Cheezy vocals: graag jullie input

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ben bezig met een remix van een track met vocals.
de bedoeling is om tot een zeg maar 538 achtige top 40 trancesaus te komen, graag jullie input

BTW de vocal ben ik nog niet happy mee, moet qua compresie en verb nog wel het e.e.a. aan gebueren, qua tming zit er nog nog wel enig knipwerk in, dus prik daar ff doorheen (vooral in de verses, in de chorus gaat het beter)

http://www.speedyshare.com/187898900.html

Sorry, maar wat heeft dat met mijn snippet te maken?!?

Ik wil je alleen maar helpen, maar wordt sowieso wel een hitje denk ik!

beetje ala jurgen - dunner kan het niet.
vind het helemaal niks. om maar te zwijgen over die crappie vocal maar goed daar moesten we effe doorheen prikken.
538 zal het in ieder geval niet worden.

Ik geloof geen bal van wat ze zingt, eerlijk gezegd. Het is gezongen alsof de aandacht er totaal niet bij was. Misschien kun je héél goed knippen, maar de timing is wel erg lui dus sleutelen moet je, en drastisch ook(mijn bescheiden mening). Want Rank1 met dat meiske is het zeker nog niet (Such is life?). En dat is wel wat je benadert met deze track, denk ik. De autotune valt verder nogal op (als ik het goed hoor). Dat ie nog niet helemaal lekker in de mix ligt, gaf je zelf al aan maar ik ben benieuwd wat je hier uiteindelijk van kunt bakken, wat de vocalen betreft.
Verder vind ik de sound van het hele nummer een beetje gedateerd. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die het zouden kopen ;)

Da's mijn probleem ook, een beetje stem is nogal zeurderig, maar dat is dan toch ook wel weer de uitdaging om daar iets mee proberen te maken :-)
Dat is ook de reden van het "gedateerde" arrangement, minder kazig maakt het contrast met de stem alleen maar groter.

Het idee gaat al de goeie kant uit, maar de mix klopt helaas niet veel van.
Het arrangement zit achter je hihats verstopt, de vocal klinkt inderdaad alsof ie uit de kelder komt.
De rest hoor ik zelfs niet op mijn laptop.

Die sawarp's klinken dan weer alsof ze erg uit fase staan, ik hoor het bewuste 'gat' in het midden. Ok, je moet plaats laten voor de vocal, maar dat doe je vooral in het frequentiegebied. Je track moet de breedte opvullen, ook zonder vocal.

Probeer ook eens een compressor op die piano, dat doet 'm minder cheap klinken, want nu lijmen de noten niet (opnieuw inspelen met sustainpedaal?)

Tips voor de vocal (niet persé de Bijbel :)).

- de-essen op de belangrijke gebieden (luister eens op 4,5 - 6 - 7,5 - 9 kHz)
- compressen (mag gerust 7,5 dB GR hebben, als je de Oceanlab tour op wilt om klinkers naar voor te brengen)
- plaatsje kneden (eq):
* HPF op 125 Hz
* evt. beetje bij op 250 - 300 Hz (geef haar wat borsten ;))
* beetje bij op 1,5 kHz (in your face laten klinken)
* luisteren hoe helder hij moet klinken op 3,5 - 4,5 kHz (hangt ook af van het timbre van de zangeres maar deze heeft niet echt een 'twang')
* luisteren hoe het zit rond 7,5 kHz na de de-es (openheid, het klinkt wel wat dofjes nu, maar dat kan ook de sound zijn die je nastreeft)
* boost vanaf 14 kHz (laat je microfoon duurder klinken)
* LPF op 17,5 kHz

Daarna kan je niet anders dan hem 'op de mix leggen', i.p.v. onder de mix steken :).
Als je dit al gedaan had, gooi hem dan eens 3dB harder.

Laatst gewijzigd:
Hey MRT! altijd top die input van jou, vinger direct op de zere plekken zullen we maar zeggen! :okdan: :D Heb van jou nog nooit een slecht tip gehad :kroon:

Ben nu eerst begonnen met de vocal op niveau te brengen
Autotune, compressie en EQ, moet oppassen dat het niet te veel CHER wordt ;) :D hierdoor moet ze al meer body krijgen en beter door de mix komen want de orginele WAV's zijn er zacht en met erg veel dynamiekverschil. (op zich wel goed, want nu kan ik zelf nog levelen)

Ik neem je tips zeker mee en kan weer verder. Is voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik probeer met vocals te werken, dus een redelijke learning curve voor mij :duivels:

Ik zou het gewoon nog een keer laten inzingen. Met bewerken zul je alleen maar bereiken dat het straks netjes geleveled niet lekker gezongen klinkt.
Zorg dat zij zich op haar gemak voelt bij het inzingen (ze moet zich niet schamen bijv), en zorg dat ze boven de text staat, zodat ze meer ruimte voor expressie heeft.
Verder zorg ik altijd dat alles goed is bij de opname, dus niet het liedje 6x zingen en dan 1 goeie take eruit proberen te monteren, maar in fases de boel opnemen, tot het niet goed gaat, daar stoppen en inprikken.
En het help vaak (ook om het zelfvertrouwen te houden) , om als het 1ste couplet niet lekker gaat, maar de rest wel, het 1ste couplet als laatste 'nog even' opnieuw te doen.

