Een Setup/studio in mijn kelder

In de zomer is het wel chill om het wat koeler te hebben

Dan moet je op marktplaats ff zoeken naar een ventilator.

Geef maar een gil als je studiosetup klaarstaat, dan komen we ook nog wel even langs om je nummers voor je te maken.

nee, ik bedoel de kelder is altijd koel wat wel chill is in de zomer
kheb geen ventilator nodig

inderdaad subgroover ik heb geen daglicht, geen verwarming en totaal geen sfeer
die sfeer valt nog wel iets aan te doen, daglicht geef ik niet zoveel om want ik heb op mn kamer fzo tog genoeg daglicht ;p maar om de kelder de verwarmen word duur

Ach joh... gewoon een hele hoop apparatuur kopen...
Wordt het binnen een mum van tijd warm in je studio! ;)

En verder vind ik kelders altijd sfeervol!
Waarschijnlijk vanwege het ondergrondse sfeertje.

(Wat zijn de afmetingen eigenlijk?)

de kelderruimte die ik mag gebruiken is 4.7 breed en 5.2 lang

Laatst gewijzigd:
dus om deze vol te krijge heb ik al redelijk wat $ nodig

Fritskee, heb je wel genoeg ventilatie in de kelder? Dit in verband met vocht. Dat zal toch erg jammer zijn voor je aan te schaffen apparatuur. In ieder geval een puntje van aandacht lijkt mij.

vasc ik had er nog niet zo erg bij stil gestaan, wel aangedacht een klein plafondje ofzo te plaatsen zodat er niets op mijn apparatuur zou komen maar ik zou voor de rest niet weten wat ik eraan moet doen

Het vervelende is dat als je ruimte erg vochtig is (je kunt hier een hygrometer voor gebruiken) dan slaat het toch op je apparatuur (b.v. op je printplaten) met alle gevolgen vandien. Dan moet je echt stoken om het vocht kwijt te raken en daarbij goed ventileren. Alleen platen aan het plafond hangen zal niet fijn gaan werken. Ik zal dit zeker eerst goed uitzoeken. Als je nu al vochtige muren hebt en plafond, dan kun je beter je centjes investeren in een ruimte die vocht "vrij" is voordat je uberhaupt apparatuur gaat neerzetten. Dat zal erg zonde zijn van je spaargeld. Als dat niet gaat zou ik zelf toch echt een andere ruimte overwegen.

ik zou ook een andere plek in het huis gaan zoeken ? omdat alleen in de kelder een beetje vocht aanwezig is

de kelderruimte die ik mag gebruiken is 4.7 breed en 5.2 lang

Wouw! Ruilen met mijn mini-kamertje? :)
Als ik jou was zou ik die kelder grondig aanpakken.
Zelf gaan isoleren, is een pokkewerk, maar wel te doen.
Radiatortje door laten trekken naar de kelder.
Etc. etc.

Echt een goede leefbare ruimte van maken. Mag wat kosten, dat wel, maar als het een koophuis is, is het wel weer een investering!

eerst wilde mijn ouders de kelder inorde maken en er een sauna ofzo inzetten maar gelukkig zijn deze plannen uit hun gedacht verdwenen.
Isoleren is idd een ****werk, een radiator doortrekken weet ik niet of dat zou gaan we gebruiken namelijk luchtverwarming, maar deze dingen zijn nog niet zo erg
het is natuurlijk weer het prijskaartje wat eraanhangt

eerst wilde mijn ouders de kelder inorde maken en er een sauna ofzo inzetten maar gelukkig zijn deze plannen uit hun gedacht verdwenen.
Isoleren is idd een ****werk, een radiator doortrekken weet ik niet of dat zou gaan we gebruiken namelijk luchtverwarming, maar deze dingen zijn nog niet zo erg
het is natuurlijk weer het prijskaartje wat eraanhangt

Ah je woont bij je ouders...
Dat is minder, want nu zul je hun heel lief aan moeten gaan kijken! :engel:

Kom met argumenten als:
- Wat is nou belangrijker een rijke-kakkers-sauna of een studio voor jullie geliefde zoon?
- Jullie willen toch ook zo weinig mogelijk geluidsoverlast van mijn muziek?
- Zouden jullie het ook niet erg jammer vinden dat MIJN apparatuur kapot gaat door het vocht in JULLIE kelder?
- Aaaah, het is toch een investering in het huis!
- Tja, ik wil toch een studio, ik kan ook op een slaapkamer gaan zitten, maar wedden dat jullie dat minder leuk vinden...
- Je moet je kind nooit tegenhouden in zijn passie!
- Ga de komende tijd spontaan lekker koken voor je ouders.
- Geef met moederdag een cadeaubon voor de sauna.
- Geef je vader een goede schroefboormachine voor vaderdag + een hoop gipsschroeven (hint hint)
- Als ouders nee zeggen, dan is het eigenlijk ja (net zoals bij vrouwen).
- Werkt dit alles niet, dan kan het altijd nog kwaadschiks... :duivels:

Succes! 8~

haha, de toestemming is geen probleem maar het geld wel ;)

Haha :) nog niet zo'n slecht idee, ik zoek nu ook volop werk maar ik word overal op een wachtlijst gezet (weekend werkers zijn niet zo gezocht in deze tijden)

Misschien moet je een draadje openen: Help fritskee de winter door!
Als elk forumlid jou 1 euro geeft, dan kom je er wel! 8o)

Nou, dan hebben we iig dik een half jaar om alvast in te zamelen :) Kan ie ondertussen in de zomer ff lekker ventileren.

Maar even over de hardware, welke raden jullie aan ?
Korg Minikontrol of Korg Kontrol49 ?
als ik ze via midi wil verbinden aan mijn laptop of pc hoe moet ik dit dan doen ? nog een speciaal machinnetje voor nodig ?

Back