Nieuwe track (maar nog niet af..)

Xtractah

Ingeburgerd
Ik wil graag weten wat jullie van mijn nieuwe track vinden...Hij is nog niet af en begint ook ergens in het midden...

kopieer en plak deze link :

xtractah.myownmusic.de

Ja, klinkt best lekker!!
Ben benieuwd via PA in zaal!! :P

Gear-list??

Origineel geplaatst door Xtractah
Maar heeft iemand nog wat tips etc ??

ja afmaken! als je half-affe tracks gaat posten gaan de meeste mensen er niet veel moeite voor nemen...probeer gewoon eerst die hele track van begin tot einde af te maken en vraag dan om feedback...

Mooi....Ja op gegeven moment hoor je het niet goed meer..Ben je al zo lang bezig dat je bijna de neiging hebt om je mix te verknallen (niet zo'n probleem als je je arrangement netjes hebt opgeslagen) ;)

Hmm nee dat is niet mijn manier van werken... Mijn mix moet sowiezo globaal goed zijn.
Natuurlijk als ie klaar is de puntjes op de ï zetten qua uitmixing ed, maar ik heb eigenlijk altijd geleerd om tussen door af te mixen..

Maar misschien heb je wel gelijk !!

Maar waar ik bang voor ben is als je later gaat uitmixen (vooral eq & fx) is dat bepaalde geluiden niet meer klinken zoals ze bedoeld waren..Ik heb hier in het verleden dan (nog met een analoge tafel) flink mn mixes verkloot...
Nu met die huidige software kan je gelukkig niks verkloten mits je alles netjes hebt opgeslagen
8~

Maar het lijkt me sterk dat jij totaal niet uitmixt tijdens de uitwerking....Lijkt me toch behoorlijk irritant, een clap die je oren doet suizen....

Origineel geplaatst door bambamstudio
Tussendoor-mixen ( nieuw ned. woord :) ) is niet goed vind ik.

Dan ga je met je compositie en of arrangement rekening houden met de mix die er dan al staat.
En persoonlijk vind ik dat dat een track niet altijd ten goede komt.

idd! tussendoor afmixen is een excuus voor het feit dat je het nummer eigenlijk niet kan afmaken in z'n geheel....tenminste in de meeste gevallen.....pas als het nummer van begin tot eind klaar is weet je welke geluiden ed belangrijk zijn en is het afmixen ook veel makkelijker...en ja, arrangeren is een hel! een loopje maken is zo gedaan, het idee dus..maar dan het echte nummer maken, verschrikkelijk...keihard doorbikkelen

Origineel geplaatst door olafmol
idd! tussendoor afmixen is een excuus voor het feit dat je het nummer eigenlijk niet kan afmaken in z'n geheel....tenminste in de meeste gevallen.....pas als het nummer van begin tot eind klaar is weet je welke geluiden ed belangrijk zijn en is het afmixen ook veel makkelijker...en ja, arrangeren is een hel! een loopje maken is zo gedaan, het idee dus..maar dan het echte nummer maken, verschrikkelijk...keihard doorbikkelen

Arrangeren is idd het gene waar ik het langs mee bezig ben..
Maar goed ik zal die manier ook ns proberen en kijken wat daar uitkomt !!

Origineel geplaatst door Xtractah
Qua arrangement of uitmixing ?

de afmix vond ik goed klinken.

ik ga nog eens luisteren, moment.

afmix is zeker klaar, mits het hierbij blijft.als je er meer dingen bij gaat voegen kan het er misschien onder gaan leiden.

met name de laatste 30 seconden zijn erg goed, ook qua afmix, klinkt (voor mij) alsof het gewoon van de plaat afkomt.

zoiets..

Hij klinkt erg prettig hoor :)

Denk dat hij qua afmixen/arrangeren nog niet af is. De basis is wel erg goed.

Nog meer 'versiering' qua details en geluiden bijv. En een lange break zou ook wel kunnen. (hoeft niet)
Qua mix denk ik dat de balans in het laag tussen kick en bas en warmte aandacht kan gebruiken. Is ook van smaak afhankelijk.

Het gaat vast wel goedkomen. Kom op, je kunt het! :)

K mooi zo !
Nee ik was niet vanplan er nog iets bij te doen . Misschien dat Leadgeluidje wat er abrubt tussendoor komt weghalen of wat subtieler er in te laten komen...
Verder nog wat kleine aanpassingen en uiteraard : het begin !!!!

Back