De vocals komen uit CA in de US, heb de zangeres nog nooit ontmoet :)
moet dus ff roeien met de riemen die ik heb, i.g.g. voor de demo

Zorg in refreinen voor koor vocalen. 2e en 3e stem. Misschien wat adlibs en sta versteld wat dat doet met je track. Verder mis ik sublaag in je track.

Maar serieus gooi er maar eens wat backings bij dan sta je versteld wat het met je vocals doet.

Piano partij is wel leuk alleen leer werken met een sustain pedaal want hij kapt nu echt snel af!

Verder als je hem leuk uitwerkt en als je de vocal verstaanbaar krijg dan is het zeker weten een leuke track.

De adlibs heb ik al, hoe krijg ik koren uit de vocal? zijn hier handige tips voor?
had voor de Piano de S90 uit de HalionOne gebruikt, zal eens met de sustain gaan spelen en misschien iets andere verb/delay, mag i.d.d. wel wat natter

Heb inmiddels de vocals ook maar dd door m'n distressor heengehaald, met de-esser. de levels zijn nou lekker constant en vallen nu droog al veel beter in de mix. (MRT ThnX voor de overige tips! :okdan: hoef er dus niet zo "brei" aan verb meer op te zetten)

nu eerst barbecuen, maar zal vanavond nog wel even een geupdate snippet posten, is inmiddels al weer een hele andere track

ok, maar als ik geen beschikking meer heb over de zangeres, is er dan behalve doubling nog iets wat ik kan doen?

wat is eigenlijk de bedoeling van deze track, is dit iets wat uitgebracht moet worden of gewoon en soort van "oefen" project?

Als het de eerste optie betreft zal ik de stem opnieuw in laten zingen, anders wordt het denk ik niks. moet je er zoveel aan doen dat het wel erg onnatuurlijk word, vermoed ik.

Als het de tweede optie betreft, flink aan de slag, wellicht iets met een harmonizer (subtiel er bij) al zal ik er eerst voor zorgen dat het zonder te veel toevoegingen en beetje klinkt (eq / dynamiek) misschien word het wel te gek en oefening baart . . . wellicht een 538 track :D

voor de rest heb ik eigenlijk hetzelfde commentaar als MRT qua mix, want da's nu nix (makkelijk gezegd, maar toch). Ik mis ook nogal wat in het lag mar dat kan ook door de mix verhouding komen wellicht.

De piano opnieuw inspelen ipv compressie.. hij klinkt nogal lo-fi voor mijn smaak. de opkomende snares vind ik erg ....... helemaal niks. te lomp, mag wat subtieler.

Maar ja ik heb voor de rest geen kaas gegeten van dit soort muziek.

maar wel lekker bezig zo te horen, suc6

deze track is gemixed met 1 oor, aangezien m'n rechteroor nog tot dinsdag ingetaped zit. was dus sowieso ff lastig, een fatsoenlijke mix volgt snel als ik dinsdag weer met beide oren kan luisteren.

deze track is gemixed met 1 oor, aangezien m'n rechteroor nog tot dinsdag ingetaped zit. was dus sowieso ff lastig, een fatsoenlijke mix volgt snel als ik dinsdag weer met beide oren kan luisteren.

Dat is wel het meest slappe excuus ooit, nou eigenlijk vind ik hem super en ga deze in de toekomst ook gebruiken :D

maar nee, ach en wee... dat is geen doen met en oor.
Dan klinkt ie eigenlijk best ok . . .

beterschap iig

ok, maar als ik geen beschikking meer heb over de zangeres, is er dan behalve doubling nog iets wat ik kan doen?

Als ik geen beschikking heb over de zangeres, arrangeer ik altijd een tweede en derde stem vanuit de lead zang m.b.v. Melodyne. In mijn track 'Distraction' (project 23F) is het tweede refrein bv. een geretunede versie van het eerste refrein.

Een tip voor als je een zangeres haar eigen backing wilt laten zijn: LPF op de backings, alles boven de 10 kHz weg, dat maakt ze een stuk doffer. Leadzangeressen hebben een timbre met teveel karakter, dat wil je niet voor de backings. Het maakt dan niet uit of je het hoort dat het geretuned is, het filter haalt alle definitie weg. Ondersteuning bij harmonie is bij backings belangrijker dan het timbre.

Back