementaire kleuren:
rood en groen
geel en paars
blauw en oranje
Velen blijven hieraan hechten omdat deze traditioneel complementaire kleurenparen als harmonischer worden beschouwd dan de hieronder genoemde. Men spreekt in dit geval derhalve van harmonische kleurenparen.
In het wetenschappelijke en natuurkundig juiste kleursysteem zijn de complementaire kleurenparen:
geel en blauw
cyaan en rood
magenta en groen
maar laat maar ik zal wel gek zijn.....heb er voor gestudeerd....![]()

Blauw en oranje zijn elkaars complementaire kleuren dus kunnen goed met elkaar samen. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste kleuren combi's.

Lees hetzelf hier...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complementaire_kleur

maar goed, elk programma dat ik ken dat met kleuren werkt gebruikt toch RGB als primaire kleuren toch?
hmm ja nu je 't zegt herinner ik me wel dat ik op de middelbare school een kleurencirkel moest schilderen met rood, geel en blauw als primaire kleuren. volgens mij zit cyaan er dan niet bij...
maar goed, elk programma dat ik ken dat met kleuren werkt gebruikt toch RGB als primaire kleuren toch?
maar misschien ben ik wel gek.... ik geef er les in![]()
Da's heel fout DenDer, Wikipedia aanvoeren als bewijs
Dat is vrijwel hetzelfde als het zelf op een papiertje schrijven en dan roepen "kijk, hier staat het, dus het is waar"![]()

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyaan
Cyaan (ook wel: turkoois, turquoise of appelblauwzeegroen) is in het subtractieve kleursysteem ƩƩn van de primaire kleuren. In het additieve kleursysteem is het een secundaire kleur die wordt verkregen door het mengen van blauw en groen licht.
Spectraal gezien bevindt de kleur cyaan zich tussen groen en blauw. Binnen het spectrum vindt men cyaankleurig licht bij golflengtes rond 495 nanometer. Het is de complementaire kleur van rood.
Even zonder onzin...ik neem aan dat ze het op kunstacademie waar ik op zat het toch wel weten...en anders wordt het iedereen terug roepen voor een re- education.![]()

Wat voor wetenschappelijke verklaringen er ook voor zijn, het blijft een kwestie van smaak of je het mooi vindt of niet. Ik vind hem niet mooi.
Ja, maar dat is een additief systeem, hoe meer kleur hoe lichter het wordt. Voor drukwerk (en verf) geldt een ander systeem, want daar geldt hoe meer kleuren hoe donkerder het wordt. Vandaar dat ze verschillende primaire kleuren kennen. RGB voor licht (beeldscherm) en cyaan, magenta en geel voor drukwerk. In de praktijk gebruiken ze voor drukwerk ook nog een echte zwart omdat C+M+Y meestal een soort bruimzwart wordt. Vandaar dus CMYK (K=blacK). Als je een inkjet printer met losse cartridges hebt zul je ook cyaan en magenta cartridges hebben, en niet paars en blauw.
Dus je hebt hier de rare combi van een primaire lichtkleur met een combinatie drukwerk kleur (cyaan+geel).

Dan is de wetenschap niet op mij van toepassingmaar die smaak valt wetenschappelijk te verklaren!
Ik vind oranje met blauw geen verkeerde combinatie maar (fel)blauwe leds naast dat oranje schilderwerk vind ik minder.Dan is de wetenschap niet op mij van toepassingIk vind oranje met blauw geen verkeerde combinatie maar (fel)blauwe leds naast dat oranje schilderwerk vind ik minder.
Hij ging trouwens weg voor de mooie prijs van EUR 1.055,23
da's een rare prijs, niet?
die 23 eurocent?
Je weet toch niet waar de koper woont? Misschien VS, dan zou het neerkomen op precies 1400 dollarWisselkoers, DE-NL?