Een Setup/studio in mijn kelder

Maar even over de hardware, welke raden jullie aan ?
Korg Minikontrol of Korg Kontrol49 ?
als ik ze via midi wil verbinden aan mijn laptop of pc hoe moet ik dit dan doen ? nog een speciaal machinnetje voor nodig ?

Geluidskaart met midi i/o:L

die geluidskaart ? bepaald die ook mijn kwaliteit van de liedjes ? is het een doosje of meot ik deze in mn pc installeren ? (miss klinkt het dom maar ik ben noobje :D en miss kom ik nu ook wel lui over? omdat je deze antwoorden wrs ook op het forum kunt vinden)

De geluidskaart beinvloed de geluidskwaliteit van je liedjes (Zeker bij opnemen), maar niet die van je arrangement. Je hebt kaarten voor in je PC of boxen daarbuiten. Kijk maar eens op emu.com. Dat zijn iig ook zeer bruikbare kaarten.

ok bedankt voor de info, maar welk type raden jullie het meeste aan? niet dat ik met een middelmatige prijsklasse afkom die 0 waard is? er zijn wrs ook iets goedkopere die ook goed zijn ?

Kijk eens op Feedback.nl (bijvoorbeeld) hier kun je er best een aantal vinden. De emu 4040 is bijvoorbeeld een prima kaart. Ik heb zelf de 1212m van EMU en die kan ik je echt aanraden. ZItten erg goede A/D convertors. Ik raad je wel aan goed over alles te lezen (oke je gebruikt het forum al ;-)), er zijn namelijk al velen enthousiast begonnen maar naar een jaartje lagen alle spullen in de hoek. Dat zal helemaal zonde zijn van je investeringen. 2e hands kopen is dan iig de veiligste optie. Of klein beginnen. Vind je het echt leuk..dan weer een stapje verder.

ik zit juist op het forum de aanbiedingen van geluidskaarten te checken :D

hebben jullie lessen gevolgd voor synth of piano fzo ? want de korg is een synth en ik kan geen instrument bespelen

Laatst gewijzigd:
hebben jullie lessen gevolgd voor synth of piano fzo ? want de korg is een synth en ik kan geen instrument bespelen (buiten zo'n domme blokfluit van op school)

zo hee, jij moet producent worden!

hoezo? ik vraag gwn of je geen lessen gevolgd hebt

Wat boeit dat?
De een kan geen noot spelen, maar produceert de vetste dingen.
De ander speelt de sterren van de hemel, maar de producties zijn niet om over naar huis te schrijven.

Wat boeit dat?
De een kan geen noot spelen, maar produceert de vetste dingen.
De ander speelt de sterren van de hemel, maar de producties zijn niet om over naar huis te schrijven.

en jij ? heb jij les gevolgd ? je hebt tog ongetwijfeld een synth ?

'k weet niet waarom maar ik heb zo'n gevoel dat er ergens in deze discussie een uitspraak van de dag gaat komen...

Back