Sputnikk @ TWSTd DJ contest, woensdag 17 juni

HET IS TOCH EEN DJ CONTEST!!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dj

qluote:Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.

nope in the back days
prate de dj de platen aan elkaar :Z
maar goed wordt zinloze discussie

ik heb idd ritchie hawtin ook mp3 sets zien doen [wat ok was ]
voel me bedrogen asje ....denk een dj te horen
jaaaaren geleden hebk voor een tent in alkmaar ? pendulum geregeld ...
kwam de beste man [ 1 vd 3 ] ook met een ...digi set laptop met nog wat
erg vette set muziek gehoord [wastoen into d&b ...]
maargoed das wel weer iets anders d&b wordt veeel denk verkocht / verzameld digi,
en goa helemaal ben best nog wat goa feestjes afgeweest laatstejaren waar egt niemand meer met platen zeult
jammer
zijn zat labels die nog goede goa / tek no / acid op vinyl uitbrengen ,
[denk dat brc zn records van tdk egt niet via mp3 gaat distributeren ....
as voorbeeld ]
iedereen mag luisteren ...
bv robert [mononom] heeft al jaren zn records free to download op zn myspace staan ,...
kunje mooi downloaden en een mononom set in elkaar flansen in ableton ...
sta je toch mooi voor jan joker asje dat komt doen op een ...free-teknofestivity,

ik bedoel maar , motto is muziek is ook om te downloaden en luisteren ...
asje wil draaiemn draai dan ook ergens aan ,
ik denk persoonlijk dat t een puristish idee blijft en das maar goed ook
net as met een modulair werken ,
kdenk askt nu 18 zou zijn zou ik misschien ook wel een digi traktor setje op mn laptop hebben ....en geen dure platen kopuh
ola sad but treu
:slotje:

kijk je hoef nou ook weer niet qbert te heten
om met platen te draaien ...
de beste man draait egt geen ....cd orso
fastest hands on tha decks on tha planet

Een soort van Milli vanilli uitzicht dus....

kzie nie wat millie vanillie te doen heeft met dit behalve dat ze nep zijn ............oghhhhhhhhhhhhh
grapje :slotje:

en hoe moet t dan met de platen kofferdragers ,..jaja
:smeris:
ik droeg wels mn maatje zn koffer [hy had er twee nodig avondje draaien ...

hy dewhiksie en regelde de ingang [gratis] toen we nog "clubby/ dure festivalletjes afliepen ,...
straks ister geen werk meer voor mij .....en dan
:stupid

Het gaat er niet om dat we in 2009 beland zijn en dan alles in ene draaien heet.
Autorijden doe je in een auto en draaien doe je met draaitafels. Simpel als dat.

Als je van dj's houd die inderdaad plaatjes achter elkaar leggen dan is het jouw eigen beperking......ik hou van dj's die uit bestaande muziek nieuwe muziek maken.

Ben het wel met je eens dat je zelfs op een laptop met wat mp3's (die oneindig grote platenbak waar je het over hebt zal je zekers ook aangeschaft hebben) een leuk eindproduct kan maken. Maar noem het gewoon anders, want het is iets anders.

Verder veel succes...

grtzzRb

@Ron, het MV uitzicht is dat het niet meer uitmaakt wie wat aan het doen is op het podium, als de meerderheid van de mensen het maar leuk vind, want dan is alles goed...

Zekers het argument dat mensen het toch niet uitmaakt hoe en wat klopt gewoon niet. Het maakt mij uit en het maakt nog veel meer mensen uit.

