JX3P defect, wie kan me helpen??

Adjust

Ouwe rot
Mijn JX3P doet het niet meer.
Heb de zekeringen al doorgemeten maar dat lijkt gewoon goed te zijn.
Verder nog een paar draadjes doorgemeten maar kon zo snel ook niks vinden.
Voor de rest vind ik het lastig om het goed te meten.

Het enige wat het doet is het lampje van de lfo knop, en als ik de volume vol open draai dan hoor ik wel een hele lichte ruis.

Ik zat zelf ook te denken aan dat de processor misschien vervangen moet worden, maar dat valt niet echt te meten volgens mij.

Als je je JX-3P wel eens verplaatst, kan je eens proberen om alle bandkabels terug vast te drukken? De mijne had na een verplaatsing een paar dimme leds, maar dat was dus gewoon een bandkabel die wat losjes gekomen was. Algemeen zijn het heel betrouwbare synths.

Ik hoop dat je hem snel hersteld krijgt!

dank voor de reacties.
@Nicolas, dat zal het niet zijn want ik heb alle connecties al een keer los gemaakt en weer vast gezet. Het is ook niet dat leds dof zijn.
@Septic, Ik had die tip al van je gehad, maar nogmaals dank. Ik wilde iig even checken voordat ik hem weg ga brengen of iemand toevallig nog een idee weet of hetzelfde probleem heeft gehad.

Stel dat het de processor zou zijn, is daar nog aan te komen?

Er zitten flink wat ICtjes in een JX3P, niet een centrale processor die alles doet. Zou me niet verbazen als het in het IC zit dat de verwerking van het keyboard / MIDI info doet. Werkt -ie ook niet als j'm met een andere synth via MIDI aanstuurt?
Heb je geprobeerd om een patch te editten (beetje lastig als je niks hoort natuurlijk). Als de batterij het begreven heeft kunnen alle patches wel eens naar een default gezet zijn waarin bijvoorbeeld de filters en de VCA standen op nul staan en dan hoor je niks. Dat is eens bij mijn poly800mkII gebeurd. Gewoon alle parameters halfopen zetten en kijken of er wat gebeurt.

Laatst gewijzigd:
zo te horen kan je beter even langsgaan bij iemand die er wel verstand van heeft?
groeten,
jeroen

Heel nuttig Jeroen. :D

dank voor de reacties.
@Nicolas, dat zal het niet zijn want ik heb alle connecties al een keer los gemaakt en weer vast gezet. Het is ook niet dat leds dof zijn.
@Septic, Ik had die tip al van je gehad, maar nogmaals dank. Ik wilde iig even checken voordat ik hem weg ga brengen of iemand toevallig nog een idee weet of hetzelfde probleem heeft gehad.

Stel dat het de processor zou zijn, is daar nog aan te komen?

Maar hoe concludeer je nou dat het de processor is?

@ Vinnieq: ja ik heb het geprobeerd met een ander klavier via midi maar dan doet die nog niks.
voor parameter proberen aan te passen geldt hetzelfde.
Het blijft een vreemde zaak aangezien het lfo trigger knopje wel gaat branden als je hem indrukt. Dat is dan tevens ook alles wat werkt

@Dender: Ik concludeer niet dat het de processor zou moeten zijn, maar ik vroeg het me af ;)
Thanks voor de tip nog

Het blijft een vreemde zaak aangezien het lfo trigger knopje wel gaat branden als je hem indrukt.

Niet zo heel vreemd. Er zit geen circuit achter de LFO trigger LED. Bij deze button is het gewoon een aan/uit schakelaar die direct de LED aanstuurt. Je kan nu wel zien dat de (+5V) voeding het in ieder geval doet.

Verder sluit ik me aan bij Jeroen: Wegbrengen naar iemand die er verstand van heeft. Niet klakkeloos niet-defecte onderdelen gaan vervangen.

tsja, dat zal ik ook maar eens doen dan, kheb genoeg getest om erachter te komen dat ik het niet kan fixen. Hopelijk gaat het geen kostbare zaak worden.
Anyway, dank allen voor de reacties

Wat is uiteindelijk het probleem geweest? Heb namelijk hetzelfde euvel bij mijn JX3P.

Oud eigenaar had m wel eens opengehad zei ie waarbij ie de flatcables ook loshad, echter zitten deze goed.

Help a nigga out! :okdan:

Dus bij de synthdocter gaat ie kapot? ;)

Geen idee wat het euvel was? Die Intel IC8051 (AH?) wordt wel erg heet na ongeveer 10 seconden aanstaan, helaas heeft senso deze ook niet meer op voorraad :(

Hij is bij Twiki geweest. Twiki heeft voor mij een voice chip vervangen en voor de vorige eigenaar wat dingen op het mainboard gefixt. Niet duur en aardige vent oftewel even een PB'tje sturen en het wordt gefixt :okdan:

Back