Yamaha CS80

Weet nog een CS-80 en CS-70M te staan, bij een maatje van me (ex producer) een paar straten bij me vandaan.
Waar winden jullie je zo over op, heb ze diverse keren bespeeld maar was er niet van onder de indruk.
Maar ja, ben ook erg verwent.

wie is dat, die ex producer?
groetne,
jeroen

Een CS-60 voor 3250??
Die CS40M staat ook nog op m'n lijstje maar verzending vanuit de VS lijkt me een slecht plan.
CS30 is niet gek geprijsd met de huidige dollarkoers.

vinnie cs20 m hebk gehad goedkoop gekocht 200+ ofso is ri sms303 gegaan
was egt een tof 2 osc 2 filter bakkie ...
met de obie 1 as eerste met 8 memories places
!! leuke " grote " nep houten bakk

ok een yamaha draadje
leuk
sander ; Ik zou er geen 3000 voor geven zelfs.

ik ook niet kgeloof dat vriend lennox een cs80 had gekocht en zn cs60 redelijkerwijs [tussen 1500/2500 ofso ] had verkocht
klopt dat meastro ...?
cs60 is ook al zwaar ok mits juist priced

denk dat een cs50/60 leuk genoeg is voor t geld
meer dan 2a2500 uitgeven ga ik uitkijken naar een mooiere polysynth
synthex/ xpanderd [ se spul ] iets in die geest a6melike x2 voor dat geld

gevaarlijk trouwens een cs80 geloof dat de 50/60 niet so veel last van " uitval " hebben want er zit niet zoveel geheugen en voor die tyd ingewikkelde zware geheugen componenten [ lees ; zwakke ] in !!!!

qa mono shit is yamaha egt leuke synth shizzle
benegt zwaar verknocht aan mn cs30 op alle vlakken scoort ie leuk ...
niet vet maar egt +9 scoort ie hiero [vaak ff een klein freakje met drums en cs30en wat fx ...instant electro/acid]
cs style machienes [miono dat wel ] zijn egt erg ok voor electro / acid achtige dingen , of volle modulated leads met sequencer as modulator
en dat allemaal voor onder de 1000 [kdenk dat je met een cwejman ongeveer net zover komt ] yoke
een gemiddelde egt leuke 2 osc 2 filter bak met sequencer
ligt meesta;l boven de 1000a1500 eerder

cs30 is een blijver
tip waren laatst 2 x cs15 te koop [ by bekenden opt fiorum]
egt rete leuke prijzen ipv sh spul ofso
:Z

filters cs synths !!! best part n[analog in rete vette filter bank meteen ]

volgen vele de filters t zwakke punrt in de cs10/15 30 serie
kvindt dat t byna niet beter kan ...
egt heerlijk lichte 2x mulktimode filter filters ..vooral de bandpass in de juiste instelling heft een enorm ....iel/ flexie bereik
hats en drums doen t egt goed hierdoor ]

de cs30 deelt ast goe is [a-z peter forrest ] componenten met de cs50/60/80 digitale ringmodultor vet
en de envelopes [op cs30 5x env . ]
osc durf ik niet te zeggen denk eerder uit de organ reeks ,....lees ;
ik geloof ....dat r in de poly bakken van die orgel filters zitten
de sy 1 / 2 kwamen in orgels al voor na de c35/55 serie [hebik hier ]
analoge organs ...kwamen er 1 voice mono synths meegeleverd
in de analoge organs ...asje je die scoor voor 100 eu ergens hebbie gelijk een sy1/2 erby

denk te vergelijken 1 voice cs50/60
[80 durf ik niet te zeggen ]

kben begonnen met een dx9 haha
snapte ik niet
en ik eindig met een cs30
die snapk wel
gaat niet meer weg dik!
&flexasrex

Weet nog een CS-80 en CS-70M te staan, bij een maatje van me (ex producer) een paar straten bij me vandaan.
Waar winden jullie je zo over op, heb ze diverse keren bespeeld maar was er niet van onder de indruk.
Maar ja, ben ook erg verwent.

zou je hier de vraagpriojzen willen ...
doe maarniet :duivels:

Een CS-60 voor 3250??
Die CS40M staat ook nog op m'n lijstje maar verzending vanuit de VS lijkt me een slecht plan.
CS30 is niet gek geprijsd met de huidige dollarkoers.

