Gemodde 909 met blauwe leds

Otlen

Lid
Ik vind hem niet mooi maar wel apart. Niet alle leds zijn blauw zie ik. Klik op de pik voor de link.

Ik vind het ook niet mooi nee.. in combinatie met dat oranje :stupid

Blauw en oranje zijn elkaars complementaire kleuren dus kunnen goed met elkaar samen. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste kleuren combi's net als paars met geel.

Blauw en oranje zijn elkaars complementaire kleuren dus kunnen goed met elkaar samen. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste kleuren combi's net als paars met geel.

ehm wat voor kleurencirkel gebruik jij dan?
blauw zit tegenover geel en paars tegenover groen...

attachment.php

Attachments

• colorcircle.jpg
    colorcircle.jpg
    3,1 KB · Bekeken: 82
Lees hetzelf hier...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Complementaire_kleur

ik quote: In het minder wetenschappelijke traditionele kleursysteem dat bijvoorbeeld door schilders soms gehanteerd wordt, zijn de complementaire kleuren:

rood en groen
geel en paars
blauw en oranje

Velen blijven hieraan hechten omdat deze traditioneel complementaire kleurenparen als harmonischer worden beschouwd dan de hieronder genoemde. Men spreekt in dit geval derhalve van harmonische kleurenparen.

In het wetenschappelijke en natuurkundig juiste kleursysteem zijn de complementaire kleurenparen:

geel en blauw
cyaan en rood
magenta en groen

maar laat maar ik zal wel gek zijn.....heb er voor gestudeerd....:geslaagd:

Lees hetzelf hier...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Complementaire_kleur

ik quote: In het minder wetenschappelijke traditionele kleursysteem dat bijvoorbeeld door schilders soms gehanteerd wordt, zijn de complementaire kleuren:

rood en groen
geel en paars
blauw en oranje

Velen blijven hieraan hechten omdat deze traditioneel complementaire kleurenparen als harmonischer worden beschouwd dan de hieronder genoemde. Men spreekt in dit geval derhalve van harmonische kleurenparen.

In het wetenschappelijke en natuurkundig juiste kleursysteem zijn de complementaire kleurenparen:

geel en blauw
cyaan en rood
magenta en groen

maar laat maar ik zal wel gek zijn.....heb er voor gestudeerd....:geslaagd:

hmm ja nu je 't zegt herinner ik me wel dat ik op de middelbare school een kleurencirkel moest schilderen met rood, geel en blauw als primaire kleuren. volgens mij zit cyaan er dan niet bij...

maar goed, elk programma dat ik ken dat met kleuren werkt gebruikt toch RGB als primaire kleuren toch?

maar misschien ben ik wel gek.... ik geef er les in :o:

Blauw en oranje zijn elkaars complementaire kleuren dus kunnen goed met elkaar samen. Ik vind het persoonlijk 1 van de mooiste kleuren combi's.

Je 909 in blauw met oranje modden vind ik OK, maar ga dan wel meteen all the way: Gulf reclame erop, revetten omheen het schermpje en 909 in een witte cirkel. 8):yamaha:

;)

Attachments

• Ford%20GT40.jpg
    Ford%20GT40.jpg
    71,2 KB · Bekeken: 91
Een JP80X0 heeft ook Blauw met Oranje....De Amsterdam Admirals hadden dat toch ook ;)

Maar goed, ik had zelf niet voor de Blauwe LED lampjes gekozen. De Extra knoppen aan de zijkant is nog wel netjes gedaan. Als we dan toch op het uiterlijk aan het beoordelen zijn.

Da's heel fout DenDer, Wikipedia aanvoeren als bewijs :D
Dat is vrijwel hetzelfde als het zelf op een papiertje schrijven en dan roepen "kijk, hier staat het, dus het is waar" ;)

maar goed, elk programma dat ik ken dat met kleuren werkt gebruikt toch RGB als primaire kleuren toch?

Ja, maar dat is een additief systeem, hoe meer kleur hoe lichter het wordt. Voor drukwerk (en verf) geldt een ander systeem, want daar geldt hoe meer kleuren hoe donkerder het wordt. Vandaar dat ze verschillende primaire kleuren kennen. RGB voor licht (beeldscherm) en cyaan, magenta en geel voor drukwerk. In de praktijk gebruiken ze voor drukwerk ook nog een echte zwart omdat C+M+Y meestal een soort bruimzwart wordt. Vandaar dus CMYK (K=blacK). Als je een inkjet printer met losse cartridges hebt zul je ook cyaan en magenta cartridges hebben, en niet paars en blauw.

Dus je hebt hier de rare combi van een primaire lichtkleur met een combinatie drukwerk kleur (cyaan+geel).

