Waarom wordt Behringer als crap aanzien ?

ST11

Nieuwkomer
Hi,

Ik ben nieuw, maar lees hier en overal om Behringer serieus te mijden als je een mengpaneel wil aanschaffen. Waarom is dit zo ? Is Behringer echt zo'n crap ? Wat is er beter prijs/kwaliteit ? Waarom ?

Thanks

Behringer is niet zo slecht als veel mensen zeggen. Behringer is meer een soort van 'Comic Relief' achtig merk, er worden vaak grapjes over gemaakt maar ondertussen heeft Daft Punk tijdens hun Alive tour er veel gebruik van gemaakt.

PS. Welkom!

Laatst gewijzigd:
dit vind ik een gevaarlijke vraag ...

mijn mening is dat het iets persoonlijks is,
(gevaarlijk antwoord ;))

prijs / kwaliteit verhouding is m.i. wel goed hoor en echt niet alles is slecht van Behringer ...

maaruh, als je verschillende toppics hebt gelezen,
heb je waarschijnlijk genoeg info om je keuze te maken ,

suc6!

:mega:

crap is misschien overdreven, maar ik heb in de afgelopen 10 jaar al aardig wat behriger producten versleten en ben eerlijk gezegd blij dat ik er af ben...

ada8000 - klinkt beduidend blikkeriger en kouder dan bijv een van motu
ub2442fx mixer - al heel snel gingen al mijn gain knoppen kapot
2842 mixer - na aansluiten van een insert ging mijn voeding in vlammen op!
bcf en bcr heb ik ook gehad, die waren wel ok eigenlijk maar heb ik ook maar weer weg gedaan.

compressors exciters en fx processors ook gehad, allemaal weggedaan omdat ik uiteindelijk toch voor qualiteit wou gaan.

al met al heeft behringer best een goeie prijs/kwaliteit verhouding.
het spul is erg goedkoop, en dat merk je in de qualiteit.

liever iets doorsparen voor wat moois wat ook zijn waarde functionaliteit behoudt dan 3 behringer producten verslijten.

Maar goed, het ligt er idd maar net aan wat je ermee wilt en op wat voor niveau...

Behringer weet op zich prima spul te produceren, maar net zo goed ook rotzooi. De UMX49 (masterkeyboard) die ik hier heb staan is prima, goed klavier... maar de Xenyx mixer daarentegen... op zich ook niet heel slecht voor dat geld, goede prijs/kwaliteit verhouding, maar je hoort wel degelijk het verschil met duurdere mixers. Ik neig er zelf dan ook toe binnenkort eens voor een andere mixer te gaan kijken, ik heb zelf goede ervaringen met de Yamaha MG's...

nou, ik was eens naar een concert in Vredenburg, Utrecht
daar zat ik boven de geluidsman, en die deed het toch op een behringer
tot m'n verrassing.. was wel een digitale, ik weet niet of dat uitmaakt

en ik durf het bijna niet te zeggen , maar ik vind m'n eigen beringer mixer
best fijn, ook de eq...
maar het is geen spul om mee te gaan lopen slepen, daar is het denk ik
te slap voor

Ik heb ook ooit zon BCR2000 gehad.... fijn ding, kon er alleen niet tegen dat ik er in het donker bovenop ging staan :D

Behringer heeft nogal wat verschillende producten. Sommige producten zijn prima anderen zijn ronduit slecht.

Veel van de goede producten worden in opdracht van behringer door een ander bedrijf gemaakt, andere producten die ze zelf maken zijn weer ok te noemen.

De oudere behringer producten zijn vaak weer erg goed. Ze hebben zo een compressor gehad die gewoon DBX VCA's gebruikte en deze deed niet onder voor de DBX variant zelf.

Het probleem zit 'm vaak toch in de want mindere componenten die ze gebruiken en het feit dat ze bijvoorbeeld de interne voedingen dusdanig laag speccen dat het allemaal erg warm wordt waardoor het gewoon snel kapot kan gaan. Verder weet ik uit ervaring dat de levensduur beperkt is, het is spul wat de potentie heeft snel slechter te worden.

