De grote HobNox / Audiotool draad

je moet het meer zien als een flash game denk ik,
ik vind het supertof, hoop wel dat er snel wat meer synths met ander sequencers bij komen.
in het echt zou ik me wel uren kunnen vermaken alleen met een 808 en 303 : )

KORD DS10 is ook super leuk,
voor als je geen echte gear in de buurt hebt.

Ik snap helemaal niks van die getallen reeks, maar dit wilde ik ook graag zo houden ;)
Selecteer met je muispijl de regel getalletjes. Klik met rechts, kies "Copy".

Als je Hobnox open hebt staan, zet er een Matrix in, klik dan op de Matrix met je rechtermuis en kies dan "Paste".

Werkt ook andersom; als je leuke patterns hebt bedacht kun je ze hier op 't forum delen zonder dat er een account nodig is :).

edit: ik zie dat ik even copini eens moet gaan aanstoten om ook ogg toe te laten.

Attachments

• audiotool.recording.zip
    201,3 KB · Bekeken: 105
ik krijg dat .ogg bestand niet eens geopend op mijn mac?

Correctie: Het is toch gelukt. Hier onder de MP3

Attachments

• YoozerOnHobnox.mp3
    245,1 KB · Bekeken: 111
Laatst gewijzigd:
Die bestaat al wat langer, is al een draadje over geloof ik.

Ja, klopt, was deze:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=103068

En als goed quotezak zal ik meteen mezelf maar even citeren uit die post, inclusief screenshot en bijbehorend mp3-tje:

Ve-het! :P

Hm, nadeel: ik was eigenlijk iets nuttigs aan het doen, maar nu *moest* ik hier even mee aan de gang. En zelfs op
mijn butlaptopje draait het nog best lang goed! Alleen zit er wel best een verschil tussen hoe het online klonk,
en hoe de mixdown geworden is - ach ja, waar je je dan druk over gaat maken hè... :D

Wel lekker kabelen!

attachment.php

> bijbehorend mp3-tje <

zo te zien alleen plingel-de-tingel... dus nee... wel een raar ding daarom eigenlijk...
en los daarvan is ie ook niet echt inspirerend...

was ik ook al bang voor, strontvervelend dus.

ik heb twee dingen ermee gemaakt, staan op de hobnox stage ( fishcheeze cookies en feedback party )
daarna was ik er wel klaar mee.
zijn trouwens prima kutnummers.:W
/
.

Rebirth, maar dan in flash! Best leuk, ken het al best erg lang. Zal eens gaan pielen zo!

HobVrot... HobSnot... hoeveel afters heb ik wel nie bij mensen thuus met Rebirth zitten kloten... best veel.

Zo, play, stop en meer van dat.

Trouwens wel 'n ware aanslag op de coolertjes van mun mac...

Attachments

• HobSnot.mp3
    3 MB · Bekeken: 99
pff hobnox vond ik leuk in het begin maar wordt me allemaal een beetje te ingewikkeld..

gekleurde kabels! dat wil ik.

En een 303 sequencer die werkt zoals de echte 303!

het is speelgoed... leuk voor het eyecandy gehalte en een beetje zo'n quasi gevoel misschien dat het net lijkt of al die apparaatjes voor je neus staan maar met al dat gescroll werkt het niet echt lekker zeker niet als je redelijk wat gadgets op de 'desktop' hebt staan...

ik heb een een aantal keren geprobeerd maar de weg tussen het idee tot de uitvoering is gewoon te lang...
ik krijg er iig niets fatsoenlijks uit anders dan het geneuzel waar ik zelf helemaal geen liefhebber van ben...

het is speelgoed...

ik krijg er iig niets fatsoenlijks uit anders dan het geneuzel waar ik zelf helemaal geen liefhebber van ben...

Boeien, poste gek! We mogen toch geen grote audio files dumpen ;-D

acidgeborrel

acidgeborrel

ook wat gebouwd

geneuzel en geen track
pas op voor de harde snij hihat feedback op 1/3 .. foutje :)

leuk is vind ik om lekker te freaken met feedback in de fx.. t blijft goed klinken.
die slope fx is handig om de feedback te temperen :0

Attachments

• subrack.zip
    2,4 MB · Bekeken: 128
Lekker stukje VCOVCA, die van LAB krijg ik even niet geopend.

Tis wel zo makkelijk als men het even naar MP3 omgooit voordat je het post.

mja soms is ogg maken makkelijker dan mp3..

in VLC speelt ie perfect hoor :okdan:
lekker stukje overigens :okdan:

HobVrot... HobSnot... hoeveel afters heb ik wel nie bij mensen thuus met Rebirth zitten kloten... best veel.

Zo, play, stop en meer van dat.

Trouwens wel 'n ware aanslag op de coolertjes van mun mac...

cool

" HobSnot.mp3‎ (3,03 MB, 16x gelezen) "

Back