Shuttle devices...

Zo letterlijk hetzelfde als de Countour Shuttle ben ik ze nog niet tegen gekomen (shuttle/jogwheel + veel programmeerbare knoppen); gebruik er al jaren één met veel plezier. Er zijn veel soorten controllers beschikbaar, maar dan gaat het vaak om controllers met extra functies zoals motorized faders, audio interface, encoders etc. Ik ken er weinig met alleen transport functies + programmeerbare knoppen.

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Puur als transport controller? Misschien is dan de Frontier Design Tranzport iets voor jou; veel transport functies, maar geen programmeerbare knoppen. De FD Alphatrack heeft wel een aantal programmeerbare knoppen, en biedt ook nog een fader en encoders.

JL Cooper MCS3. Ze zijn er in USB, Midi, RS422 en RS232 uitvoeringen. Niet in 't wit, en 't kost ook 10x zoveel...

MCS3.jpg

Maar ik zou die Contour Shuttle Pro niet afraden, ik gebruik 'm zelf ook af en toe (net als een JLCooper, maar niet deze). Zo'n JLCooper voelt en werkt een stuk beter in vergelijking met het plastic ding van Contour, maar het kost ook heel veel meer.

JLCooper, ja, da's een goeie! Helemaal vergeten dat 'ie nog bestond :) Is inderdaad ook een erg gaaf ding.

De Shuttle Pro is inderdaad van plastic, maar ik vind 'm toch wel degelijk. Je moet alleen wel wat voorzichtig zijn met loshalen/vastzetten van de transparante kapjes op de bovenste knoppen rijen (waaronder je labels kunt plaatsen); bij mij is er 1 die niet zo goed meer vast wil, maar dat is alleen een probleem als je hem op z'n kop houdt. Voor de rest een prima ding met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De shuttle/jogwheel is naar mijn mening erg degelijk, voelt goed aan.

Heb ook een contour shuttle en hij is wel goed maar ik gebruik hem belachelijk weinig.
Wel de start/stop knoppen van m'n controller(mixer).

Voor die 100 euro mag je niet klagen, die Contour werkt verder prima maar ik vind 'm echt niet solide aanvoelen, ik ben altijd bang dat ik het kapot maak wat me zelfs uit m'n werkflow haalt. Ik ben ook zo gewend om flink aan de shuttle te draaien en te rammen op die JLCooper knoppen... Maar dat gezegd hebbende, ik vind bijvoorbeeld die metalen Mac keyboards ook maar niks. Ik wil dat knoppen en shuttle een soort feedback of weerstand geven, en dat heb je op die Contour niet. Zelfs een cheap-ass muis voelt beter aan dan die Contour.

Back