Als ik naar een concert zal gaan en 60 euro neerleg vooor een kaartje en de band speelt niet live, dan ben ik teleurgesteld......en dan kan wie dan ook tegen me zeggen dat dat wat er uit de speakers kwam goed klonk, die persoon snapt gewoon niet de meerwaarde.

grtzels Bruce

Het gaat er niet om dat we in 2009 beland zijn en dan alles in ene draaien heet.
Autorijden doe je in een auto en draaien doe je met draaitafels. Simpel als dat.

en als je vroeger ging "rijden" zat je op een paard. Of in een koets. En straks als we in zwevende auto's zitten noemen we het nog steeds "rijden" terwijl een geen wiel meer aan te pas komt.
Tijden veranderen en zo ook de inhoud van woorden. Simpel als dat.
Ik kijk liever vooruit. Als iemand er een leuk nieuw woord voor kan verzinnen prima hoor.

Als je van dj's houd die inderdaad plaatjes achter elkaar leggen dan is het jouw eigen beperking......ik hou van dj's die uit bestaande muziek nieuwe muziek maken.

Jongen, omdat iemand anders een andere smaak heeft is dat nog geen beperking.
Uit bestaande muziek nieuwe muziek maken is nou juist veel beter te doen met digitale tools als Ableton dan met vinyl. Of heb je het nu over turntablism?

Ben het wel met je eens dat je zelfs op een laptop met wat mp3's (die oneindig grote platenbak waar je het over hebt zal je zekers ook aangeschaft hebben) een leuk eindproduct kan maken. Maar noem het gewoon anders, want het is iets anders.

Leuk dat je je bevooroordeelde houding nog eens bevestigd, maar 99,9% van de muziek die ik gebruik is inderdaad aangeschaft op Beatport e.d. of geript van cd's waar ik gewoon voor betaald heb.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat mijn persoonlijke platenbak oneindig groot is, maar dat een laptop potentieel een oneindig grote platenbak is.

en als je vroeger ging "rijden" zat je op een paard. Of in een koets. En straks als we in zwevende auto's zitten noemen we het nog steeds "rijden" terwijl een geen wiel meer aan te pas komt.
Tijden veranderen en zo ook de inhoud van woorden. Simpel als dat.
Ik kijk liever vooruit. Als iemand er een leuk nieuw woord voor kan verzinnen prima hoor.

>Lekker makkelijk om van AUTOrijden rijden te maken....als je dan toch zo gaat beginnen is het geen dj-en, maar muziek laten horen. Klinkt alleen niet zo smooth. Je maakt gewoon een denkfout, is niet erg, maar kom er dan gewoon voor uit.

Jongen, omdat iemand anders een andere smaak heeft is dat nog geen beperking.
Uit bestaande muziek nieuwe muziek maken is nou juist veel beter te doen met digitale tools als Ableton dan met vinyl. Of heb je het nu over turntablism?

>Gast, het is niet mijn argument dat bij dance de plaatjes achter elkaar gedraaid worden dus het niet uitmaakt hoe je dat doet...
Turntablism (lekker urban woordje) is iets wat NIET alleen in hip hop gebeurt hoor, de skills om diverse nummers door elkaar heen te laten vloeien gebeurt ook in de dansscene. Als wij een feest geven staan er standaard 3 draaitafels. Misschien is het eens tijd dat je naar dj's gaat luisteren die dit wel kunnen en dan proberen om door veel te oefenen op een punt te komen dat je het ook kan. De makkelijke weg is er ook en die bewandel je, maar dat maakt je nog geen DJ. Als ik je daar dan op atendeer en je probeert je er een beetje uit te lullen door met slappe argumenten te komen is ook leuk, maar je draait er geen plaat beter van:)

Leuk dat je je bevooroordeelde houding nog eens bevestigd, maar 99,9% van de muziek die ik gebruik is inderdaad aangeschaft op Beatport e.d. of geript van cd's waar ik gewoon voor betaald heb.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat mijn persoonlijke platenbak oneindig groot is, maar dat een laptop potentieel een oneindig grote platenbak is.

