[zomerse trance] Underneath midsummer sunset

wel lekker, hij klinkt een beetje "anoniem" mis ooommph in de kick
het melodietje is een beetje kazig, vind het ringmodulatorachtige synthje wat er in de break achterkomt wel grappig, dat kan je nog wel verder uitwerken.

De breakdown is goed, maar de build up is erg flauwtjes en je lead heeft niet genoeg ballen het na de break overeind te houden.

tevens vind ik je sample (loops?) qua percussie niet helemaal lekker met de kick, bassline 1 v/d 2 moet sturen, nu proberen ze me beiden in een verschillende groove te drukken en er is er niet 1 die echt wint.... misschien zelf wat patroontjes programmeren in de drive die je zoekt?

dus het mag allemaal wel wat spannender en wat minder kazig. het hoog was je nog mee bezig, klinkt nu erg schrel, mag wel wat warmer voor mijn smaak. het is nu een beetje een filler

Overall zeker niet slecht, maar ik heb beter van je gehoord:okdan:

Klinkt lekker zomers, qua arrangement vind ik het dik ok, ook qua plaatsing.

De mix trek ik niet echt. Ik hoor gaten in't midden (klinkt wat ver weg), te strakke compressie op de kick / bas die muddy klinken en ergens onder de mix liggen. Wel fijn dat je de mainleads laat leven :).

Zoals je zelf al aangeeft klinkt de percussie in't hoog wat dunnetjes, iets té grof ge-eq-d?

Superfeedback dit jongens! Hier was ik naar opzoek.

@raphie.. Er zit 1 loopje in die helemaal verknipt is. Ik begrijp wel wat je bedoelt ik zal er naar kijken. Kazig was ook eigenlijk wel de bedoeling en de lead heeft in de climax idd niet genoeg ballen haha. Goed verwoord. Verder thanks!

@mrt: Ja ik heb wéér lopen klungelen met de mix, vooral omdat ik niet meer over échte monitors beschik... :(. Ik zie wel wat je bedoelt, thanks!

als je doel i.d.d. een "veilige" mainstream trancefiller is, dan zit je goed!

Maar ik hoog in het arrangement wel een aantal onderbelichte rifjes en lijntjes waar je veel beter op kan kapitaliseren en die de track veel meer een signature sound geven.

in dat stijltje zou ik eens goed naar deze track luisteren. Doet het op dit moment erg goed en die vind ik wel een lekker kazig sausje hebben.

Ik vind hem vet!:okdan: Mijn stijl is het verder niet, dus ik heb niet echt nuttige op/aanmerkingen voor je klaarliggen..

Wanneer heb je je monitors weer tot je beschikking? Post de track dan nog eens. Je mix mist inderdaad heel veel mid, dus het is wat lastig om buiten dit iets extra's bij te dragen qua comments. (zeker na de comments hierboven)

Qua track zelf vind ik 'm voor t genre best wel ok, maar dat soort tracks moeten dan ook wel gelijk supergoed qua mix klinken anders kijk je er een beetje doorheen.

Dank jullie wel mensen :) Meningen zijn nog altijd welkom.

@AOR Ja precies, het moet supergoed qua mix klinken haha.

hahahah.. klonk inderdaad een beetje stom ja :D

Wel aardig trackie :) !

Geen comment verder.

Alleen uhh... 't is maar een MB of 5 - 6.. Kan je toch makkelijk hier op SF kwijt ipv zo'n andere site?

IK ben geen echte kenner en kunner!!!!Toch vraag ik mij af waarom mensen de lat zo hoog willen leggen.....Er kan altijd iets beter aan de song maar deze is toch wel af en geld waard....Laat hem door een pro studio mixen en klaar is kees.

Luistert prettig weg. Zitten leuke partijen in het arrangement. Zoals hierboven ergens al gezegd, ik zou wat geluiden naar voren halen, zonde om goeie lijntjes zacht te zetten ;)

De lead is inderdaad wat iel. Wellicht zou je hem kunnen dubbelen met een wat zwaardere lead, (hoeft niet keihard, maar om het wat meer karakter te geven). Ook misschien een tip om de lead wat duidelijker te maken, is om er wat modulation/vibrato op te gooien. Er zit al een delay overheen, maar ik zou er ook een reverb bij zetten en het geheel iets naar voren halen.
De melodie van de lead vond ik helaas niet zo sterk, al zitten er wel leuke stukjes tussen.

Ik zou dat 'popcorn' geluid (1:45) absoluut veel meer naar de voorgrond brengen!
Wat betreft de zomer-vibe; daar zit het wel goed mee denk ik.
Iets meer mid, iets minder hoog over de totale mix zou wel mogen denk ik.

Ik hoop dat je aan bovenstaande wat hebt.
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte van een eventuele update.

Ben je nog iets van plan qua zang in het nummer?

gewoon mrt laten masteren idd ;)

@raphie, leuk plaatje maar is toch helemaal niet de feel van de track van Stevy....

feel was om aan te duiden wat op dit moment de langzame "zomerse" Trance doet. veel meer een minimalistische feel dan het nr. van Stevy.

nummer van Stevy zit qua productie "flava" binnen het genre zo'n 3 jaar terug in de tijd. Op zich niks mis mee, maar commercieel gezien niet handig, aangezien er al zo'n enorme berg verschenen is.

mja, genre's verschuiven en gaan over in elkaar, dat trackje kan ik wel waarderen, beetje techhousey...vocal mag wel weg imo.

Maar ik hoor toch ook nog veel kazige trance hoor,persoonlijk vind ik dan de trance die stevy maakt beter dan die "electrohousetrance"... dat klinkt mij te geforceerd ofzo
droge basslijntjes en dan zo'n megabreak, past gewoon niet bijelkaar...

maarja das mijn smaak.

klopt, valt voor mij allemaal een beetje onder de categorie "kabbelTrance" en i.d.d. met Stevy's track is verder niks "mis"

ik vind het een prima track, maar sluit me bij de mix-comments hierboven aan.
Wel mis ik nog iets in de track dat hem net zijn ding geeft. Kazig zomers sfeertje ok, maar hij moet je wel pakken wat mij betreft. Heb je al aan vocals gedacht?

Back