MPC 500 Programm Assign Off?

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey forummers,

Ik zit met een probleempje... Ik wil mijn synths beginnen sequencen met de MPC 500 en ik heb alle midi-verbindingen in orde gebracht dus daar al geen problemen mee :eureka: Maar nu ben ik de manual aan het doornemen van de MPC 500 om de interne geluiden af te zetten zodat ik deze niet meer hoor als ik iets inspeel op mijn synth maar dat lukt niet... In de handleiding staat dat ik naar de Track Parameter moet gaan, en dan de Programm Assign moet af zetten (0ff). Nu heb ik al liggen draaien aan mijn jogwheel maar Off verschijnt dus niet :( Ik krijg enkel een overzicht van de Programms (DJ Hip Hop Set en dergelijke). Iemand een oplossing???

Euh volgens mij zit je verkeerd, ik weet alleen ff niet waar precies.... als ik thuis ben van werken zal ik eens kijken.

Owkee Document, hartelijk dank daarvoor! Ik ben al een hele middag mijn hoofd aan 't breken en ik vind maar geen oplossing. Ik zit dus gewoon in een unused sequence, druk dan op Track en daarna op Params. Het eerste dat ik krijg in de het menu Trackparameters is dus de Program Assign en dan ga ik met de cursor naar het field en probeer dan met het datawheel het te veranderen naar Off maar ik krijg enkel de preset Programms. Oplossing is dus meer dan welkom, thanks!

Probeer het eens met een used sequence, je kan em al used krijgen door het tempo ff te veranderen.

:confused: Juist geprobeerd... En ik kan nog altijd niet de Program Assign op Off krijgen. Kan het zijn omdat ik een intern geheugen van 128mb of omdat de compact flash card erin zit?

(N)Iemand een oplossing? Ik denk dat ik alles doe zoals het hoort. Zou het kunnen dat ik de MPC software (hij heeft nu de 1.13) moet updaten/rebooten? Ik snap echt niet hoe ik dit moet oplossen...

(N)Iemand een oplossing? Ik denk dat ik alles doe zoals het hoort. Zou het kunnen dat ik de MPC software (hij heeft nu de 1.13) moet updaten/rebooten? Ik snap echt niet hoe ik dit moet oplossen...

Software zou ik zeker ff updaten naar 1.31. Is altijd beter dan wat jij hebt.

Ik heb hem helaas niet meer, maar het is wel mogelijk want ik gebruikte hem puur als midi sequencer, maar ik weet ff niet meer hoe je dat doet. Maar het moet in de handleiding staan. Download de laatste versie ook meteen ff van akai pro. De papieren die je erbij krijgt is echt obsolete.

Ligt iig niet aan tekort aan geheugen of de grootte van je CF card.

Software geupdated... en nog altijd geen verschil. Zet mijn MPC dus aan, druk op Track en daarna op Params. Krijg ik Program assign, ga met de cursor naar het Program field en kan enkel kiezen tussen: ?CDS, DJ-Hip Set, Sunny Set en Top Set, voor de rest nopez! Ik doe dus wat er in de manual staat en nog altijd geen resultaat... grrr.

Slapeloze nachten, stress, ... Nog altijd geen oplossing gevonden, grrr. Ik heb een mail naar de support van Akai gestuurd. Geen enkele andere MPC gebruiker met een oplossing?

Dayum, ik zou willen dat ik het antwoord had. Heb je de mpc-forums al geprobeerd?

Daar heb ik daarnet de vraag gesteld of ze me kunnen helpen... Vind het toch raar, er zijn hier toch veel MPC gebruikers en die MPC's zijn toch good stuff?

En als je niet vanuit track naar de parametersettings gaat maar vanuit sequence dan? Het lijkt mij toch dat alles moet beginnen met een sequence zonder de geluiden uit de internal memory. Dit doe je volgens mij door gewoon een nieuwe sequence te maken met tracks waar je je synths op opneemt.

Maar goed het is maar een theoretische tip, heb (nog) geen MPC.

Woehoe, het probleem is opgelost... Het lag aan de Autoload functie van de MPC 500. Mochten er nog mensen ooit dit probleem hebben. Druk Mode + Load, en kies in het Load menu Autoload Off. Daarna je MPC aan- en uitzetten en het probleem is opgelost.

Daar heb ik daarnet de vraag gesteld of ze me kunnen helpen... Vind het toch raar, er zijn hier toch veel MPC gebruikers en die MPC's zijn toch good stuff?

Ja sorry ben al een week me verjaardag aan t vieren hierzo... (Ieren weten wel hoe je dat doet) was een beetje dit topic vergeten :mega:

Ja sorry ben al een week me verjaardag aan t vieren hierzo... (Ieren weten wel hoe je dat doet) was een beetje dit topic vergeten :mega:

Ik zit zondag in Ierland, ga daar vieren dat ik het probleem heb opgelost met mijn MPC :eureka:

Nou ja, a. het staat niet in de handleiding en ik persoonlijk heb autoload meteen uitgezet op dag 1, dus ik had dat probleem niet. (Ik denk dat iedereen dat doet.) Dan is het toch niet vreemd dat bijna niemand tegen deze bug (wss) aanloopt? Het verband tussen die twee settings (auto load en program assign) is mij ook compleet onduidelijk.

b. synthforum = geen mpc forum, dus het aantal mensen met een mpc500 hier zal nogal beperkt zijn en het gedeelte dat dat ding vooral gebruikt(e) als midi sequencer (jij en ik) zal wel helemaal beperkt zijn hier.

Maar mooi dat het is opgelost! ;-)

Nee, ik vat het niet persoonlijk hulp, maar hulp en antwoorden kun je gewoon niet afdwingen.

Back