De grote HobNox / Audiotool draad

http://www.videolan.org/

gratis video en audio player voor Mac, Linux, Windows..

speelt bijna alles van videoformaten ook .. handig ding.

iedereen moet aan de vlc

elke keer asmn pc ge refreshed wordt ...dump ik gelijk een vlc erin ,..
speelt egt alles van p:engel:rn tot div film formats ooggg
en meeeeeer

ikmoet dit ooks checken

;) Ik kreeg die gratis VLC mee geïnstalleerd op mijn 2dehands gekochte pc.
Ben er enorm dankbaar voor.

'k Heb Winamp of MS Mediaplayer zelfs nog niet geïnstalleerd.
Quicktime wel :) voor de browserfilmpjes.

Om ff bij de les te blijven, heb zelf een HobNox-accountje gemaakt ginds, en wat met de virtuelen gemaakt. ;) Zit er zelfs een Nederlandse prof op die je leert hoe je ze kan programmeren. Wel, eigenlijk maakt hij die voor z'n studenten, maar :) is wel fijn zo.

Je vindt de tracks '4th' en 'Miss U SH-101' hier.

Laatst gewijzigd:
Klinkt idd wat gedateerd...

en een uitgebreidere synth :mega:

Heb ff wat screenshots gemaakt, alleen de matrix staat er niet op, omdat die zo zwart is en ik hem bijna niet kan zien 8o)

Attachments

• audiotool_909.JPG
    audiotool_909.JPG
    53,1 KB · Bekeken: 124
  • audiotool_808.JPG
    audiotool_808.JPG
    55,2 KB · Bekeken: 124
  • audiotool_mixers.JPG
    audiotool_mixers.JPG
    36 KB · Bekeken: 115
  • audiotool_fx.jpg
    audiotool_fx.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 119
  • audiotool_synths.JPG
    audiotool_synths.JPG
    76,9 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
ja amai zeg...

had ik dit infeite liever wel als standalone app met betere soundqual :)

ja goed... het is natuurlijk wel zo dat dit gewoon laat zien wat je allemaal met webbased applications doen kan. Anders krijg je gewoon een rebirth kloon achtig iets. Echt leuk is een roland legacy collection in dit soort omgeving, maar daar is roland te saai voor.

Andre, de gene die dit allemaal doet, is wel eentje uit de 303909 periode. Als hij ouder of jonger was geweest had ie misschien andere dingen hiermee gedaan. ( ook wel leuk om een Korg M1 hierbij te zien :) )

Ook cool is het importeren van samples op de tijdlijn.

In het begin was rebirth ook maar lala, het was wel de eerste echte softsynth omgeving wat een beetje zin begon te maken, 10 jaar later kunnen we ze niet meer wegdenken in een productie omgeving.

Next step is toch wel een Qbase webversie... of ableton met behulp van javascript en CSS

Ok, hobnox heet tegenwoordig audiotool? Ik vind het bizar om te zien hoe de Flash engine (mede door betere hardware ondersteuning) erop vooruit is gegaan. Paar jaar geleden liep op deze pc alles nog te schokken, en nu hebben we vloeiende live audio generatie.

Back