Een Setup/studio in mijn kelder

Subgroover WAT EEN STUDIO!! :O
wrm ben je daar weggegaan? of ben je helemaal verhuisd gwn :D?

Zie ik daar nou alesis m1's? tsk tsk..

8) Tja... je moet toch iets!

Ik ben helemaal weg van die (passieve) m1's (de actieve zijn 3x kut).
Ik heb die dingen al bijna 10 jaar en ken ze inmiddels zo goed dat ik er perfect op kan mixen.
Ik heb al wel gekeken naar andere, maar dan wil ik gelijk ook wel profi spul en dat is duurrr... Komt nog wel... ooit...

Thnx! Nu verwachten we van jou dat je daar straks ook fotootjes gaat posten als je kelder af is hè!
Dan zal je nog effe geduldig moeten zijn denk ik (als het je iets uitmaakt :P)

Alvast bedankt voor te Tipsss :okdan::mega:

8) Tja... je moet toch iets!

Ik ben helemaal weg van die (passieve) m1's (de actieve zijn 3x kut).
Ik heb die dingen al bijna 10 jaar en ken ze inmiddels zo goed dat ik er perfect op kan mixen.

Ook lang gewerkt op de passieve m1's mkII, herken de gewenningsfactor wel. Toch maar overgestapt naar setje rp-8s, kon het voor t geld niet laten. Wel fijn om niet zo paranoide te hoeven zijn over je laag als bij de m1's.

Wel fijn om niet zo paranoide te hoeven zijn over je laag als bij de m1's.

Hey, maar daarom heb ik er ook een asociale sub aan hangen! 8~
Het laag van de m1's is inderdaad: niet!

Als ik overstap dat zou ik zelf toch een grotere stap nemen dan naar RP's.
Ik zat zelf (al een langere tijd) de denken aan Dynaudio BM6a MKII of de BM12a. Of misschien toch wel de BM15a of misschien toch wel de p's en dan een dikke versterker erbij, aangezien ik toch iets meer zweer bij passieve monitoren aangezien ze er dan niet de hele versterker bij hoeven te proppen in de speakerkast.

Ik produceer dan alleen maar, dus geen mastering ofzo.
Maar die M1's heb ik nu ook al een jaartje of 6 en altijd plezierig
op gewerkt, nooit problemen gehad of klachten van mensen dat bijv
het laag te hard of te zacht is.

Ik vind met RP8 dat je een mid range gedeelte mist.
Ik zou dan eerder voor de rp6 gaan.

Als ik BOOOM wil horen luister ik dat wel door mijn hoofdtelefoon (beyerDynamic)

Ik produceer dan alleen maar, dus geen mastering ofzo.
Maar die M1's heb ik nu ook al een jaartje of 6 en altijd plezierig
op gewerkt, nooit problemen gehad of klachten van mensen dat bijv
het laag te hard of te zacht is.

Ik vind met RP8 dat je een mid range gedeelte mist.
Ik zou dan eerder voor de rp6 gaan.

Als ik BOOOM wil horen luister ik dat wel door mijn hoofdtelefoon (beyerDynamic)

Tis een gokje geweest maar de rp8's werken eigenlijk wel prima in mn ruimte. Beter dan de m1's iig. Maar goed, ruimte is dan ook niet ideaal.

Ff vraagje over hardware:
wat denken jullie van de 'KORG ESX-1' hou me ook wel bezig met de EMX-1 (zie mijn afb)
(ESX is de sampler):mega:

Zal je wss niks zeggen maar J dilla´s laatste album, Donuts, is voor een groot gedeelte gemaakt met een ESX (was makkelijk want dat was niet zon probleem om te sjouwen naar het ziekenhuis) Nou is er natuurlijk nadat het gemaakt is in de ESX wel weer gemasterd enzo maar toch.

Back