Virus TI Pitch envelope?

Hoi,

Ik gebruik vaak de FM8 om sounds te creeren met de pitch envelope:

fm8pitchenvelope.png

(in dit voorbeeld gaat de pitch eerst naar beneden en vervolgens weer om hoog)

Hoe kan ik dit doen met mijn Virus TI ?
bedankt!

env2 toewijzen aan pitch.
kijk in de modmatrix.

volgens mij zit er zelfs een dedicated knopje voor env amount bij de oscs

ok bedankt. heb je misschien een screenshot voor me?

ik las overigens ook dit:
The Virus doesnt have a dedicated pitch envelope.
You have to use either the amp or filter envelope or one of the lfos in envelope mode and assign that in the matrix to control the pitch of the oscillators.

maar aangezien ik net de virus ti heb ben ik nog niet echt ervaren met de matrix.... :frons:

hoe kan ik de filter envelope zo instellen dat het de pitch van de sound beinvloed?

ok bedankt. heb je misschien een screenshot voor me?

ik las overigens ook dit:
The Virus doesnt have a dedicated pitch envelope.
You have to use either the amp or filter envelope or one of the lfos in envelope mode and assign that in the matrix to control the pitch of the oscillators.

maar aangezien ik net de virus ti heb ben ik nog niet echt ervaren met de matrix.... :frons:

hoe kan ik de filter envelope zo instellen dat het de pitch van de sound beinvloed?

Source = filter envelope
Destination = pitch

Het kan zijn dat je het voor alle oscillators apart moet instellen en dat er geen algemene pitch mod is. Zitten er geen ramps of extra envelopes in het menu verborgen? Ik zou het heel slecht vinden dat met al die DSP power er niet minimaal drie envelopes en een handjevol ramps op zitten.....

Lees eens op p.83 van de manual. Je kunt 2 van de 3 envelopes in one-shot mode zetten (bijv. een zaagtand lfo/envelope geeft een enkele keer de neerwaartse curve - zonder herhaling. Dit is gelijk aan een lineaire decay envelope) en dan heb je een simpele envelope.
In een van je vorige threads werd je al getoond hoe de routing van de lfo's naar de destination gaat. Dit is gewoon hetzelfde.

Edit: ik zie net dat je die zaagtand lfo/envelope ook exponentieel of logaritmisch kunt shapen (zie ook p83 concavity/convexity). Dit is kan zeer handig zijn bij pitchenvelopes...

Yep,wat jugjug zegt....je kunt de lfo's ook als envelope gebruiken (one-shot)...of idd pitch toewijzen aan de filter env of amp env..

Of ouderwets je pitch wheel gebruiken :D

Yep,wat jugjug zegt....je kunt de lfo's ook als envelope gebruiken (one-shot)...of idd pitch toewijzen aan de filter env of amp env..
lfo's zijn inderdaad handig om die hiervoor te gebruiken in de TI, er zijn veel envelope models mogelijk op die manier. Als je daarnaast ook nog de lfo speed koppelt aan je modwheel bijvoorbeeld, kun je de meest waanzinnig mooie envelopes maken die je maar kunt bedenken. Dus bijvoorbeeld pitch snelheid of die typische jean michel jarre FX-en die je dan bedient via de modwheel (dus pitch en tempo van laag naar hoog via modwheel).

dat doe je dus allemaal via routing matrix instellingen. Het principe is heel simpel als je het eenmaal doorhebt.

in 1 van mijn patches heb ik bijvoorbeeld een soort van analoge drifting plus saturation effect (via de distortion FX) gekoppeld aan de lfo's en modwheel. Door in die patch te draaien aan het modwheel kan ik dus gedoseerd de sound op die manier beinvloeden.

eingelijk maak ik geen 1 patch zonder druk gebruik te maken van de modulation matrix, hiermee kun je praktisch elk element in je TI elkaar mee laten beinvloeden.

Back