tips & tricks pleaaase NU!!

expossy

Nieuwkomer
Hi,

Reeds jaren ben ik bezig met muziek en probeer ik een acceptabel niveau te bereiken. Dankzij het gelukzalige feit dat ik een rijke westerling ben beschik ik sinds enige tijd over de NOVA en de A3000 V2... 8~ Mijn drumz haal ik uit de A3000 (sampler dusz) en dit wil heel redelijk lukken de laatste tjid. Maaruh ik heb niet zoveel ervaring met effecten... Meestal gebruik ik Compressie, 3bands Equalizer (zo schrijf je dat toch?) en ik heb laats de ampsimulator ontdekt!! Toch ben ik soms niet helemaal tevreden... Is het een kwestie van instellen, van computerspeakertjes en koptelefoon, of van een missend essentieel effect dat broodnodig is voor het maken van een hele vette d&b-beat? (Want dat doe ik..)

Vertelt u mij gaarne...:okdan:

de meeste vetheid haal je uit de gekozen geluiden/samples en de programmering......daarna komen pas de effecten....compressie kan wel belanrijk zijn bij drumtracks..... goede monitors wil ook wel eens helpen, op computerspeakertjes en/of koptelefoon kan je toch niet helemaal goed luisteren..... maar vooral dus de gekozen geluiden

Inderdaad, de juiste samples zijn het halve werk. Vervolgens natuurlijk wat voor patterns je ermee programmeert (duh). Een beat moet zonder effecten of compressie ook al lekker klinken vind ik; met effecten maak je 'm af.

Post anders ff 'n paar mp3tjes; dan is het veel makkelijker tips geven.

Probeer vooral originaliteit in je tracks te brengen en wat Bam Bam zegt, post eens iets dan krijg je meer (technische) feedback dan dat je nu zult krijgen.

Hi Expossy,

Heb je wel eens van Reverb gehoord? Galm? Chorus, delay, plate, pitch-shift, phase? Er is zoveel te krijgen op fx gebied.