Tangerine Dream - 35th Anniversary Phaedra

Synthurion

Ouwe rot
Ik kwam per toeval op het web deze DVD van TD tegen.

Bij de naam Phaedra gaat menig hart sneller kloppen en niet in het laatste geval die van mijn omdat dit een van de beste platen is geweest van TD ooit. Nu word met deze DVD de 35ste verjaardag van deze prachtige plaat gevierd d.m.v. een concert in London in 2005.

Nu ben ik aan het overwegen om deze DVD te bestellen in de hoop dat Phaedra opnieuw in Londen uitgevoerd werd door de band.
Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die deze DVD in bezit hebben of gezien hebben en mij kunnen zeggen of dit inderdaad het geval is of worden we hier misleid met de titel Phaedra en gaat het hier gewoon om nieuw werk?

Ik vond deze review:

First, this is not a reunion of the band members who performed on the landmark album that was honored during this nearly three-hour concert on June 11, 2005, at Shephered's Bush Empire, London; it is the TD lineup at the time in what is a fantastic retrospective look at an incredible recording career.

The 26 numbers are performed by Edgar Froese, Jerome Froese, Thorsten Quaesching, Zlatko Perica, Linda Spa and Iris Camaa, with the salute to Phaedra given an update as "Phaedra '05." The viewer is placed in the front row for this special event, with the concert shown in its entirety.

It is an excellent souvenir that shows a band that remains in artistic overdrive, but can make a stop at least for one evening to reflect upon the many miles travelled.

Ik ben bang dat het een Phaedra in een nieuw jasje zal zijn. De laatste beeldmaterialen die ik van TD zag, waren zowel muzikaal als visueel niet echt boeiend.
Wel jammer, ik zou ze wel eens willen zien met alle modulars op het podium.

Ik vond deze review:

Ik ben bang dat het een Phaedra in een nieuw jasje zal zijn. De laatste beeldmaterialen die ik van TD zag, waren zowel muzikaal als visueel niet echt boeiend.
Wel jammer, ik zou ze wel eens willen zien met alle modulars op het podium.

Welke modulars?
Klaus zijn modular staat bij een vriend van me in Zwitserland.
En het synth gedeelte van de modular van Edgar staat in Nederland bij een vriend.

Edgar gebruikt op het podium wel de Arturia Moog Modulair wat ik heb begrepen.

Ik denk dat dit ook steeds moeilijker word naarmate deze ouder worden.
Ik zat laatst een interview te kijken van Klaus Schulze en die vertelde dat hij toen al met geen mogelijkheid 10 oscillators gelijkertijd kon gebruiken maar slechts drie omdat deze elke keer weer ontstemde, ik vraag me dan af hoe dat nu 30 jaar later zal zijn bij de meeste Moogs?

Back