Plan-B Waarschuwing!

Ow maar wat is dat Doepfer verhaal dan?

Das toch beetje de enige betaalbare modular tegenwoordig...

Dieter Doepfer maakt gewoon goedkope crap wat vaak nog is gejatte ontwerpen zijn van andere mensen.
Een Wiard bv is echt niet onbetaalbaar als je een module goed bekijk.

Modcan is geloof'k de betaalbaarste. Kijk als ik't geld had ging ik ook voor oude buchla spullen, serge, wiard en die polivoks filter module van harvestman.

Ik trek mijn eigen plan.....:eureka: :doei:

onee ik heb geen plan....sjit.:peukie:

Lijkt me inderdaad wel een verdachte kerel,die Peter Grenader.
Op Analogue Heaven hadden ze het de laatste tijd ook al over z'n slechte reputatie.
Lange of overdreven wachttijden,tot zelfs geen levering,en nog eens je geld kwijt.
Schandalig gewoon.

Modcan is geloof'k de betaalbaarste. Kijk als ik't geld had ging ik ook voor oude buchla spullen, serge, wiard en die polivoks filter module van harvestman.

Pfff als je die Polyvoks module ooit wilt moet je maar een gil geven die zit zo simpel in mekaar....ik heb er toen 1 van etaoin overgenomen.....kan zelfs op gaatjes board zo simpel....

Onrust er zijn genoeg goedkope euro formaat modules hoor.
Maar vergis je niet dat je veel geld kwijt ben aan een goede behuizing
Even een voorbeeld van een $900 Wiard module

Waveform City Module
(Classic VCO oscillator with added 256 waveform wavetable PCB, envelope generator / follower, linear VCA)

Dat is 1 module wat 4 modules in 1 is en een complete synth op zich zelf is.
Maar ja genoeg mensen die dat vergelijken met 1 enkele Deupfer module.

Even ter vergelijk.

Dopfer High End Vco 260 euro
Dopfer Wavetable 150 euro
Dopfer VCA 60 euro
Dopfer Slew Limiter 55 euro
Dopfer Multiple 30 euro

Totaal 545 euro tov $900 Waveform City

En dan heb ik het nog geen eens over de kwaliteits verschil.
Dus nee Wiard is helemaal niet duur.

Dennis haat Poepfer zo dat ie het geeneens goed wil schrijven zo fout is het.......ghehehehe :okdan:

Ik wil geen doepfer omdat ik veel klachten lees over de slechte jack aansluitingen en krakende potmeters. Dan spaar ik leiver iets langer voor Modcan, Wiard is me toch teveel om in een keer uit te geven. Hoe mooi en uit gebreid ook. Maar kan je niet zelf een behuizing bouwen? Ik heb nog leuke industriƫele behuizingen. Ik heb oa een aansturings behuizing van een lift(met koelribben) nog een PTT behuizing en ook nog ergens een oude NS behuizing. Voeding kan er dan ook los in.

Pfff als je die Polyvoks module ooit wilt moet je maar een gil geven die zit zo simpel in mekaar....ik heb er toen 1 van etaoin overgenomen.....kan zelfs op gaatjes board zo simpel....

Dat is zeker die van Papareil synth labs(Marc Bareille), daar heb ik nog 5 ds-7 printclones van en 5 DS-8 prints en 10 CA3080 IC's om een drumsynth te bouwen. Maar heb er voorlopig niet de tijd en ruimte voor om te bouwen:frons:. Daar zitten wel andere IC's in dan die van harvestman(die zeggen de originele te gebruiken). Maar ook die is vet OK.

Dat is zeker die van Papareil synth labs(Marc Bareille), daar heb ik nog 5 ds-7 printclones van en 5 DS-8 prints en 10 CA3080 IC's om een drumsynth te bouwen. Maar heb er voorlopig niet de tijd en ruimte voor om te bouwen:frons:. Daar zitten wel andere IC's in dan die van harvestman(die zeggen de originele te gebruiken). Maar ook die is vet OK.

Yep die bedoel ik...hmmm als je nog wat printjes kwijt wil.....ik heb er hier 1 liggen maar zou er graag nog 1 bij hebben....

