Onderhoud van tape delays

Nee, dat klinkt zeker niet goed. De mijne kan zowat oneindig door gaan. Als ik hem op max zet gaat hij ook oversturen, de echo wordt steeds luider.

Nee, dat klinkt zeker niet goed. De mijne kan zowat oneindig door gaan. Als ik hem op max zet gaat hij ook oversturen, de echo wordt steeds luider.

Damn. Het heeft er alle schijn van dat playback head 2 niks doet :( (zou dat ook betekenen dat feedback maar 2/3 van maximaal is?)

Opengeschroefd, beklopt, stof afgeblazen mocht allemaal niet baten. Van die duizenden soldeerpuntjes is er dus/misschien 1 losgeschoten zo lijkt het... maar welke :doei: :stupid

Ach zoveel zijn t er toch niet? Ik heb nog nooit een spees ego open gehad hoor btw.

Ach zoveel zijn t er toch niet? Ik heb nog nooit een spees ego open gehad hoor btw.

Heb ze niet geteld (maar het ziet er wel gaaf uit vind ik)

attachment.php

Attachments

• DSC00459.jpg
    DSC00459.jpg
    41,7 KB · Bekeken: 76
Ik heb onlangs een Roland SRE-555 aangeschaft. Al snel merkte ik dat 2 koppen heel erg dof klonken. Bleek gewoon dat ze niet helemaal juist uitgelijnd stonden. Dit kan je heel makkelijk verhelpen door aan een van de twee (de kleinste) schroefjes te draaien die zich voor de afspeelkop bevinden. Je hoort al snel wanneer de kop op de juiste positie staat tov de tape. Dit scheelde echt enorm bij mij.

De tape loopt redelijk strak langs de koppen bij mij... Er is wel wat speling maar dat is nog geen milimeter.
Ging het bij jou ook om zulke kleine afstanden of ging de tape er echt half naast?

(Ben bang dat hoe meer ik er aan ga prutsen hoe slechter hij zal worden!!)

Met die stelschroef verplaats je de kop een beetje omhoog of omlaag. (Zit ook een veertje onder die schroef) De beweging is echt minimaal (paar tienden van milimeters) maar het verschil in geluid niet!
Ik heb de schroef gedraaid terwijl hij speelde, dan hoor je gelijk wanneer hij op zijn best klinkt. Ik denk dat als je het voorzichtig probeert er niet zo veel mis kan gaan.
Ik heb dit apparaat ook nog maar net en het gewoon geprobeerd. Hij werkt echt als trein nu!

succes!

Attachments

• sre-555.jpg
    sre-555.jpg
    85,7 KB · Bekeken: 71
Oke! Dat klinkt bemoedigend. Ik ga er straks even rustig voor zitten

Plaatje bijgevoegd (wat meer hi-res als die vorige van mij ). Op de voorste kop kan je zien dat de tape er een heel klein beetje naast loopt. Hij staat niet aan, maar de tape is bij de voorste kop wel strak

Attachments

• DSC00001.JPG
    DSC00001.JPG
    441,3 KB · Bekeken: 75
Back