Obscuur spul.

Yoozer

vorbei
Vroeger,

Nee. Misschien een beetje fout begin. Maar er is geen ander woord voor. Ik heb 't gros van synthesizer-mania opgepikt van m'n oom die me ook aan m'n eerste Juno-60 hielp. Die oom had ook nog wat vinyl van Jarre liggen en nog een paar dozijn prog-rock bands die ik op tape heb, en omdat tape een uitstervend medium is moet ik nog ergens een walkman zien te gappen zodat ik 't spul nog evengoed kan luisteren.

Elkweg, die oom had dus ook een paar synthesizer-greatest CD's. Nu is dhr. Starink al uitgebreid gecoverd in het Chriet-Titulaer en aanverwante zaken topic, maar Ad Visser heeft dus ook wat rond liggen te rotzooien met synthesizers en dat leverde dus Hi-Tec Heroes op (cd) en een tape met heel erg funky discomuziek die "Sobrietas" heette of iets dergelijks. Het P2P-gezoek levert niets op behalve die Brainsessions. Oh wacht, misschien heb ik nu toch binnen 10 minuten "Giddyap A Go Go" binnen :P.

En, er zijn wat klonen van Ed aan de gang geweest toen dit spul dus "hot" was (was 't dat ooit? Hm, ik kan me nog wat reclame met vliegende zuurstokroze draadmodellen herinneren die een 386 volgens mij 3 weken 't hoofdbreken hebben gekost), en net zoals Ed hebben die hun CD's ook nog wel eens gelardeerd met "eigen spul" waarvan het toch niemand opviel dat 't er tussen zat omdat het hetzelfde klonk.

Ik heb hier ook nog een mix-ceedeetje liggen van Proxyon, The Immortals en Why Not (Joost mag weten waarom die zwik gemixt is, ik wil gerust eens een mp3-tje uppen want ik heb geen -IDEE- hoe je die stijl genoemd wordt - oh ja, Joost weet het ook niet, die heb ik 't al gevraagd).

Dus, dit zijn de snippers en verder weet ik niets meer. Weet iemand iets van deze obscure eind jaren '80 zwik? Bij voorbaat de excuses voor het gebrek aan coherentie, maar 't is wel synths/muziek gerelateerd.

Denk niet dat het de bedoeling is om zonder onverrichte zaken bezig zijn te geweest om de moeite te nemen in de lokale muziekhandel tot een financiele transactie gekomen te zijn of een mondeling edoch schriftelijke overeenkomst aangegaan zijnde betreffende een bestelling een dezer artikelen dat men dit van het nieuwerwetse en enigzins ontvreemde medium genaamd internet te plukken of iets technischer correct via een gedeeld netwerk omspannende de globe het zonder financiele gevolgtrekkingen kopieeren van de muziek.

Het lijkt mij evident dat dit zoort zaken in de desbetreffende verzamelingen toendertijds te vinden zijn. Waarbij ik dan doel op de stapels relikwieen die op rommelmarkten en vlooienmarkten tentoon gespreid worden teneinde argeloze bezoekers te verlokken in de aanschaf van een te oud artikel voor een te hoge prijs. Alleen een geluksvogel weet er de bijzonderheden uit te pikken die door onkunde des verkopers voor een zeer gunstige prijs word aangeboden. Soms ook wel eens in een grote verzameling artikelen waarbij het motto 'dan hoef ik het niet meer naar huis toe te slepen' vaak de achterliggende gedachte is.
En met name in dit geval lijkt mij door de aandacht op de in de voorgaande jaren zeer populaire vinyl platen te vestigen dat de kans van slagen in dit geval zeer hoog ligt.

:geslaagd:

Hm, ik ben over 't algemeen redelijk allergisch voor dergelijke toestanden zoals vlooi-, rommel- en garagemarkten. Over het algemeen wordt dit veroorzaakt door jeugdtrauma's waarbij de "oud speelgoed" voorraad van de zolder werd afgehaald om deze dan vervolgens te slijten aan de argeloze voorbijganger voor een te lage prijs. Wat erger was was dat mijn broer meestal terugkwam met -nog meer- zooi en prullaria.

Maar 't kon zijn dat er iemand hier toevalligerwijs ook nog iets op de zolder of achterin de platenbak had liggen en toevalligerwijs zijn kennis hierover wilde dispenseren. Wat de grote zoekmachine van dit milennium omhooghaalt zijn hoogstens tracklists, geen plaatjes of fragmentjes en dergelijke prullaria - nog niet eens bijster veel informatie over de desbetreffende artiest. Ik ga denk ik eens in de bakken duiken van Sounds, en bij deze verexcuseer ik mij voor het volledig over het hoofdzien van de reƫle mogelijkheden betreffende de acquisitie van genoemd vinyl en gemagnetiseerde tape :).

Back