http://cgi.ebay.nl/YAMAHA-CS-30-Ana...ms=65:1|66:2|39:1|240:1318|301:0|293:1|294:50

dezedus ; dan betaal je nog steeds 1000 $ daaro
750a800 eu
moetie nog hierheen

tsja vindt m maars ...
[happy happy joh joh gevonden left ofme!]
1000$ is wel ok
is egt een aan winst voor iemand dievan twaeken/ sounds vissen / en filters pijnigen hodt ..........
nof sad

zo dat is een koopje als het echt is, ik heb hem gemailed een 2e cs80 zie ik wel zitten :{

werk jij voor de bvd ofso best lenny x
een 2e Yamaha Cs-80 Poliphonic Synthesizer (£2,000)
ziet meneer wel zitten
sta je wel eens !tsjonguhhhhhhhhhh
hoest meje brute 4osc wonderkind [ is die een beetje de baas in je stuud ]
:smeris:

vertel is lenny wat is een cs80 in jouw muziek waard
/?
mn cs30 woordt voor veel soorten sounds gebruikt
filteren ...modulatie dingetjes
een cs80 maakje mooie brede[iele ] pads mee denk
gelijk vangelis horns/ blazers denkikdan

werk jij voor de bvd ofso best lenny x
een 2e Yamaha Cs-80 Poliphonic Synthesizer (£2,000)
ziet meneer wel zitten
sta je wel eens !tsjonguhhhhhhhhhh
hoest meje brute 4osc wonderkind [ is die een beetje de baas in je stuud ]
:smeris:

vertel is lenny wat is een cs80 in jouw muziek waard
/?
mn cs30 woordt voor veel soorten sounds gebruikt
filteren ...modulatie dingetjes
een cs80 maakje mooie brede[iele ] pads mee denk
gelijk vangelis horns/ blazers denkikdan

hey Ron :okdan:

kijk wat andere hebben met een minimoog heb ik en velen andere met mij met een CS80. Als je denkt te kunnen spelen op een synth en je gaat dan op een cs80 spelen dan moet je dus echt opnieuw leren spelen. Hij heeft zoveel nuance verschillen in aanslag en aftertouch die krijg je niet op een ander toetsenbord en dan ook nog 16 voicecards :{. Oke die toetsen zijn een beetje lomp maar het went snel genoeg. En als je hem éénmaal leert bespelen dan leeft hij echt, dat is hetgeen wat wij organisch noemen of levendig. En geloof mij een CS80 kan echt heel bruut klinken en niet alleen hoe Vangelis hem gebruikt heeft. In tegenwoordige muziek kan hij ook ingezet worden. Die van mij is compleet gereviseerd en heeft geen last van uitval of iets dergelijks. Tegenwoordig maak ik meer thema muziek neigt naar filmcomposities ik krijg daar veel meer uit dan in electro of minimal waar ik mee bezig was. Heeft puur met mijn gevoel te maken denk ik.

Tja als die cs80 echt bestaat in die advertentie dan overweeg ik het zeker te doen. Waar sommige zeggen ik zou er geen 3000 voor geven dat kan maar ik zou weer geen stuiver geven voor een TB303 :D

Binnenkort ga ik midi in laten bouwen :dj:

Die Prodigy twins zijn echt waanzinnig, heb de laatste tijd niet veel gedaan op muziek gebied, tja het is zomer hé. maar dat komt welweer

Zijn best nog wel veel mensen met een CS80 in nederland lijkt het wel :)

Ik heb een CS50 gehad, zegmaar een halve CS80 (en enige CS die ongeveer hetzelfde klinkt als een CS80) en hij klinkt echt heel warm en muziekaal idd.
Als je van dat geluid houdt is de CS80 wel de op een na top (gx-1 niet vergeten he).
Maar zijn geen techno synths. (tenzij je aphex twin bent, luister naar GX-1 Solo van The Tuss)
En 10.000 is natuurlijk belachelijk maja als dit DE synth is die je zoekt..
Vraag me wel af waar de CS50 nu voor gaat, volgens mij had ik hem nog voor iets van 500, en dat komt toch wel aardig in de buurt hoor, al helemaal als je er 2 aan elkaar zou kunnen koppelen of multitracken (dure midi upgrades)

Als je niet kan spelen dan klinken alle synths kut?

wat een achterlijke K*T prijzen, die cs30 heb ik ooit eens "kunnen" kopen voor 200 a 400 euro. En zo heel goed is die synth nou ook weer niet hey! CS80 is cool, maar super groot, lomp en veelste zwaar. Wat hem eigenlijk gewoon weg een beetje onbruikbaar maakt aangezien de meeste studio's toch ergens op zolder zijn, over live optreden nog maar niet te spreken. En tegenwoordig zijn er synths die hem er keihard uit rossen voor minder.

