Wat is je leukste/grappigste moment van je ivm Synthesizers?

Domino

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze topic al eens geweest is..maar vond het leuk om mijn grappigste moment met een synthesizer te melden ;-)

Het was in een muziekzaak in Limburg (Sittard)...en ik zat achter een Korg Trinity, die pas nieuw was op dat moment, een supergroot display had en leek alsof je in de Enterprise zat van StarTrek :-) hij kostte 5000 gulden...

Ik was een dik half uur aan het spelen toen opeens de verkoper aankwam met een relatief kleine doos (made in Sweden)...er zat een kleinere synthesizer in, een rooie..zegt die verkoper: "deze moet je eens proberen"...ik zei "goed :-)" en trok de koptelefoon uit de Trinity en stak hem in de kleine rooie..draaide aan wat knoppen "Wieooowieowieow" zo ongeveer, en haalde de koptelefoon er weer uit om hem in de Trinity te steken..

komt die verkoper naar me toe en vraagt: "en? hoe vind je hem"...ik zei "wat moet die kosten?".....hij: " 4800 gulden"....ik zeg: "WAT?? hoeveel stemmig polyfoon is ie dan wel niet?? 128 ofzo?".....hij: "uhm..nee, 4 stemmig"...

Dit moment is me altijd bij gebleven...en heb in de jaren altijd zeer veel
waardering gehad en nog steeds voor de Nordleads...
En gebruik ondertussen in mijn setup 2x Nord Modulars G2..

Nu zijn jullie aan de beurt! :-D

gr,
Angelo:)

Back