Vraagje ivm synthese van deze sound

divinio

Starting Up...
Hey,

Ik heb een vraag ivm het gebruik van de Sylenth1. Maar het gaat me vooral om de synthese en niet over de VST dat ik een vraag heb.

In bijlage even een korte demo van de Moog Rez preset (062).

Als ik een toets aan sla is er eerst een scherpe attack die ik eigenlijk liever kwijt ben dan rijk, maar ik weet niet goed hoe. De korte attack wil ik behouden maar het stoort dat die zo hard is.

Als ik al een noot speel en dan een andere aansla, is deze attack er niet en heb ik meer een gevoel van overgang (is dat portamento?).

En ik snap niet goed waarom dat verschil... iemand zin om deze leek eens te vertellen aan wat dit ligt?

Ook in bijlage een print van de MIDI noten. Is gewoon zo even iets ingespeeld en een beat preset erbij gezet uit de 808.

Thx! :geslaagd:

Attachments

• LD Moog Preset.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 112
  • Moog Preset.jpg
    Moog Preset.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 124
Kan je even uitleggen waarom dat wel zo is als ik één noot aansla en niet als ik zo over ga op een andere noot?

Dat snap ik niet goed

Kan je even uitleggen waarom dat wel zo is als ik één noot aansla en niet als ik zo over ga op een andere noot?

Dat snap ik niet goed

Het effect wordt volgens mij ook wel legato genoemd en soms wil je retriggering voorkomen; denk aan een TB-303 waar de eerste step met accent wordt getriggerd en de tweede leeg is (maar wel een andere noot, en wel de glide aan).

Minder abstract; een violist hoeft ook niet elke keer de strijkstok opnieuw over de snaar te halen als er een andere noot gespeeld moet worden.

denk aan een TB-303 waar de eerste step met accent wordt getriggerd en de tweede leeg is (maar wel een andere noot, en wel de glide aan).

Minder abstract; een violist hoeft ook niet elke keer de strijkstok opnieuw over de snaar te halen als er een andere noot gespeeld moet worden.

ik heb helaas :erm: geen TB dus dat voorbeeld snap ik niet.

ik had niet verwacht dat het eigenlijk zo eenvoudig was. iets waar ik me vaak op betrap trouwens, dat ik het te ver ga zoeken om zo iets op te lossen.

maar aan de andere kant verrast het me vaak hoe een geluid kan veranderen door er een effect op te plaatsen waarvan ik denk dat het absoluut niet de juiste keuze is van effect. trial and error hé :geslaagd:

Back