Behringer maakt best wel leuk spul....

Maar als ik er een beetje met mijn "technische" achtergrond naar kijk.
Kleine printpotmetertjes die doorgevoert worden naar buiten zonder enige vorm van bevestiging aan het chassis [heeft de waldorf pulse e.d ook last van]
Encoders hebben hebben dit ook.
peNdalen waar de jack contakten koud op de print zitten ...dus 1x mistrappen en de boel is stuk.
Voedingen die net iets te krap zijn berekent , dus er hoeft maar iets te veel vermogen getrokken te worden of het apparaat gaat al door de knieen ,of zelfs in de beveiliging.

ik koop iig nooit geen behringer meer iig, teveel noise floor, te blikkerig digitaal geluid, levensduur van 1 dag- 1 jaar ongeveer. Wat acidfever zegt moet ik ook toegeven, de oudere range spullen was wel beter...ik heb een MX3224 oid gehad zon grote tafel, dat was best prima. Maar ja, 2e hands waarde heeft het ook totaal niet, die tafel was voor 2800 gekocht en ging voor 300 weg ofzo. Zon DDX3216 met 2 x AD16 had ik voor ± 2500-3000 ofzo gekocht weet niet meer percies en die ging na veel pijn en moeite voor 450 oid weg dqacht ik, en dat was een zgan ding nog...alleen daarom al koop ik geen behringer meer, ik heb er een handje van om nogal eens te wisselen kwa gear, en dan kost het je teveel gewoon...

Ik ben wel beniuwd hoe mensen aankijken tegen bijv Phonic en Tapco enzo, ook een beetje low budget range (al is tapco deel van mackie) maar daar hoor ik zelden slechte verhalen over, misschien dat er hier mensen met andere ervaringen zijn. Want dat behringer geen topspul is dat is wel bekend inmiddels. Tuurlijk het is leuk om voor 16 euro een efx peNdaal te kopen, maar als ie na 1 gebruiken in de kast gegooid wordt omdat het nergens op lijkt, ben je toch mooi die 16 euro alweer kwijt en heb je nog steeds geen efx peNdaal. :P

Beter kan je iets langer doorsparen en dan wel iets kopen waar je geen kippenvel op een nare wijze van krijgt. Het hoeft niet topnoch of duur te zijn, ik ben ook geen fan van cash burnen, maar liever wel iets waar ik naderhand geen wrange smaak aan overhoudt.

Prijs kwaliteit is prima... het zegt het al. Kost weinig, verwacht weinig. De mixers klinken gewoon beroerd maar afhankelijk van je doeleinden prima bruikbaar. EQ klinkt nergens naar, summing is slecht, kwaliteit van de pots is beroerd evenals de montage. Preamps zijn ook ruk. Maar goed zoals gezegd wat wil je ermee doen ? Ik heb een klein 802 mixertje voor m'n DJsets. Ik hang er een mic, delay en laptop aan en daar voldoet het prima voor. Gaat ie stuk... koop ik een nieuwe.. voor die 60 eurotjes

ja dat is een pad/keuze die je kan maken, helemaal prima hoor. Als je geen verwachtingen hebt dan is het prima, maar dan kan je net zo goed gewoon niets kopen dan hehe. Ik snap wel dat ze voor sommige problemen/applicaties ze erg handige kleine dingetjes hebben.

Maar een net-niet-apparaat is voor mij een echt-niet-apparaat.

Ik heb laatst een kleine Edirol digitale submixer gekocht 2x mono input met dubbel xlr/jack en phantomvoeding en 4 x stereoinput, ingebouwde efx, insert op kanaal 1/2 en master insert (COSM chip) 4 x 3 band EQ , klinkt best erg okay moet ikzeggen, ook de EQ. Kosste 133 euro. Is wel 2 x zo duur dan idd, maar die echo zit er dan al in bijv. Het kost uiteindelijk op de lange duur meer denk ik en je weet zeker dat het beter kan, voor iets meer. Edirol is ook erg goedkoop, maar wel goede kwaltiet, voor zover ik dat kan beoordelen.

