Progammeer trucjes

ben je toevallig ook fan van King Crimson en Klaatu?
King Crimson ken ik alleen hun eerste album van en een vriend van me had indertijd een lp van Klaatu maar daar had ik niet zoveel mee, wel andere krautrock bands zoals Can, Nektar en Tangerine Dream.
Ik ben wel bekend met de oude albums van Boudewijn uit zijn hippy tijd maar ik wist niet dat Ellie daarop gezongen had ik ga even luisteren zo. Boudewijn is een waar woordkunstenaar. Ik neem aan dat je dan ook bekend bent met Armand en Liesbeth list? Als we dan toch in die hoek aan het porren zijn :) Oh en Benny Neyman niet te vergeten natuurlijk!
Prikkebeen is een oude hit waar ze op zingt en in het nummer Cinderella hoor je haar maar da's meer een vocale bijdrage dan zingen.
Teksten waren altijd van Lennart Nijgh en hij werkte later ook wel samen met oa Herman Pieter de Boer, die schreef bijv de tekst voor Annabel wat bekend werd door Hans de Booy maar een nummer was van Boudewijn.
Ik had vroeger een lp's van Armand en ook eentje van Liesbeth, lang geleden hoor en Benny Nijman had ik niet maar die ken ik van platen van m'n moeder indertijd.
Leuk dat je zo'n breed pallet aan muziek waardeerd
Ja altijd van allerlei muziek gehouden.

Excuses voor de spam maar wow wat een geweldige aanrader dit! ik kan niet geloven dat ik deze nog nooit gehoord had! Dankjewel!!
Prikkebeen vind ik een goed nummer maar luister maar 'ns naar Canzone 4711, tuin der lusten en Megaton, da's m'n favoriet van de lp, drie hele fijne nummers maar de hele lp als album is een hoogtepunt als het om Nederlandse psychedelische muziek uit die periode gaat.

Laatst gewijzigd:
Hmm ik heb nooit naar dit soort moderne synthesizers gekeken , denk je dat het het toch waard zou zijn om deze verder te onderzoeken?
Ik haak even in, ik heb ook Pigments, da's wel een aanrader vind ik.
Bekijk 'm maar 'ns op youtube, deze is zo uitgebreid en prima als je sounddesign wil doen, je kan je eigen samples er ook in laden, leuk icm granulaire synthese die er op zit bijv, er zit een hele veelzijdige sequencer op en een heel sterk punt vind ik de UI, die is heel overzichtelijk en je kan zo makkelijk van alles met elkaar moduleren, je kan de free demo eerst proberen.

Ik vind synths als Pigment helemaal niet goed om sounddesign te leren.
Je kan beter een simpele synth en/of modular gebruiken.
Als je eenmaal een basis hebt dan wellicht wel Pigments of zoiest dergelijks.
Anders raak je snel de weg kwijt en de basis is heel belangrijk.

Een Korg Minilogue lijkt me (al ben ik ietwat bevooroordeeld) dé synth om sounds mee te leren patchen en programmeren:
- sync én ringmod én crossmod - los van elkaar of at the same time!
- waveshaper, dus niet alleen PWM maar ook 'Saw WM' en 'Triangle WM'
- zelf-oscillerend filter om heerlijke kicks mee te maken
- one knob per functie (dat patcht zóveel fijner)

Hij is ook lekker betaalbaar.

King Crimson ken ik alleen hun eerste album van en een vriend van me had indertijd een lp van Klaatu maar daar had ik niet zoveel mee, wel andere krautrock bands zoals Can, Nektar en Tangerine Dream.

Prikkebeen is een oude hit waar ze op zingt en in het nummer Cinderella hoor je haar maar da's meer een vocale bijdrage dan zingen.
Teksten waren altijd van Lennart Nijgh en hij werkte later ook wel samen met oa Herman Pieter de Boer, die schreef bijv de tekst voor Annabel wat bekend werd door Hans de Booy maar een nummer was van Boudewijn.
Ik had vroeger een lp's van Armand en ook eentje van Liesbeth, lang geleden hoor en Benny Nijman had ik niet maar die ken ik van platen van m'n moeder indertijd.

Ja altijd van allerlei muziek gehouden.

Prikkebeen vind ik een goed nummer maar luister maar 'ns naar Canzone 4711, tuin der lusten en Megaton, da's m'n favoriet van de lp, drie hele fijne nummers maar de hele lp als album is een hoogtepunt als het om Nederlandse psychedelische muziek uit die periode gaat.
Tof om wat meer backstory te horen :D veel dank!

Back