En trouwens als je een cs80 koopt enkel en alleen maar omdat je "denkt" er Vangelis achtige geluiden uit te kunnen halen ben je in mijn ogen echt gek, je koopt zoiets toch omdat je dat zelf leuk vind, en toch niet enkel voor "vangelis achtige geluiden" ?

wat een achterlijke K*T prijzen, die cs30 heb ik ooit eens "kunnen" kopen voor 200 a 400 euro. En zo heel goed is die synth nou ook weer niet hey! CS80 is cool, maar super groot, lomp en veelste zwaar. Wat hem eigenlijk gewoon weg een beetje onbruikbaar maakt aangezien de meeste studio's toch ergens op zolder zijn, over live optreden nog maar niet te spreken. En tegenwoordig zijn er synths die hem er keihard uit rossen voor minder.

En trouwens als je een cs80 koopt enkel en alleen maar omdat je "denkt" er Vangelis achtige geluiden uit te kunnen halen ben je in mijn ogen echt gek, je koopt zoiets toch omdat je dat zelf leuk vind, en toch niet enkel voor "vangelis achtige geluiden" ?

Heb jij er ooit één kunnen bespelen maar ook echt spelen dan hé en dan bedoel ik niet de Arturia versie?

Je oordeelt over iets waarvan je mijn inziens totaal niets van weet, noem één synth op die gelijkwaardig is, goedkoper is en nu nieuw te koop in de winkel ligt?

Als dat zo was waarom zoeken of zouden velen een cs80 willen hebben? je koopt zo'n synth vanwege zijn geluid en met name expresiviteit. Geloof mij maar dat geen andere synth tot de dag van vandaag zoveel expresiviteit cq gevoel heeft. Dus echt gelul als je deze koopt puur omdat Vangelis hem heeft gebruikt, ik kan je verzekeren dat hij veel meer dan dat kan en freaky en bruut kan klinken maar ook zijdezacht.

Negatieviteit

Negatieviteit

Beste forum gebruikers,
Had gehoopt dat er nog spontane en leuke mensen van dit forum gebruik maakten, maar helaas zijn er gebruikers bij die anderen (mij) zwart proberen te maken door negatieve uitlatingen die nergens op slaan.
Dacht dat dit forum er voor bedoelt was om gezamenlijk over de zelfde passie/hobby te kunnen discussiëren, maar in plaats daarvan zijn er lieden bij die het helaas nodig vinden om anderen belachelijk te maken.
Kan me voorstellen dat als de gear of de kennis ontbreekt, je tijd genoeg over hebt om veel "online" op dit forum te zijn, i.p.v met muziek maken bezig te zijn.
R-ond, Fuse, en nonamewanted, nogmaals ha(r)telijk :duivels: bedankt?
Wordt toch een keer volwassen, analogica.

Laatst gewijzigd:
Heb jij er ooit één kunnen bespelen maar ook echt spelen dan hé en dan bedoel ik niet de Arturia versie?

Je oordeelt over iets waarvan je mijn inziens totaal niets van weet, noem één synth op die gelijkwaardig is, goedkoper is en nu nieuw te koop in de winkel ligt?

Als dat zo was waarom zoeken of zouden velen een cs80 willen hebben? je koopt zo'n synth vanwege zijn geluid en met name expresiviteit. Geloof mij maar dat geen andere synth tot de dag van vandaag zoveel expresiviteit cq gevoel heeft. Dus echt gelul als je deze koopt puur omdat Vangelis hem heeft gebruikt, ik kan je verzekeren dat hij veel meer dan dat kan en freaky en bruut kan klinken maar ook zijdezacht.

Ik heb er wel eens aangezeten ja, en nee dat was niet de softsynth versie, het apparaat zag er niet alleen log uit, maar speelde ook nog eens zo.
Dat vele een CS80 willen hebben is naar mijn inziens vanwege zn extreme looks (ik kan niet ontkennen dat het er indrukwekkend uitziet) en status. De meeste synths met een goeie aftertouch kunnen wel expressieve Vangelis brassgeluidjes maken, dat is echt niet bijzonder.

Beste forum gebruikers,
Had gehoopt dat er nog spontane en leuke mensen van dit forum gebruik maakten, maar helaas zijn er gebruikers bij die anderen (mij) zwart proberen te maken door negatieve uitlatingen die nergens op slaan.
Dacht dat dit forum er voor bedoelt was om gezamenlijk over de zelfde passie/hobby te kunnen discussiëren, maar in plaats daarvan zijn er lieden bij die het helaas nodig vinden om anderen belachelijk te maken.
Kan me voorstellen dat als de gear of de kennis ontbreekt, je tijd genoeg over hebt om veel "online" op dit forum te zijn, i.p.v met muziek maken bezig te zijn.
R-ond, Fuse, en nonamewanted, nogmaals ha(r)telijk :duivels: bedankt?

