Vooraankondiging Synthforum Contest 2024

ishi

Administrator
Staff member
Dames en heren, jongens en meisjes,

De feestmaand is aangebroken. Sinterklaas, Kerst en natuurlijk de Synthforum Contest! Dit jaar wordt hij voor de 23e keer georganiseerd. Pak je agenda erbij en noteer de volgende data met hoofdletters in het rood:

• Inzenden: zondag 8 december tot en met zondag 29 december.
  • Luisteren en beoordelen: alle inzendingen worden op hetzelfde moment vrij gegeven, namelijk op maandag 30 december. Tot en met zaterdag 25 januari kun je de inzendingen beluisteren.
  • Stemmen: in de laatste week (van zondag 19 januari tot en met zaterdag 25 januari) kun je je stemmen uitbrengen.
  • Uitslag: op zondag 26 januari weten we wie zich het komend jaar de koning of koningin der vaderlandse synthmuziek mag noemen.

Begin op tijd met het afronden of oppoetsen van je beste track van dit jaar. Voor de winnaar ligt er weer eeuwige roem in het verschiet!

Tot over 2 dagen!

Update:
De Synthforum Contest 2024 is inmiddels begonnen! Tracks kunnen vanaf nu worden ingestuurd. Alle informatie vind je in deze draad.

Laatst gewijzigd:
Mmm.. ok maar ook niet op zโ€™n minst een verschil tussen wel of geen gebruik van ai? Want als ik Ai mag gebruiken dan ga ik winnen dat kan ik nu al zeggen ๐Ÿ˜‚

Ben al aan het kijken welk stuk ik ga inleveren.

Al wie met een Roland speelt krijgt mijn stem.Al wie met een Behringer speelt daarentegen.....๐Ÿค

Ik die ook weer mee (3e keer) was stiekum al begonnen aan iets nieuws met het idee om het voor de contest te gebruiken.
Leuk!

Leuk! Zijn er al regels rondom gebruik van AI? ๐Ÿ˜‡

EDIT: Ah ik moet beter lezen, @MstrFX was mij al voor. AI als ingredient is niet te voorkomen (bv. Ozone voor de mastering), maar alles AI gaat wellicht wat ver. Als we het al kunnen ontdekken...

Laatst gewijzigd:
Mmm.. ok maar ook niet op zโ€™n minst een verschil tussen wel of geen gebruik van ai? Want als ik Ai mag gebruiken dan ga ik winnen dat kan ik nu al zeggen ๐Ÿ˜‚
Dit zegt het al:

Als we het al kunnen ontdekken...
Ik denk dat we dat al bijna niet meer kunnen, maar dat geldt net zo goed voor het gebruik van samples uit andere bronnen. Maar de insteek van de contest is natuurlijk dat je zelf iets maakt. En dan kun je prima gebruik maken van samples, zelfs met door AI gegenereerd materiaal als bron. Maar maak er wel iets eigens van.

Ja - maar ik vrees dat dit voor de toekomst toch een probleem gaat worden. Misschien dan toch te zijner tijd nog aparte contestje naast de echte voor die leden die een AI stukje willen inleveren...?

Back