Rvooh
Gepokt en gemazeld
ehm, so?
je kan met EFI toch zo'n factor 100 keer meer dan met het fossiele BIOS...
Dus wat let Apple om er geen unieke info in te stoppen die communiceert met de kernel?
zoals ik al aangaf: backwards compatibiliteit.
en dan had ik het vooral over Bootmedia, bootable backups, etc...
stel bedrijf x maakt backup op 11/09
apple veranderd zijn policy op 12/09 met een firmware update erbij
bedrijf x doet meteen firmware update
bedrijf x crasht compleet op 13/09.. maar gelukkig hebben ze een 2 dagen oude backup zou je denken.. Fout.. Die backup boot opeens niet meer aangezien de nieuwe firmware niet meer kan praten met kernel..
en bedrijf x moet dus een mac zonder firmware update vinden om hun data te kunnen opstarten zoals het hoort (akkoord, er is wel een workaround mogelijk, tenzij natuurlijk, FileVault encryptie gebruikt werd)
zo heb ik eerder nog een paar scenario's vermeld.
indien apple zo'n systeem er zou insteken betekend dit een grote KOST voor vele bedrijven, omdat ze alle images moeten gaan updaten.
ik weet ik dat veel bedrijven (ik spreek nu wel over windows) gewoon een lege image zonder al te veel updates toepassen en dan pas de updates. (omdat het aanmaken van telkens een nieuwe image hen meer tijd kost ofzo, I dunno ik ben geen sysadmin)
Bedoel hier enkel maar mee dat het idd simpel is voor Apple om ff een firmware methode te gebruiken, maar dat er tal van andere interne en externe factoren zijn die de zaak heel complex maken.
omdat ze geen geüpdatete image hadden voor dit type laptop met die software configuratie. (was wel compleet automatisch..)