Zow kijk die touwtjes dan! Kom je zo wel aan muziekmaken toe?
Ik heb een btwnummer en Farnell is nederlands.
Als het echt niet lukt wil ik ze ook wel voor je bestellen hoor.
Ok koel

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zow kijk die touwtjes dan! Kom je zo wel aan muziekmaken toe?
Ik heb een btwnummer en Farnell is nederlands.
Als het echt niet lukt wil ik ze ook wel voor je bestellen hoor.

Lijkt me ook niet handig om zo'n project in een keer te moeten testenOkee ziet er best leuk uit....alleen als ik het zo lees heeft hij eerst alles gesoldeerd en daarna pas getest. Ik ga toch echt anders te werk....ik zal strax eerst beginnen met de VCO's en als die werken ga ik verder met de volgende modules. Zo test je elk aspect van de synth en sta je niet aan het eind zo van whaaaaa hij doet het niet. Ik heb zelf een scoop dus ik heb er vertrouwen in dat de mijne uiteindelijk in zijn geheel gaat werken.

Heb je ook een idee van wat de totale kosten ongeveer zullen zijn om 'm te maken? Vind het wel ambitieus in ieder geval![]()

Ah cool. Ik heb deze PCB ook liggen. Voor de toekomst nog eens. Blijf graag op de hoogte![]()
we gaan het allemaal behandelen in de loop van de tijd...heb jij een rev1 of een rev2 board?
Primawe gaan het allemaal behandelen in de loop van de tijd...heb jij een rev1 of een rev2 board?

Iemand enig idee waar ik een MC1496 vandaan kan halen?
ik heb dus even gekeken naar het originele Moog schema en zag dat ze daar BC109's voor gebruiken...
Futurlec voor $0.69. Ik heb er denk ik ook nog wel een paar liggen.
En ga niet al te veel betalen voor die 1k tempco's. Ik heb er laatst 50 gekocht voor iets van 15 cent per stuk (3300 ppm/K), dus daar valt ook nog wel wat te regelen indien nodig.
Leuk project! Hoe kwam je aan die pcb en hoeveel kost zo een PCB?
Ik heb in het verleden onderdelen bij farnell besteld als particulier. Volgens mij moet je gewoon een bestelling aanmaken en als deze weggezonden is farnell nederland opbellen en zeggen dat je een particulier bent. Je krijgt dan het bankrekeningnummer van farnell NL waarnaar je het geld kunt overmaken.
Digikey kan evt ook gewoon via internationale bank transfer maar dit is bij mij in het verleden fout gegaan. Kostte een half jaar om het geld te traceren. Digikey is verder wel een superbedrijf (goede prijzen en extreem snelle levering).
Voor potmeters kun je bij musikding.de kijken die heeft een heleboel Alpha potjes.
succes!
Heiko
Futurlec voor $0.69. Ik heb er denk ik ook nog wel een paar liggen.
En ga niet al te veel betalen voor die 1k tempco's. Ik heb er laatst 50 gekocht voor iets van 15 cent per stuk (3300 ppm/K), dus daar valt ook nog wel wat te regelen indien nodig.
Weet je zeker dat dat een echt origineel Moog schema was? BC109's zijn Europese torren. De kans dat Bob die in zijn filters gebruikt heeft is niet zo heel groot.
[edit]
De originele schema's hebben inderdaad TIS97 transistorparen erin zitten.
Als je het goed wilt doen moet je dus in ieder geval de BC109's in paren gaan matchen. Yves Yuson raadt ook gematchte paren aan voor zijn MiniMoog-kloon (bij gebruikt overigens gewoon BC547's en dat klinkt ook prima, weet ik uit ervaring).
maar die van Rick Janssen...En de Prodigy 2N3392 (echte Amerikaanse torren dus) plus een 3046 boven en onder (net als wat Yusynth doet).
Maar geen van allen dus BC109's![]()
Ja dat matchen leg me dat is uit....hoe kan ik dat het beste doen en wa moet ik matchen? Dus welke waardes? Die van de HFe? Ik heb nog niet zo een hele goeie multimetert.......