11876_800.jpg

111284_800.jpg

Ik zou het wel weten ook al is het 2x zo duur hehe

Zon DDX3216 met 2 x AD16 had ik voor ± 2500-3000 ofzo gekocht weet niet meer percies en die ging na veel pijn en moeite voor 450 oid weg dqacht ik

Nu overdrijf je Septic :D
Ik kan me herinneren dat ik toch wel "iets" meer betaald heb dan 450 toen ik hem van je overnam ;)

De kwaliteit zal ongetwijfeld beter zijn. Voor mij alleen niet interessant vanwege geen normale aux send. Ik moet alles realtime doen en dus geen tijd om door menuutjes heen te lopen. Ook zal de delay niet via een returnkanaal terug te koppelen zijn.

Nu overdrijf je Septic :D
Ik kan me herinneren dat ik toch wel "iets" meer betaald heb dan 450 toen ik hem van je overnam ;)

ik weet niet percies de prijs, 600 dan ofzo? Ik heb geen database van de inkoop en verkoop bezigheden bijgehouden hehe.

Maar ik bedoel te zeggen dat het niet echt waardevast is, minder dan andere spullen in vergelijking.

De kwaliteit zal ongetwijfeld beter zijn. Voor mij alleen niet interessant vanwege geen normale aux send. Ik moet alles realtime doen en dus geen tijd om door menuutjes heen te lopen. Ook zal de delay niet via een returnkanaal terug te koppelen zijn.

valt opzich wel mee hoor de aux/pan werkt dubbel, een kwestie van of de AUX, FX (er zit ook een delay intern in, alleen een beetje basic)of PAN knop ernaast indrukken, return kan je dan bijv doen op het extra stereo input wat de M10DX heeft, maar het was meer een snel voorbeeld.

Voor de rest maakt iedereen zijn persoonlijke afweging daarin, das prima. Met mijn ervaringen die ik heb opgedaan maak ik een bepaalde keuze, helemaal okay als iemand een andere keuze maakt, its a free world :)

die digitale mixer van ze is erg oke voor dat geld zeker. bovendien kan ie ook nog geupgrade worden bij de lieden die hem voor behringer ontwikkelde ( nederlands bedrijfje)
de kleine analoge mixertjes zijn zo goedkoop dat je er eigenlijk geen buil aan kan vallen , al zou je ze als wegwerpmixetje gebruiken)
de digitale eq/analyser die ik had, ( type8000) ruist het meest van al m'n studioapperaten.
kortom alle waren naar z'n geld

Volgens mij heb ik je laatste vraagprijs betaald zelf (800), maar dat is inderdaad nog steeds behoorlijk veel lager dan de originele nieuwprijs.

Het niet-waardevast zijn van de DDX zat hem grotendeels in dat hij door Behringer zelf gedumpt werd; de nieuwprijs is ook gekelderd. Was hij niet op een gegeven moment 1200-1300 nieuw en zelfs onder de 1000 voor B-stock? Misschien dat de tweedehands prijzen misschien hoger hadden gelegen als Behringer ze nieuw niet zo goedkoop weg had gedaan? Hoe zit dat eigenlijk met als redelijk goed bekend staande producten als de BCF's?

Dit gebeurt overigens niet alleen met "B" merken. Korg heeft z'n Legacy Collection ook vrij snel na de release in de uitverkoop gezet. Die gingen ook sneller dan ik gelukkig mee was nieuw voor honderden euro's minder de deur uit dan wat ik ervoor betaald had.

De meeste waardevermindering heb ik volgens mij gehad op mijn Akai S2000 en S6000. En dan was ik niet eens eerste eigenaar...

Hoe zit dat eigenlijk met als redelijk goed bekend staande producten als de BCF's?

Deze behouden hun waarde wonder boven wonder al enige tijd ...
ook de BCR ...

daarbij, het zijn ook zeer relaxte dingskes voor dat geld :)

:kroon:

Back