Ik wil eigenlijk 2 units bouwen. Een met 2 DS-7's en 2 DS-8en en een met 3 DS-7 en 3 DS-8en, we hebben een electronies drumstel dus daar kan ik de pads van gebruiken. En zo kan ik met 3 verschillende drumstellen spelen/optreden. Dan kan ik kiezen voor 4, 6 of 10 pads te gebruiken.

Heb die threads een beetje gelezen en ik kan maar 1 ding zeggen: Heeft iemand de filmrechten al ?

Iemand moet de Amy Winehouse van de module makers zijn : )

Hij zag er hier ook al zo gaar uit: http://matrixsynth.blogspot.com/2009/02/namm-wnamm09-plan-b-new-stuff.html

gelukkig hebben we Mr Barker (de bassist van Ministry) en vrienden nog.

borgfilter.jpg

Ja dat is idd echt ziek. Als je iemand in dienst neemt en hem niet betaald. Ik bedoel maar, de rekeningen blijven binnen komen en je baas betaald niet. Dat is echt van een ongekende hufterigheid, waar nauwelijks een goed scheldwoord bij past(alle scheldwoorden die ik ken zijn nog te vriendelijk voor dat soort vuilnis)

even ter nuancering...

Hoe ziek en asociaal de heer P grenadier ook is....

Die 'meneer' die alle componenten eruit sloopte (reparatiemodellen) en dit weer in nieuwe modules soldeerde, is gewoon net zo erg natuurlijk. Want die deed er lekker aan mee, pas toen duidelijk werd dat ie geen geld kreeg (en dus zelf genaaid werd) ging ie posten erover op die forums...wat mij betreft is die gast net zo erg...

Beetje hypocriet, en zo zie je maar weer, als je iemand kan naaien is het geen punt, maar als je er zelf tekort aan wordt gedaan, ja dat kan niet natuurlijk...LOL

FUCK die KAPO's, die gast is net zo erg....pas gaan melden als ie zelf geen centen meer krijgt en er voorheen gewoon aan meewerken..Befehl ist Befehl zeker.

Voor mij hoeft om dit soort dingen heel die DIY markt niet, ik koop wel kant en klaar spul, liefst in een winkel, dan heb je nog enigzins een vorm van bescherming van die geldhyena's die met mooie lulkoek alleen maar gare zooi verkopen..OF gewoon via mensen regelen die je persoonlijk kent natuurlijk, dan is het wat anders.

Nee die gast wordt nu gezien als een "klokkeluider" voor mij is het gewoon een net zo erge rat. Maar ik zal het wel verkeerd zien :)

Wat een kl--tviool zeg! Parts trekken van modules die daar ter reparatie staan. En die eigenaren maar wachten en wachten! Ik heb slechts 1 alinea van het verhaal gelezen van die ex-collega die voor nop aan het werk was en ik weet nu al genoeg.:stupid Iedereen die daar zaken heeft staan of lopen moet massaal gaan klagen. :smeris:

Voor mij hoeft om dit soort dingen heel die DIY markt niet, ik koop wel kant en klaar spul, liefst in een winkel, dan heb je nog enigzins een vorm van bescherming van die geldhyena's die met mooie lulkoek alleen maar gare zooi verkopen.

Maar Plan B is geen DIY he? Het is een bedrijf dat kant en klaar spul verkoopt, onder andere via resellers (winkels). Het is alleen een bedrijf dat niet alles in China laat maken maar in eigen productie heeft. Misschien dat het daardoor overkomt als DIY, maar een meubelmaker noem je toch ook geen DIY?

ok, dat wist ik niet, ik zit niet zo in die modular handel zeg maar :)

tis gewoon AH spul dan zeg maar? Dan kan die gast toch heel snel een lawsuit verwachten denk ik ofniet? Want die zullen er ook wel niet gecharmeerd van zijn van dit soort praktijken, als ze als tussenpersoon fungeren als zijnde retailer, zullen ook wel ene hoop gezeur krijgen van mensen die spullen ter reparatie via hun hebben aangeboden enzo...

Een zwarte bladzijde voor de synthbouwcommunity iig...

Klote voor iedereen die er slachtoffer van is geworden... En misschien mis ik wat in het verhaal van de employee ook, want nu vind ik het maar dubiues overkomen om pas nu er mee op de proppen te komen, maar goed de soap zal nog wel vervolgt worden hehe.

Back