synth onder 700 euro

djmichaq

Nieuwkomer
hallo allemaal!
ik ga beginnen aan mijn eerste synthesizer.
Veel synths ken ik wel maar wat is nou de beste onder de 700 euro( nieuw of tweedehands)?

En als je die thread hebt doorgenomen, dan weet je ook wat voor aanvullende informatie nuttig zou zijn als je om dit soort advies vraagt. ;)

ik wil electric en trance muziek gaan maken( bedankt voor dat forum) welke zou ik dan moeten gaan kiezen?
novation x-station, korg r3, roland jp 8000?

Als ik jou was zou ik eerst eens wat tijdschriften lezen (zitten vaak ook cd's bij waarop je demo's kunt horen of demo software synths staan), forums doorlezen etc. Na een tijdje weet je vanzelf meer en kun je een weloverwogen keuze maken.

Als je uiteindelijk uit komt op een Virus B (die natuurlijk geweldig is voor Trance enzo), dan heb ik er nog wel 1 te koop staan :) Hou je nog genoeg over voor een knappe geluidskaart en MIDI keyboard.

Ja en voor drums&bass heb ik nog wel een quasimidi 309 voor je te koop staan. Vette 808&909 sounds en meer.

Maar wat gebruik je dan als sequencer en opnameapparatuur? ;)

Okee, ik weet het, dit draagt niet echt iets bij - maar zo lang de topicstarter niet duidelijk maakt wat hij al heeft en wat hij weet over wat hij van plan is, kun je er ook moeilijk iets over zeggen. Ik denk dus nog steeds dat hij zich nét iets verder moet inlezen (zie bovenvermelde thread) voordat er zinnig advies gegeven kan worden. :)

Op zich heb je gelijk Cheimoon, maar een Virus B is natuurlijk altijd een goed idee.

Uiteraard. :) Op zich zelfs: Virus - Midikeyboard - Geluidskaart. Met goed opletten zit er bij de geluidskaart gratis een sequencer, en dan is-ie dus al helemaal klaar. Verder opvullen kan dan met gratis vsti's, tot er geld beschikbaar is voor mogelijk nodige nieuwe aankopen.

Wel niet vergeten meteen ook kabels te kopen. ;)

(en uit te zoeken wat midi is, waarschijnlijk :engel: )

Zeg dan gelijk: probeer het eerst eens met gratis software...

Ja, eigenlijk wordt er niet eens gezegd of hardware of software iets uitmaakt. :P

Ik ben zelf nog een beginner, maar voor trance lijkt me de virus B of nord lead 2 een goede keuze. :) Ze kosten allebei rond de 500 euro denk ik. Dan heb je nog een mooie 200 euro over.

Voor trance kun je ook iets van novation (KS of zo) gebruiken. Kost veel minder dan een virus.

Virus B lijkt me wel wat veelzijdiger ... en kost maar 450 euro (bij mij) :D

een virus b dus. Dankje. kan je een keyboard op de virus b op aansluiten?
of wat qua toetsenboard moet je er op aan sluiten?

Je kan ieder toetsenbord aansluiten zolang er maar MIDI op zit.

Ik weet het al. Zo'n midi-keyboard (75 euro) virus b (400-450 euro. Dan kan ik al muziek gaan maken. Geluidskaart, is dat echt nodig?]
Nog en laatste vraag, wat is het echte verschil tussen de virus b of de nord lead 2?
en met midi kan het toch op de computer worden aangesloten? wat voor programma moet ik daar voor gebruiken om alles op te nemen? en ik heb nog alleen een rmp-2 en een reloop rmx 40 bpm

Laatst gewijzigd:
Back