loveyourjunos
Ouwe rot
Hi, er staat hier sinds kort een mooie RE-201 Space Echo (
)
Heb alleen een paar vraagjes met betrekking tot het onderhoud, die ik niet direct met behulp van de zoekfunctie en google kon beantwoorden. Daarom probeer ik het even zo, hopelijk kan iemand het kort en bondig uitleggen....
1) De tape moet na 300 uur vervangen worden. Ik heb geen idee hoelang het huidige tapeje er al inzit. -> Hoe verandert de klank als ik er een nieuw tapeje inleg?
2) Je leest ook overal op internet over het demagnetiseren van de koppen (en hoe dit gruwelijk mis kan gaan). Is demagnetiseren aan te raden?
3) Waar kan ik een nieuw tapeje kopen? (liefst een adresje in NL)
4) Ik vind de feedback niet heel erg lang (max. 1 seconde ongeveer) is dit op te rekken of gewoon zoals dit apparaat hoort te werken?
5) Gele folie van de knoppen afhalen of er op laten zitten?
Bedankt alvast voor de reacties!
)Heb alleen een paar vraagjes met betrekking tot het onderhoud, die ik niet direct met behulp van de zoekfunctie en google kon beantwoorden. Daarom probeer ik het even zo, hopelijk kan iemand het kort en bondig uitleggen....
1) De tape moet na 300 uur vervangen worden. Ik heb geen idee hoelang het huidige tapeje er al inzit. -> Hoe verandert de klank als ik er een nieuw tapeje inleg?
2) Je leest ook overal op internet over het demagnetiseren van de koppen (en hoe dit gruwelijk mis kan gaan). Is demagnetiseren aan te raden?
3) Waar kan ik een nieuw tapeje kopen? (liefst een adresje in NL)
4) Ik vind de feedback niet heel erg lang (max. 1 seconde ongeveer) is dit op te rekken of gewoon zoals dit apparaat hoort te werken?
5) Gele folie van de knoppen afhalen of er op laten zitten?

Bedankt alvast voor de reacties!