>99,9% is geen 100 en ik geloof er geen barst van als je dat zegt, maar dat terzijde....wel eens gehoord van een playlist, je kan dan wel rippen van je CD, maar dat betekent nog niet dat je die muziek zomaar voor publiek mag afspelen.
Lijk nu wel zo een moraal ridder, maar dat valt op zich wel mee. Het argument wat je aandraagt is gewoon niet haalbaar, zoveel geld hebben de meeste mp3j's niet.

grtz en toch wederom succes met je afspeelsessie:)

Bruce

Laatst gewijzigd:
De meest interessante dingen gebeuren als mensen buiten de hokjes durven te denken in plaats van daar in te blijven steken. Wat dat betreft zijn sommige opmerkingen in deze thread benauwend, met de insinuaties over de legaliteit van de virtuele platenkoffer hierboven wel als dieptepunt.

(die oneindig grote platenbak waar je het over hebt zal je zekers ook aangeschaft hebben)

>99,9% is geen 100 en ik geloof er geen barst van als je dat zegt, maar dat terzijde...

Dit zijn gewoon insinuaties en kwaadsprekerij. Ik kan me ook niet voorstellen dat het jou ook maar iets interesseert waar die muziek vandaan komt of dat de rechten wel 100% zijn afgedekt, je gebruikt het puur als stok om mee te slaan omdat iemand iets doet wat niet in jouw straatje past. Je trekt iemands integriteit in twijfel om een punt te scoren terwijl dat helemaal niets te maken heeft met het onderwerp.

Wie zegt dat het niet in mijn straatje past? Ik zeg gewoon dat draaien/dj-en gebeurt met plaatjes en niet met lap top's.
De rest van het verhaal is er bij komen waaien door alle opmerkingen heen en weer.

Ik stop er in dit topic lekker mee, mijn punt is wel duidelijk.

Grtzzz Bruce

Ik zeg gewoon dat draaien/dj-en gebeurt met plaatjes en niet met lap top's.

Ik stop er in dit topic lekker mee, mijn punt is wel duidelijk.

Grtzzz Bruce

Jij wordt zooo hard uitgelachen over enkele jaren... heb je die opa met z'n vinyl weer. Vooruitgang gast :doei:

(edit: mijn boodschap werd door de mods aangepast wegens grof taalgebruik, terwijl dat niet de bedoeling was. Soit, ik hou er niet van dat iemand mijn woorden aanpast. Dan wordt mijn bijdrage beter verwijderd.)

Laatst gewijzigd:
ik denk dat je toch ook een gevoel wegneemt door met een laptop op te treden.
Ik vind 't wel indrukwekkend als je een DJ met platen ziet zweten. Dan weet je hoe zwaar hij het heeft als er een superstrakke set staat. Toen Hawtin met ableton en draaitafels optrad kon je 'm echt zien werken. Nu weet je niet of 't allemaal al van te voren bedacht is of niet.
Je gaat toch ook niet naar een pop concert om naar een CD te luisteren? of naar een klassiek concert om een tape te horen te krijgen? Ik wil zien dat de man/vrouw in questie ook wat skills heeft...

Wat een discussie zeg ... tering jantje.
En het zijn iedere keer gasten die al jaren in vinyl hebben geïnvesteerd die commentaar hebben op cd/mp3 en nu live !?!? Maak er lekker gebruik van zou ik zeggen en gebruik het beste van beide ofzo?! Maar je laat een nieuwe technologie je toch niet tegen werken!? Kom je denk ik geen stap verder mee.

Ik weet wel dat ik met live een zoveel dikkere set neer kan zetten als wie dan ook met platen zou kunnen dat het voor mij geen eens een keuze meer is :P

gaaan we weer.

Dit is de reden dat ik steeds minder op (ook dit) fora kom, altijd dat hokjesdenken en intolerantie tegen andermans meningen.

