Drum samples

200euro om een beat te knippen :stupid
http://www.thomann.de/ie/propellerhead_recycle.htm
en dan moet je nog een player scoren voor .rex files.

koop dan een mpc

Die .rex player is niet echt nodig, je kan de geknipte parts namelijk exporteren naar losse wav files, erg handig. Heb je alleen nog een softsampler nodig als battery als je tenminste in een DAW je samples wilt triggeren. Maar aangezien je een MPC gaat kopen kan je ze gewoon daarin mieteren.

Wie heeft recycle 2.1 overigens daadwerkelijk gekocht ?? :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb recycle zelf jaren geleden gekocht
niet veel gebruikt. maar wel de moeite waard.
Kheb 1 keer probleem gehad met systeem, naar propellerheads gebelt en ze hadden het binnen paar uur gefixed voor me (kleine patch)
Daarom koop ik software dus. De service

nou dat is een beetje onzin

ik zelf vind het erg leuk om voor elk soundje een nwe eigen sound te zoeken
als je een beat slicet en die zelfe samples gebruikt voor eeen nwe beat is er al veel mogelijkheid tot creativiteit verloren

dus als ik t goed lees gebruik jij voor elke track nieuwe drums?

eehm ik ga niet een bestaande beatloop of zo.. dus een bestaande kit in zn geheel gebruiken..
ik zoek wat soundjes bij elkaar uit tussen al die samples
de combinatie is nieuw elke keer iig ja
das toch logisch

dus een bestaand ebeat opknippen en alleen ide samples gebruiken voor een nieuwe beat vind ik een beetje lame of zo

Eerst je drumsynth verkopen (Er-1 MK2) om een mpc te kopen en vervolgens vrolijk vertellen dat je geen zin hebt om te samplen... denk dat je het beste zoiets (http://www.feedback.nl/?b=CTK496&a=32) kan kopen, tenzij natuurlijk het inspelen ervan teveel moeite kost... :stupid

eehm ik ga niet een bestaande beatloop of zo.. dus een bestaande kit in zn geheel gebruiken..
ik zoek wat soundjes bij elkaar uit tussen al die samples
de combinatie is nieuw elke keer iig ja
das toch logisch

dus een bestaand ebeat opknippen en alleen ide samples gebruiken voor een nieuwe beat vind ik een beetje lame of zo

ah oke, ik combineer meestal 2/3 bestaande breaks door elkaar, dus opknippen en dan layeren en dan verder bewerken...maar altijd wel de breaks bij elkaar houden voor de feel

Als je nou echt had gezocht had je gevonden dat Battery 3 tot 1 mei maar 100 euro kostte, daarmee heb je genoeg drums in huis voor wat voor muziek dan ook . Zeker met de opties die Battery je daar bij biedt.

Wie heeft recycle 2.1 overigens daadwerkelijk gekocht ?? :D

Ik! :) Tja, toen woonde ik nog bij m'n ouders en bleef er iedere maand een leuk bedrag van m'n salaris over om aan muzieksoftware en dergelijke te besteden. Leek me wel een goede aanvulling op Reason. En dat is het ook wel, maar Recycle heb ik desondanks weinig gebruikt, omdat ik in de praktijk toch niet zo vaak met breakbeats werk als dat ik destijds dacht te gaan doen. Ik edit meestal m'n drumgeluiden met Sound Forge.

Op http://www.bestservice.de/ ga je zeker een sample-cd kunnen vinden waarop staat wat je zoekt.
En daarnaast zijn er nog tal van andere websites waar je sample-cd's kan kopen, zoals in dit topic al werd aangegeven.

En in verband met het opknippen van loops, als je bijvoorbeeld Kontakt gebruikt dan kan je je loop zelfs slicen in kontakt zelf, dan hoef je dat zelfs niet op voorhand te doen in een ander programma.
En wanneer ik toch iets op voorhand wil knippen dan doe ik dat meestal gewoon in wavelab, maar dat is dan vooral bij andere dingen dan loops.

Back