Dit is zonde inderdaad.
Maarja...ik hoop niet dat je je biezen pakt en niet meer inlogt op dit forum.

Mijn reactie op de inhoud van jouw post:
Ik heb zelf een CS50 en ben zeer te spreken over de sound.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het niks vinden.
Maar ik ben erg benieuwd waarom je het niks vindt.
Kan je daar wat over vertellen?

na das ook duidelijk die heeft er weer xxx verstand van csstyle synth zijn best wel unike te noemen ...net as de oudere korkies .700/700s/ps serie
andere synths dan de chip synths

vraag ma aan iemand die er een heeft ...lnnox bv
een cs30 die ik heb vindtik voor zn geld egt byzonder en erg breed scorend voor zn sound
ga der verder niet op in

@ analogica zoekt uit !! met 4000+ :Z

Negatieviteit
Beste forum gebruikers,
R-ond, Fuse, en nonamewanted, nogmaals ha(r)telijk bedankt?
Laatst gewijzigd door analogica; 12 juli 2009 om 17:11 Reden: foutieve spelling

en idd dit forum staat voor vrijheid van sprejen ...met name over synths

elek reclame is reclame also the bad seeds

Ik probeer je niet zwart te maken hoor.
Het is alleen zo dat er veel mensen rondlopen die altijd "toevallig" topproducers maar niks meer laten horen als er om gevraagd wordt.

En dan nog een PM sturen:

negatieviteit
Beste nonamewanted,
Wat probeer je hiermee nu te bewerkstelligen, mij belachelijk maken of zo.
Ik hou me voornamelijk bezig met muziek maken , en niet met dom gelul zoals de meeste forum gebruikers.
Vind ik jammer van m'n tijd, maar ja als je geen noot kunt lezen, en niet de duurste en zeldzaamste synths
tot je beschikking het, kan ik me voorstellen dat je uit verveling op dit forum anderen probeert belachelijk te maken.
J.Baars heeft allang antwoord op z'n vraag gekregen.
Mvg, analogica.

Wel raar dat J.Baars dan antwoord dat hij veel geduld heeft om te wachten op een antwoord.

Ging normaal eerder antwoorden maar voor 1 of andere reden kreeg ik geen bericht omtrent deze thread.(abo was nochtans niet opgezegd)

En daarbij,je moet me geen PM's sturen hoor:ik heb niks te verbergen,jij blijkbaar wel.

En dan zeggen dat de meeste forumgebruikers hier maar dom gelul verkopen,zoals je mij had gestuurd.

ik kreeg de pm 2 dagen nadat ik hier had gezegd dat ik de tijd had hoor.
niet dingen om gaan draaien svp.
@ Analogiga,
post eens gezellig een stukje muziek ipv contnue hier rond te blaten als een miskend genie, iets anders heb ik nog niet gehoord, cq gelezen.
en ik heb nog niemand gezien die je belachelijk wil maken, hoewel je zelf op deze manier wel erg je best doet.
en laat mij er verder effe buiten wil je, heb wel wat beters te doen.
/
.

Ik probeer je niet zwart te maken hoor.
Het is alleen zo dat er veel mensen rondlopen die altijd "toevallig" topproducers maar niks meer laten horen als er om gevraagd wordt.

En dan nog een PM sturen:

negatieviteit
Beste nonamewanted,
Wat probeer je hiermee nu te bewerkstelligen, mij belachelijk maken of zo.
Ik hou me voornamelijk bezig met muziek maken , en niet met dom gelul zoals de meeste forum gebruikers.
Vind ik jammer van m'n tijd, maar ja als je geen noot kunt lezen, en niet de duurste en zeldzaamste synths
tot je beschikking het, kan ik me voorstellen dat je uit verveling op dit forum anderen probeert belachelijk te maken.
J.Baars heeft allang antwoord op z'n vraag gekregen.
Mvg, analogica.

Wel raar dat J.Baars dan antwoord dat hij veel geduld heeft om te wachten op een antwoord.

Ging normaal eerder antwoorden maar voor 1 of andere reden kreeg ik geen bericht omtrent deze thread.(abo was nochtans niet opgezegd)

En daarbij,je moet me geen PM's sturen hoor:ik heb niks te verbergen,jij blijkbaar wel.

En dan zeggen dat de meeste forumgebruikers hier maar dom gelul verkopen,zoals je mij had gestuurd.

Back