Netwerk met je studio...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Goeie zondag s'morgens juffrouw sjannie :koffie:

Ik ben geinteresseerd geraakt in op afstand kunnen werken met mijn studio...
Ivm. verscheiddende uiteenlopende redenen. Ik wil dit gaan realiseren middels een netwerk aan te leggen met mijn studio computer...

Dit alles zonder Internet en dit schijnt toch wel degelijk mogelijk te zijn ook :geslaagd: Je hebt wel gewoon een router setup nodig, alleen sluit je de internet er niet van aan...

Graag jullie ervaringen met dit alles. Zijn er mensen die dit gebruiken en hoe ?

Kun je bijv. toch middels deze manier op je remote-computer ook je soundcard en exerne gear gebruiken,beluisteren enz ?

En pik je met zo'n router niet toch per ongeluk internet stralingen van je omgeving mee ?

Volgens mij bedoel je een VPN of SSH tunnel of iets dergelijks door gebruik te maken van een wireless router (die pikt "internet straling" oftwel WLAN signalen op). Ik denk dat een dergelijk topic ver buiten de kaders van dit forum valt.

Ik denk dat je met internet straling gewoon overige draadloze netwerken bedoeld waarmee je eventueel verbinding zou kunnen maken met internet? Zolang je geen verbinding maakt met die netwerken zou ik me daar niet zo druk om maken.

Verder denk ik dat dit heel lastig wordt. Je wilt namelijk via een draadloos netwerk via een soort remote desktop op een andere pc werken, waarbij niet alleen het beeld van je desktop maar ook de audio draadloos doorgegeven wordt naar de andere computer. Als er al programma's zijn die dat kunnen (en dan ook nog samenwerken met je geluidskaart), dan zou ik niet verwachten dat de geluidskwaliteit daarvan erg hoog is. Met andere woorden, voor muziekdoeleinden waarschijnlijk ongeschikt.

Misschien als je de output van je geluidskaart direct (via losse apparatuur) verzend en ontvangt en dan dat geluid gebruikt bij je andere computer dat het mogelijk is, maar dan zit je ook weer met vertragingen e.d.

Verder klinkt het allemaal nogal omslachtig, zeker omdat als je het niet via internet wilt gebruiken de afstand nogal beperkt is. Lijkt me in dat geval handiger om naar je muziekcomputer te lopen of die ergens anders neer te zetten zodat het hele draadloze gebeuren overbodig is.

Teamviewer werkt idd erg goed als remote desktop. Om iemand anders even vlug iets op zijn computer te laten zien, terwijl je zelf niet in de buurt bent werkt het ook echt perfect. Maar ik moet er niet aan denken om echt te 'werken' achter een computer via Teamviewer. Dan is de vertraging (hoe klein die ook is) toch net irritant genoeg om het (voor mij in ieder geval) vervelend te maken. Maar als je een snelle netwerkverbinding hebt en verder niet al te veel onnodige data over het netwerk wordt uitgewisseld, dan zal dat waarschijnlijk wel te doen zijn.

Audio van de ene naar de andere computer sturen is zeker mogelijk (waarbij bluetooth het handigst is denk ik).
De audio zal in ieder geval niet via Teamviewer te doen zijn. Ik weet niet precies hoe je dat wilt aanpakken, maar als je de audio via je draadloze netwerk of bluetooth wilt versturen (streamen) denk ik alleen dat dat buiten je geluidskaart omgaat. Je zal dan waarschijnlijk een extra (virtueel) audioapparaat/driver krijgen van de software die je voor het versturen van het geluid gebruikt, waarvan ik met niet kan voorstellen dat die asio gebruikt, wat sowieso een flinke hoeveelheid latency betekent. Verder zal de kwaliteit denk ik ook sowieso minder zijn dan, omdat er waarschijnlijk een compressie gebruikt wordt om de data te versturen.
Wil je wel gebruik blijven maken van je asio-geluidskaart en goede kwaliteit blijven houden, dan zal je het verzenden van de audio met extra hardware moeten doen, wat denk ik een dure grap is. Dan is een goedkope laptop ineens een stuk aantrekkelijker denk ik zo ;)

Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden waar ik het bestaan niet van ken..

Dan is een goedkope laptop ineens een stuk aantrekkelijker denk ik zo

Snap niet direct wat je hiermee bedoeld ? Je daw standaard al op een flaptop planten ...:confused: denk ik ?

De bedoeling is dat de remote computer ook een latop wordt... De computer waar het over gaat is een desktop.
Om het nog wat duidelijker te maken het gaat over een zolder studio (2de verdieping) en zou bijv. vanuit slaapkamer (1ste verdieping) middels remote ook af en toe (snacht) willen kunnen opereren 8~

Kan dat niet gewoon via RDP (inclusief geluid)?

Dat had ik ook gehoopt ...*D

In het ergste scenario zou ik toch een velengkabel voor een hoofdtelefoon (een goede) kunnen gebruiken, om zo vanuit mijn daw, naar de andere kamer te kunnen gaan ? Zo kan ik s'nachts ook werken...

En wordt het niet te duur en te gek ivm allerlei nieuwe gekke draadlozen audio systeempjes te gaan liggen maken.

