Cheezy vocals: graag jullie input

Misschien als je met de distressors je eindmix helemaal platslaat, dat het dan wel een superplaat wordt!!!

Hebben we gelijk weer een leuke discussie met Fjoesz! :D

die tut zit op de rand van overlijden als ik t nog s beluister. probeer anders haar gewoon door een distortion te douwen of zo hehe. de emotie van de track moet aansluiten bij de vocal iig.. en das lastig want het is haast emotieloos

LOL, schijt hier bijna in m'n broek van het lachen :dubbel:

Ja het is oppassen al hier, als ik op synthforum zit terwijl ik in mijn studiootje zit zorg ik altijd dat ik mijn leren of latex broek aan trek, zodat ik deze vol schijt en niet mijn spelen-dingetjes.. :D

Arme meid want ze doet echt d'r best (mag ik hopen)

on topic... laat ik eens naar de laatste versie gaan luisteren.

later op die dag.....

Qua mix vind ik hem wel beter, maar die bas en kick verhouding vind ik ook niet helemaal lekker. Maar ik zou persoonlijk niet naar een of andere sample-cd kick drum grijpen, zonde van al je mooie hardware.. toch vetter wanneer je dit zelf voor elkaar krijgt imho.

Tja die voice.. zodra deze erin komt lijkt het wel de boel dicht te smeren in één bepaald frequentie gebied... neuzig/dozig. het klinkt daarvoor namelijk een stuk frisser met meer definitie.
zit dat stotterend leadje (tu-du-du-tu-du-du... :D) niet met haar in de weg wellicht? ach en wee.

maar ja moeilijk, moeilijk.... misschien moet ik snel ook maar eens wat posten want kan wel leerzaam zijn met al deze reacties hier op SF

Laatst gewijzigd:
anderhalve week geleden deze operatie gehad http://en.wikipedia.org/wiki/Otosclerosis

Maar is verder helemaal goed gegaan, alleen gehootgang zit vol tampax en oor is volledig afgetaped, hoor rechts nu dus nog minder als met dopjes in :okdan: en met alleen je linkeroor een beetje draaien tussen je monitoren in werkt niet echt. maar goed, voor het arrangeerwerk en oplijnen van samples was het nog prima te doen :D beloof dat ik na dinsdag als het tape eraf is een fatsoenlijke mix post.

Zow das niet nix raphie. Hou je gehoorschade over of is er kans dat alles weer terug komt?

dat gaan we morgen laten meten
links is 100% en volgens de arts zou rechts ook weer goed moeten meten. want de operatie was verder zonder complicaties goed gegaan. morgen weet ik meer.

ben van m'n geloof afgestapt en ben gaan bouncen naar audio
dus processed kick naar wav en plakken maar, zelfde voor claps en bassline
kan je zeggen dat je in 1x een volledig andere mix krijgt als je alles cut en gate op deze manier, het loopt een stuk strakker dan direct midi en het klinkt ook anders, minder organisch. ben benieuwd wat dit brengen gaat.
de vocal ga ik qua EQ nog even naar kijken, misschien gewoon alles on de 1.5k eruit en verdrinken in verb en delay met een dikker harmonizer :D

dat nasale is het geautotunede gejank (of Vibrato zoals hij het zelf noemde :gaap: )

Ik mag deze stijl wel. De Belgische vocal dance. Ik vind je track echter nog erg kaal klinken. De kick en de bassline mogen dikker. Waarom btw gewoon niet een "standaard" 909 gebruiken voor je kick / drums? Klinkt meteen goed en dan kun je daarna nog altijd experimenteren met andere kick / drums.

Ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar het luisteren naar tracks in deze stijl zal veel inspiratie opleveren. Ik doel dan niet op de standaard Milk Inc, maar op de volgende artiesten / tracks:

- Orion Too - You and me
- Bibi - Wild Wind
- McKenzie - All I need
- McKenzie - Innocence
- Astroline - Feel the fire
- Jessy - Look at me now
- Tales of DJ Philip - Moments
- Absolom - Secret
- DJ Wout - Somebody else
- La Luna - When the morning comes
- Tara Lowe - Be with you
- Zippora - Lotus eater
- Zippora - See the sun
- Zippora - What about you

Raphie!

Zoals beloofd nog even een reactie op je laatste versie.
Stukken beter zo hoor.
Die kick komt al aardig in de richting, alhoewel ik het nog wel echt zo'n 150Hz ploppertje vind en ik houd meer van de beukende 84Hz in je buik eindigende kicks. :)

Verder wel lekker commerciëel arrangement zo.
Snarerol staat ietsje te hard.
Synthjes wel lekker verder.
Hihat op de afterbeat mag iets meer van deze tijd zijn.

Maarja, de vocalen.
In het begin lijkt er iets te gebeuren (op 0:15) alsof je er een vocoder onder hebt gestopt of iets dergelijks. Hier lijkt het een soort vocal gimmickding te worden, da's vet! Maar dan komt de echte vocal erin en dan denk ik weer "aiai aiai". Flauwe hap. Het klinkt ook alsof je de vocal expres te zacht hebt gezet omdat ie dan minder op zou vallen. Is ook, maarja, als je het dan toch perse met deze vocal wilt doen, zou ik hem dubbelen met een octaaf lagere vocoder erbij bv.

Voor de rest best wel leuk plaatje geworden toch!

hej goede tips, goed voor na de vakntie, morgenavond vliegen en dan 2wkn onder de pannen :-)

ThnX

Wat een verschil met de eerste versie...gelukkig maar!

Die Vocal...daar is al genoeg over gezegd, maar hij past al wel beter. Zal zeker de moeite zijn om die eens door iemand anders in te laten zingen.

Wat ik wel mis in het arrangement is enige variatie in de kick. Hij gaat nu door en door en door....dan krijg je echt dat copy paste gevoel.

Maar weer een leerzaam topic, ook voor mij door de tips te lezen.

ThnX, backpacken is niet echt mijn ding, heb zelfs de camping altijd nog weten te vermijden.

Back