krautrock1958
Gepokt en gemazeld
King Crimson ken ik alleen hun eerste album van en een vriend van me had indertijd een lp van Klaatu maar daar had ik niet zoveel mee, wel andere krautrock bands zoals Can, Nektar en Tangerine Dream.ben je toevallig ook fan van King Crimson en Klaatu?
Prikkebeen is een oude hit waar ze op zingt en in het nummer Cinderella hoor je haar maar da's meer een vocale bijdrage dan zingen.Ik ben wel bekend met de oude albums van Boudewijn uit zijn hippy tijd maar ik wist niet dat Ellie daarop gezongen had ik ga even luisteren zo. Boudewijn is een waar woordkunstenaar. Ik neem aan dat je dan ook bekend bent met Armand en Liesbeth list? Als we dan toch in die hoek aan het porren zijnOh en Benny Neyman niet te vergeten natuurlijk!
Teksten waren altijd van Lennart Nijgh en hij werkte later ook wel samen met oa Herman Pieter de Boer, die schreef bijv de tekst voor Annabel wat bekend werd door Hans de Booy maar een nummer was van Boudewijn.
Ik had vroeger een lp's van Armand en ook eentje van Liesbeth, lang geleden hoor en Benny Nijman had ik niet maar die ken ik van platen van m'n moeder indertijd.
Ja altijd van allerlei muziek gehouden.Leuk dat je zo'n breed pallet aan muziek waardeerd
Prikkebeen vind ik een goed nummer maar luister maar 'ns naar Canzone 4711, tuin der lusten en Megaton, da's m'n favoriet van de lp, drie hele fijne nummers maar de hele lp als album is een hoogtepunt als het om Nederlandse psychedelische muziek uit die periode gaat.Excuses voor de spam maar wow wat een geweldige aanrader dit! ik kan niet geloven dat ik deze nog nooit gehoord had! Dankjewel!!
Laatst gewijzigd:
Oh en Benny Neyman niet te vergeten natuurlijk!
veel dank!