Alhoewel ik ZELF een vinyljunkie heb ik er niets op tegen dat mensen hun skills op een andere wijze laten horen. Het is maar net wat werkt voor de persoon in kwestie.
Wat ik zelf tof vind aan traktor (en ongetwijfeld live) is hoe makkelijk het is om te loopen, met fx te freaken. Dan komt meer de producer in mij los die echt bezig is iets nieuws te bouwen van bestaande tracks. Daarnaast is er ZO VEEL muziek dat je met een laptop meer bewegingsvrijheid hebt.
Daar zit gelijk ook de paradox, meer keuze is niet altijd goed. En het scrollen door tracks leid ook af (bij mij). Met alleen vinyl blijf ik persoonlijk beter in mijn 'creativiteitszone' zitten oftewel kan ik beter op de muziek zelf focussen.

Ben Hawtin grootste fan geweest (Zeker door Decks EFX & 909) & (Closer to the edit) waar hij duidelijk aan heeft meegeholpen aan een minimale revolutie...al met al helemaal top dus.

Maar tot ik hem de laatste paar keer heb gehoord,nog voordat hij de overstap maakte naar de volledig geautomatiseerde zooi (want dat is het). Alles koppelen aan een midi klock en gaan met die banaan.Ik zo vreselijk veel afknappers gehad op die gast dat is gewoon echt te erg. (Neemt niet weg dat hij nog steeds monster track gebruikt)
Maar hij kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om 2 plaatjes gelijk te laten lopen (Dat is godverdomme de basis van het draaien) Het lukte hem gewoon keer op keer niet meer..ook bij platen die 12 minuten lang duren..en het allermooiste was,elke keer als het mis ging pakte hij het effect aparaatje erbij en probeerde het weg te camoufleren.
Na deze paar keer,kwam ik een intervieuw tegen van deze grootheid en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat hij niet meer de beperkingen wilde ondergaan van draaitafels,effecs & Red Sound Federation C-Loops.

Het is net hoe je het bekijkt
& het is net waar je genoegen mee neemt

Als je een laptop op het podium zet en je hoeft alleen maar op play te drukken en er komt voor 8 uur aan minmale muziek vanzelf voorbij en verdiend daar ook nog eens zo extreem veel geld mee ben je voor mij (GEEN) dj

Technologie staat voorop maar het moet wel leuk blijven (Vind ik)

Ben Hawtin grootste fan geweest (Zeker door Decks EFX & 909) & (Closer to the edit) waar hij duidelijk aan heeft meegeholpen aan een minimale revolutie...al met al helemaal top dus.

Maar tot ik hem de laatste paar keer heb gehoord,nog voordat hij de overstap maakte naar de volledig geautomatiseerde zooi (want dat is het). Alles koppelen aan een midi klock en gaan met die banaan.Ik zo vreselijk veel afknappers gehad op die gast dat is gewoon echt te erg. (Neemt niet weg dat hij nog steeds monster track gebruikt)
Maar hij kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om 2 plaatjes gelijk te laten lopen (Dat is godverdomme de basis van het draaien) Het lukte hem gewoon keer op keer niet meer..ook bij platen die 12 minuten lang duren..en het allermooiste was,elke keer als het mis ging pakte hij het effect aparaatje erbij en probeerde het weg te camoufleren.
Na deze paar keer,kwam ik een intervieuw tegen van deze grootheid en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat hij niet meer de beperkingen wilde ondergaan van draaitafels,effecs & Red Sound Federation C-Loops.

Het is net hoe je het bekijkt
& het is net waar je genoegen mee neemt

Als je een laptop op het podium zet en je hoeft alleen maar op play te drukken en er komt voor 8 uur aan minmale muziek vanzelf voorbij en verdiend daar ook nog eens zo extreem veel geld mee ben je voor mij (GEEN) dj

Technologie staat voorop maar het moet wel leuk blijven (Vind ik)

:halleluja

hehe. doe ik ook als het de mist ingaat. :) maargoed, ik ben geen pro. Ik heb wel wat moeite om te geloven dat hij opeens niet meer kan beatmatchen. Een ander aspect is wel dat hij avond na avond voor flinke bedragen moet perfomen (presteren dus). Misschien als je dan zo profi bezig bent dat je wel iets moet doen om je kwaliteit te garanderen?

Back