Je kunt natuurlijk een hele lange audiokabel van boven naar beneden trekken, of 1 of andere zender gebruiken (maar die kwaliteit is vaak matig). Maar dan nog blijven remote desktop programma's te traag om fatsoenlijk mee te kunnen werken.

Tja... ik ben echt panisch voor internet op zeer belangrijke computers :o:

Het schijnt toch wel mogelijk te zijn om te kunnen netwerken binnen je eigen setup, zonder direct internet. Maar ook weer niet...
Je schijnt toch meer gevaar te lopen tav. virussen,firwalls etc... :(gez

Ik weet niet of een hele lange netwerk kabel nog zin heeft ? Bedoel om deze tussen de computer en remote laptop te laten lopen ? Of dit nog iets oplevert.

Vind een router/netwerk helemaal niet erg opzich, alleen dat internet kan dit niet uitgezet worden in de pc, maar toch je netwerk laten lopen middels router ?

Nou ik bedoelde eigenlijk een audiokabel, want... video en audio over een netwerk zijn allebei langzaam. Als een knopje iets later reageert kun je wel hebben, maar als audio traag is wordt het heel irritant werken, als je audio direct via audiokabels laat lopen heb je natuurlijk 0 latency.

Internet kun je wel uitschakelen door de route naar buiten te verwijderen, dit is wel even geknutsel in je instellingen maar het kan wel. Dit zorgt ervoor dat je computer alleen maar kan communiceren met je eigen netwerk en niet daarbuiten kan gaan. Je kunt natuurlijk ook bij je muziekcomputer een aparte router/accespoint installeren en die gewoon niet op internet aansluiten. Kost wel een paar tientjes meer, maar dan is het wel safe.

Ik wa het idd. van plan om een nieuwe router ervoor aan te schaffen anders dan de internet router die we hier al hebben ...:okdan:

Maar idd. mooi dat dan kan, sluit ik de nieuwe router gewoon niet op internet aan. Dus dan loop ik ook geen gevaar tav. virussen en andere internet signalen uit mijn omgeving ?

Tav. de netwerk kabel ik bedoelde weer wat anders. Sorry mijn fout chaotisch :duivels:

Ik bedoelde of het eventueel nog zin had om anders de het router verhaaltje een netwerk kabel tussen de client computer en remote computer te trekken... wat levert dan op eigenlijk ?

Tav. alles op het gebied van audio en montoring moet ik het nog even bekijken
dan. Maar in het ergste geval trek ik vanuit mijn audio-kaart een lange hoofdtelefoon kabel door naar de ruimte waar ik me op dat moment bevind...

Een kabel is naar mijn ervaring nog altijd sneller en betrouwbaarder dan een draadloze verbinding. Maar soms is dat het gewoon niet waard, omdat je kabel dan bijv. dwars over de trap moet, dat ligt natuurlijk aan je situatie. Als je een kabel trekt, heb je trouwens niet eens een router nodig... hooguit een tweede netwerkkaart, maar je kabel moet dan wel gecrosst zijn. Of je moet een switch gebruiken en die bij je muziekcomputer neerzetten... kort kabeltje van je computer naar de switch, lange kabel in een andere poort en dan even met de hand configureren. Scheelt weer een paar tientjes.

het is mij inmiddels gelukt middels Remote desktop een op afstand werkend iets te maken en het werkt...:eureka:

Mijn laptop bestuurt op afstand de desktop...

2 vraagjes:

1.. Lukt het om met een muis in mijn laptop de desktop te bedienen, wanneer ik dus middels mijn laptop de desktop bedien ?

2... Ga ervan uit dat het niet gaat werken mijn laptop hoofdtelefoon uitgang en dan de desktop audio horen ?

Update vraagje

Update vraagje

Het bevalt nog steeds erg fijn...

Nu vroeg ik mezelf het volgende af. Ik kan de laptop waar ik mee op afstand werk gewoon met de standaard uitgeruste muispad gebruiken. Maar nu kan ik ook met een externe usb muis (via de laptop) de andere desktop pc op afstand bedienen. Zelfs wanneer ik op afstand werk....:kroon:

Kan ik dit nu ook met een midi klavier of een midi drumpad bijv, wanneer deze middels usb aan te sluiten zijn? op dezelfde wijze gebruiken? Of moet deze echt op de andere (computer die op afstand gebruikt wordt)
instaleren ?

Kan het ook niet zo zijn dat wanneer ik bijv: de software en instellingen op de pc die van een afstand bestuur wordt installeer. En op de remote laptop de midi keys en drumpads aansluit middels usb (hebben beidde alleen usb mogelijkheid) dat ik mijn klavier en pads kan gebruiken van een afstand ?

Hoop dat het zo duidelijk is...

Iemand die hier iets over kan zeggen ?

Voor de goede orde: Het bedraagt een midi klavier en pads die alleen een usb aansluiting hebben, geen midi connectoren.

Hoop erg dat dit kan (wanneer ik op de hoofdcomp. de juiste I/O's selecteer en de juiste connecties maak) dat zou me nog meer flexibel maken en mogelijkheden geven.

Back