Wat voor wetenschappelijke verklaringen er ook voor zijn, het blijft een kwestie van smaak of je het mooi vindt of niet. Ik vind hem niet mooi.

hmm ja nu je 't zegt herinner ik me wel dat ik op de middelbare school een kleurencirkel moest schilderen met rood, geel en blauw als primaire kleuren. volgens mij zit cyaan er dan niet bij...

maar misschien ben ik wel gek.... ik geef er les in :o:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyaan

Cyaan (ook wel: turkoois, turquoise of appelblauwzeegroen) is in het subtractieve kleursysteem ƩƩn van de primaire kleuren. In het additieve kleursysteem is het een secundaire kleur die wordt verkregen door het mengen van blauw en groen licht.

Spectraal gezien bevindt de kleur cyaan zich tussen groen en blauw. Binnen het spectrum vindt men cyaankleurig licht bij golflengtes rond 495 nanometer. Het is de complementaire kleur van rood.

Da's heel fout DenDer, Wikipedia aanvoeren als bewijs :D
Dat is vrijwel hetzelfde als het zelf op een papiertje schrijven en dan roepen "kijk, hier staat het, dus het is waar" ;)

Maar gelukkig wel goed fout.:D

Even zonder onzin...ik neem aan dat ze het op kunstacademie waar ik op zat het toch wel weten...en anders wordt het iedereen terug roepen voor een re- education.:geslaagd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyaan
Cyaan (ook wel: turkoois, turquoise of appelblauwzeegroen) is in het subtractieve kleursysteem ƩƩn van de primaire kleuren. In het additieve kleursysteem is het een secundaire kleur die wordt verkregen door het mengen van blauw en groen licht.

Spectraal gezien bevindt de kleur cyaan zich tussen groen en blauw. Binnen het spectrum vindt men cyaankleurig licht bij golflengtes rond 495 nanometer. Het is de complementaire kleur van rood.

Even zonder onzin...ik neem aan dat ze het op kunstacademie waar ik op zat het toch wel weten...en anders wordt het iedereen terug roepen voor een re- education.:geslaagd:

nu zeg je 't zelf toch? rood tegenover cyaan en niet tegenover groen...
misschien moeten ze op de kunstacademie 's een lesje op de filmacademie komen doen... ;)

Wat voor wetenschappelijke verklaringen er ook voor zijn, het blijft een kwestie van smaak of je het mooi vindt of niet. Ik vind hem niet mooi.

maar die smaak valt wetenschappelijk te verklaren!
het is inderdaad zo dat veel complementaire kleuren goed samengaan. alleen al omdat in schaduwen altijd de complementaire kleur zit.
Sommige combinaties werken meer op contrast verhouding, zoals geel en paars (daarom liggen bananen altijd in een paars bedje)

Ja, maar dat is een additief systeem, hoe meer kleur hoe lichter het wordt. Voor drukwerk (en verf) geldt een ander systeem, want daar geldt hoe meer kleuren hoe donkerder het wordt. Vandaar dat ze verschillende primaire kleuren kennen. RGB voor licht (beeldscherm) en cyaan, magenta en geel voor drukwerk. In de praktijk gebruiken ze voor drukwerk ook nog een echte zwart omdat C+M+Y meestal een soort bruimzwart wordt. Vandaar dus CMYK (K=blacK). Als je een inkjet printer met losse cartridges hebt zul je ook cyaan en magenta cartridges hebben, en niet paars en blauw.

Dus je hebt hier de rare combi van een primaire lichtkleur met een combinatie drukwerk kleur (cyaan+geel).

da's niet helemaal waar... de kleurencirkel is namelijk een wetenschappelijk onvolledige weergave van het kleurensysteem. je mist de helderheid.
eigenojk is het een 3D figuur: twee kegels op elkaar.
in de punt naar boven zit wit en naar onder zit zwart.
precies op het midden ligt de kleurencirkel van het plaatje hierboven.
naar boven toe is RGB, naar beneden is CMYK. dus even stom gezegd RGB = 1/CMYK.
inderdaad gebruikt men RGB voor licht omdat als alle waardes nul zijn je zwart hebt (ook niet helemaal waar maar da's de theorie) en als je bij CMYK alles op nul zet zie je het papier wat meestal wit is :)

maar die smaak valt wetenschappelijk te verklaren!
Dan is de wetenschap niet op mij van toepassing ;) Ik vind oranje met blauw geen verkeerde combinatie maar (fel)blauwe leds naast dat oranje schilderwerk vind ik minder.

Dan is de wetenschap niet op mij van toepassing ;) Ik vind oranje met blauw geen verkeerde combinatie maar (fel)blauwe leds naast dat oranje schilderwerk vind ik minder.

haha nee ik vind 't ook vreselijk in deze combinatie!

er zit best veel groen in het grijs van de kast namelijk. dat zou er uit moeten om 't mooier te maken. of meer geel in het oranje om het meer tegenover het blauw te krijgen... maar de beste oplossing is om meer rood en geel in de leds te doen... oftewel... terug met die originele leds!

Hij ging trouwens weg voor de mooie prijs van EUR 1.055,23

Wisselkoers, DE-NL?
Je weet toch niet waar de koper woont? Misschien VS, dan zou het neerkomen op precies 1400 dollar :eureka:

Back