153 - [tracks]

begin is mooi, erg BOC-ig, vind alleen de beat niet zo... beetje te hiphopperig... maar dat komt omdat je wel erg de BOC sfeer oproept... daar anticipeer ik dan op... waar heb je die eerste sustained sound mee gemaakt? Zo rond 4:50 wordt het ook weer erg mooi... wil ook wel graag weten hoe je die sound hebt getoverd... vindt dat BOC geluid geniaal, ben zelf nog niet echt mee bezig geweest om het proberen te bouwen (te druk) maar je komt aardig in de buurt, dus spill the beans! :)

De synths vind ik echt erg mooi, de beats kan ik niet zoveel mee, behalve die rond 9 minuten, die is wel nice. De kiddosamples hoeven voor mij ook echt niet...

Bedankt! je lijkt m'n moeder wel.. ik heb mijn muziekspullen bij haar staan en zij vond de beats ook niks.. :D

Eerste sounds zijn gesampled van een oude documentaire uit de jaren 70, 4:50 hoor je een sample van een mellotron fluit en sample van een akai ax80..

Ik speel zelf veel in en sample het dan weer met oude samplers. Of opnemen op video en daar weer van samplen op laagste bitrate.

fuck hehe... samples dus... en ik maar hopen dat ik niet op jacht hoefde naar een mellotron of dat enorme kreng uit deze thread

Ik zou toch wel heel graag eens weten hoe BOC die breekbare kapotte sound voor mekaar krijgt... nergens interviews over hoe ze produceren die sneaky broertjes... everything you do is a balloon is zoooooooo mooi... zwijmel:o:

Als je goed zoekt vind je wel wat hoor. Ze gebruiken veel oude samplers en tape saturation (met een portastudio). Ik vind het gebruik van oude en bijna versleten videobanden fijn werken en het resamplen.

track klinkt erg ok, heb m ff in me bladwijzers toegevoegd, ga ik ff een andere keer wat beter naar luisteren. ;-)

Back