ik heb een vraagje. ben pas net met eigen produkties bezig en weet er dus nog niet al te veel van. ik ben bezig met een nummer dat erg zweverig is (veel delays, voortkabbelend ritme, wijdse pad). er wordt in gezongen (aardig wat delay over de stem ook). de drums, zang, pad en andere samples passen allemaal mooi in de mix en trekken je mee een soort van trance in. het enige is dat ik een gitaarmelodietje erin wil verwerken. het melodietje is perfect alleen die gitaar verstoort het hele zweverige effect van de mix. hoe kan ik de gitaar meer in de mix passen ?
ik wil niet dat ie weg valt in de mix want ik vind m na de stem het meest belangrijk in het nummer. het is bijna een soort duet tussen een gitaar en de stem. ook heb ik het idee dat als ik m te veel op neem in de rest dat er dan niks meer uit springt en dat het een grote trance word en das ook weer een beetje saai vind ik.
ik bedenk me net zelf dat ik m zowiezo wat meer moet compressen om m zowiezo qua dynamiek meer in te passen.
iemand andere tips??
ik wil niet dat ie weg valt in de mix want ik vind m na de stem het meest belangrijk in het nummer. het is bijna een soort duet tussen een gitaar en de stem. ook heb ik het idee dat als ik m te veel op neem in de rest dat er dan niks meer uit springt en dat het een grote trance word en das ook weer een beetje saai vind ik.
ik bedenk me net zelf dat ik m zowiezo wat meer moet compressen om m zowiezo qua dynamiek meer in te passen.
iemand andere tips??

: Dan slaat wat ik heb gezegd een beetje nergens op, behalve dan idd compressie om de gitaar een beetje in toom te houden. Verder is het dan waarschijnlijk het omgekeerde wat je moet doen wat betreft eq. de gitaar zo aanpassen dat het niet te veel in de weg gaat zitten met de andere instrumenten. Een lichte reverb of delay, of andere effecten zoals chorus kunnen een geluid ook lekkerder in de mix laten zitten, maar kijk uit dat het weer geen warboel gaat worden.